eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPomiar mocy silnika spalinowegoRe: Pomiar mocy silnika spalinowego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!news.glorb.com!postnews.google.com!g33g2000yqc.googlegroups.com!not-for-m
    ail
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Pomiar mocy silnika spalinowego
    Date: Fri, 7 Oct 2011 03:36:34 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 48
    Message-ID: <d...@g...googlegroups.com>
    References: <1gd4s9qds69qr.1u6mt3hp5fh6v$.dlg@40tude.net>
    <j6lh6o$36n$1@opal.futuro.pl> <j6mdef$a56$1@mx1.internetia.pl>
    <8...@h...googlegroups.com>
    <j6mhp4$7tr$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: 217.156.151.254
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1317983794 3966 127.0.0.1 (7 Oct 2011 10:36:34 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Fri, 7 Oct 2011 10:36:34 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: g33g2000yqc.googlegroups.com; posting-host=217.156.151.254;
    posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
    User-Agent: G2/1.0
    X-Google-Web-Client: true
    X-Google-Header-Order: ARLUEHCNK
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; WOW64;
    Trident/4.0; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET
    CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; .NET4.0C; .NET4.0E),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:29459
    [ ukryj nagłówki ]

    On Oct 7, 10:43 am, BartekK <s...@N...org> wrote:
    > W dniu 2011-10-07 10:59, Konrad Anikiel pisze:> W sumie to jakby zamiast obrotów
    mierzyć siłę ciągu (silnik zamocowany
    > > np na przerobionej wadze łazienkowej), to przy znanej sprawności
    > > śmigła (profile NACE mają wszystkie dane w literaturze)- powinno się
    > > dać wyliczyć moc. Ale gdybym miał ocenić dokładność takiego pomiaru,
    > > to chyba bym sie poddał :-)
    >
    > Przypominam że silnik spalinowy to nie rakietowy, nie pracuje ciągle
    > pełną mocą aż do wybuchu lub końca paliwa.
    >
    > Należy zebrać charakterystyki 3D (albo i więcej): moc/moment w funkcji
    > obrotów (przy stałych obrotach!) - jeśli damy małe obciążenie to realnie
    > nie zmierzymy mocy oddawanej tylko bardziej szybkość wchodzenia na
    > obroty = bezwładność silnika (co też jest istotne w niektórych
    > zastosowaniach, ale to oddzielny pomiar). Tak samo przy zbyt dużym
    > obciążeniu - nic nie zmierzymy, bo silnik nam zdechnie na jakimś "dołku"
    > w charakterystyce momentu i więcej się nie rozpędzi. Dlatego normalnie
    > powinno się dokonywać N pomiarów przy różnych obciążeniach i silniku
    > rozpędzającym się (zwiększającym obroty) z szybkością wielokrotnie
    > mniejszą niż wynika z jego bezwładności (wtedy jest do obliczenia
    > nadmiar mocy między mocą aktualnie oddawaną na obciążenie, a mocą
    > powodującą zwiększenie obrotów, bo silnik daje więcej siły/momentu, niż
    > obciążenie hamuje), lub robić zestaw pomiarów dobierając obciążenie do
    > mocy maksymalnej w danym punkcie(przy danych obrotach) tak by obroty
    > były stabilne (silnik się nie rozpędza czyli nie ma większej mocy niż
    > odbieramy, ani nie zwalnia, czyli nie pobieramy mocy z bezwładności mas
    > wirujących tylko z prawdziwej pracy silnika)

    Dlatego powiedziałem o wadze łazienkowej. Tam są 4 przetworniki, można
    odczytywać każdy osobno. To oczywiście fantastyka, ale według mnie
    wcale nie niemożliwa.
    Konrad

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: