  • 11. Data: 2009-11-15 22:15:09
    Temat: Re: Pomoc w wyborze: lampa Metz/Pentax i szkiełko Tamron/Sigma
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 15/11/2009 11:32, JackDeJack wrote:
    > Użytkownik "user"<a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Metza polecam, mam 48AF-1 do Pentaxa, zoom działa i nie zacina się.

    też go mam, b. dobra lampa

    B.

  • 12. Data: 2009-11-15 23:27:19
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    > Do czego?
    > Hmmm... chcę się po prostu nauczyć :-)

    > Dzięki za info

    Jak ci 48 przestanie wystarczać i kasy starczy zawsze można dokupić 540 lub
    58, a 48 zostawić jako zapas lub używać jako SLAVE, a i z ewentualną
    odsprzedażą nie ma problemu.
    JDJ

    Jeszcze raz:
    Jak ma ci się coś popsuć to nie będzie patrzyło na model i markę, tylko
    zdechnie i już.

  • 13. Data: 2009-11-15 23:42:48
    Od: "user" <a...@g...pl>

    a czy ktoś się orientuje jak samemu naprawić ten zacinający się zoom ? mam
    zamiar rozebrać lampę, sama lampa ok ale bez zoomu muszę błyskać na czuja i
    ciągle korygować moc błysku.

  • 14. Data: 2009-11-15 23:52:13
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    >a czy ktoś się orientuje jak samemu naprawić ten zacinający się zoom ? mam
    >zamiar rozebrać lampę, sama lampa ok ale bez zoomu muszę błyskać na czuja i
    >ciągle korygować moc błysku.

    Mój działa więc nie mam doświadczeń.
    Ale jak wpiszesz w gógle "metz 48 zoom problem" to w pierszym linku masz
    podobny przypadek
    http://klubkm.pl/forum/showthread.php?p=897617

    JDJ

  • 15. Data: 2009-11-16 07:27:39
    Od: dziobu <x...@x...xx>

    Dnia 11/15/2009 11:03 PM, Użytkownik crazy bejbi napisał:

    > moja 58AF1 nie padła na razie (niecałe 2 lata). Tylko, że ja mam ją do
    > Nikona. Bardzo fajnie działa. Porównywałem z SB800 i praktycznie nie
    > widzę różnic, oprócz tego, że mam w Metzu dwa palniki.

    W metzu ergonomia leży. Przynajmniej w porównaniu do pentaxowej 540.
    4 przyciski i łażenie po menu żeby coś zrobić jest mało wygodne. W 540
    do wsystkiego masz dedykowany przycisk/przełącznik.

    I automatyka w 540 lepiej sobie radzi jesli chodzi o prawidłowy błysk -
    metz często niedoświetlał zdjęc.

    dziobu
    xyzyk.pl

  • 16. Data: 2009-11-16 07:29:23
    Od: dziobu <x...@x...xx>

> [...]
    > Nikona. Bardzo fajnie działa. Porównywałem z SB800 i praktycznie nie
    > widzę różnic, oprócz tego, że mam w Metzu dwa palniki.

    Jeszcze jedno - pentax ładuje sie tak na oko 2x szybciej... ;p

    dziobu
    xyzyk.pl

  • 17. Data: 2009-11-16 08:03:29
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    user napisał(a):

    > a czy ktoś się orientuje jak samemu naprawić ten zacinający się zoom ? mam
    > zamiar rozebrać lampę, sama lampa ok ale bez zoomu muszę błyskać na czuja i
    > ciągle korygować moc błysku.

    Z lektury pentaxowego forum plynie wniosek, ze metz 48 zacina sie wtedy,
    kiedy ogniskowa obiektywu wykracza po za zakres zooma lampy. Wniosek:
    nie uzywac do pracy z lampa ogniskowych z po za zakresu zooma lampy ;)

    Odblokowac mozna albo puknieciem w obudowe albo ladujac do lampy baterie
    litowe (maja duzy amperaz i napiecie 1,5V co wystarcza, zeby miala
    sile "wskoczyc w zakres").

    j.

  • 18. Data: 2009-11-16 08:09:14
    Od: Ziemo <n...@e...com>

    Robert pisze:

    > Korpus: Pentax K20D
    > 1. Lampa
    > wybieram pomiędzy Metz 58 AF-1 i Pentax 540 FGZ
    > Metz tańszy o jakieś 3 stówki. To nie mało.

    Nie wiem jak 58, ale 48 z k20d niedoświetla (a może na siłę zabezpiecza
    się przed przepałami;)), na szczęście dosyć regularnie więc nie jest to
    uciążliwe. Żadnych innych "znanych" problemów nie stwierdziłem.

    --
    Ziemo

  • 19. Data: 2009-11-16 08:29:18
    Od: "domwar" <d...@o...pl>

    > Jak ma ci się coś popsuć to nie będzie patrzyło na model i markę, tylko
    > zdechnie i już.

    Racja.
    Moja 540 Pentaxa przyszła z USA już z uwalonym zoomem.
    tyle że dałem za nią mniej niż pół ceny w Polsce,to aż tak bardzo nie
    bolało, a i tak miałem rok gwarancji.

    Próbowałem pukania w bok palnika ( za radą co niektórych) i nic.
    Prawie rok się nie mogłem zdecydować na wysyłkędo serwisu w końcu pod
    koniec gwarancji wysłałem i ..... przysłali naprawioną..... a po
    podłączeniu do aparatu zoom znów siadł.... odesłałem jeszcze raz .....
    naprawili (ale trochę to trwało) i teraz odpukać śmiga ładnie i
    bezproblemowo.

    To tak dla równowagi z tymi psującymi się zoomami w Metzach.
    Co ma sie zepsuć to i tak sie zepsuje.
    Pozdrawiam
    domwar

  • 20. Data: 2009-11-16 10:54:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 15 Nov 2009, Bartosz wrote:

    > Przerabiałem podobny problem z Nikonem. Po wielu testach, próbach różnych
    > lamp producentów alternatywnych

    Możesz podać *co* to były za lampy, i dlaczego Metze Ci się nie
    spodobały?
    Menu rzeczywiście jest "jakie jest", mógłby mieć więcej przycisków.

    > wybór w sensie współpraca lampa<->body

    W tym kontekście przyciski na lampie odpadają :D

    pzdr, Gotfryd