-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!news.glorb.com!postnews.google.com!g33g2000yqc.googlegroups.com!not-for-m
ail
From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Pomiar mocy silnika spalinowego
Date: Fri, 7 Oct 2011 03:36:34 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 48
Message-ID: <d...@g...googlegroups.com>
References: <1gd4s9qds69qr.1u6mt3hp5fh6v$.dlg@40tude.net>
<j6lh6o$36n$1@opal.futuro.pl> <j6mdef$a56$1@mx1.internetia.pl>
<8...@h...googlegroups.com>
<j6mhp4$7tr$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: 217.156.151.254
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1317983794 3966 127.0.0.1 (7 Oct 2011 10:36:34 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Fri, 7 Oct 2011 10:36:34 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: g33g2000yqc.googlegroups.com; posting-host=217.156.151.254;
posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
User-Agent: G2/1.0
X-Google-Web-Client: true
X-Google-Header-Order: ARLUEHCNK
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; WOW64;
Trident/4.0; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET
CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; .NET4.0C; .NET4.0E),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:29459
[ ukryj nagłówki ]On Oct 7, 10:43 am, BartekK <s...@N...org> wrote:
> W dniu 2011-10-07 10:59, Konrad Anikiel pisze:> W sumie to jakby zamiast obrotów
mierzyć siłę ciągu (silnik zamocowany
> > np na przerobionej wadze łazienkowej), to przy znanej sprawności
> > śmigła (profile NACE mają wszystkie dane w literaturze)- powinno się
> > dać wyliczyć moc. Ale gdybym miał ocenić dokładność takiego pomiaru,
> > to chyba bym sie poddał :-)
>
> Przypominam że silnik spalinowy to nie rakietowy, nie pracuje ciągle
> pełną mocą aż do wybuchu lub końca paliwa.
>
> Należy zebrać charakterystyki 3D (albo i więcej): moc/moment w funkcji
> obrotów (przy stałych obrotach!) - jeśli damy małe obciążenie to realnie
> nie zmierzymy mocy oddawanej tylko bardziej szybkość wchodzenia na
> obroty = bezwładność silnika (co też jest istotne w niektórych
> zastosowaniach, ale to oddzielny pomiar). Tak samo przy zbyt dużym
> obciążeniu - nic nie zmierzymy, bo silnik nam zdechnie na jakimś "dołku"
> w charakterystyce momentu i więcej się nie rozpędzi. Dlatego normalnie
> powinno się dokonywać N pomiarów przy różnych obciążeniach i silniku
> rozpędzającym się (zwiększającym obroty) z szybkością wielokrotnie
> mniejszą niż wynika z jego bezwładności (wtedy jest do obliczenia
> nadmiar mocy między mocą aktualnie oddawaną na obciążenie, a mocą
> powodującą zwiększenie obrotów, bo silnik daje więcej siły/momentu, niż
> obciążenie hamuje), lub robić zestaw pomiarów dobierając obciążenie do
> mocy maksymalnej w danym punkcie(przy danych obrotach) tak by obroty
> były stabilne (silnik się nie rozpędza czyli nie ma większej mocy niż
> odbieramy, ani nie zwalnia, czyli nie pobieramy mocy z bezwładności mas
> wirujących tylko z prawdziwej pracy silnika)
Dlatego powiedziałem o wadze łazienkowej. Tam są 4 przetworniki, można
odczytywać każdy osobno. To oczywiście fantastyka, ale według mnie
wcale nie niemożliwa.
Konrad
Następne wpisy z tego wątku
- 07.10.11 13:48 BartekK
- 07.10.11 18:48 emil
- 08.10.11 17:12 Popey
- 10.10.11 05:16 PeJot
- 15.10.11 17:58 Popey
- 16.10.11 14:18 J.F.
- 19.10.11 18:23 Popey
- 20.10.11 07:47 PeJot
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
Najnowsze wątki
- 2024-12-03 Re: Tani dodatkowy sim do smartwacha
- 2024-12-03 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2024-12-03 Praktyczny test GPS...
- 2024-12-02 Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- 2024-12-02 Akumulator do Hyundai
- 2024-12-02 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-12-02 Poznań => Technical Artist <=
- 2024-12-02 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-02 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-02 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-02 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-02 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-02 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-02 Poznań => Senior PHP Developer <=
- 2024-12-03 Usiłuję zapłacić za energetyzację...