-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!eternal-september.org!feeder.eterna
l-september.org!news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
From: Pszemol <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego
Date: Mon, 17 Jul 2017 02:48:21 -0000 (UTC)
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 93
Message-ID: <okh8hl$36d$1@dont-email.me>
References: <okg2e9$j4h$1@dont-email.me> <9...@4...net>
<okgbpg$hsc$1@dont-email.me> <ljrfy6n0mfyb.1vbhxu0bhtf7x$.dlg@40tude.net>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Mon, 17 Jul 2017 02:48:21 -0000 (UTC)
Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
posting-host="cb7bb57a4e21927bd0f6a10919762ee5"; logging-data="3277";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX198b+BQM+5Z0xDwFdCrS6Dy"
User-Agent: NewsTap/5.2.6 (iPhone/iPod Touch)
Cancel-Lock: sha1:aEk3XPT9fcQ0+0+g8GW9RdF0/xc= sha1:63GGUV7A5vULtpcgl7WqwgqCGo4=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2610522
[ ukryj nagłówki ]Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
> Dnia Sun, 16 Jul 2017 18:37:36 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
>
>>> Ale to wiesz że w hamulcu z jednej strony samochodu kręcić trzeba w jedną,
>>> a z drugiej strony w drugą stronę? :)
>>
>> Nie wiedziałem! Poważnie mówisz???
>>
>> Jeśli tak, to by to wiele tłumaczyło :-))))
>
> Nie jestem pewien czy wszędzie i zawsze, ale przy okazji jakiegoś auta
> musiałem użyć tego elementu pchająco-kręcącego z lewym gwintem.
W tym Pasku oba zaciski mają prawoskrętne gwinty.
> Wyszło mi, że to dlatego że ośka którą obraca linka ręcznego ciągie z obu
> stron od dołu, czyli obrót tej ośki jest zawsze przeciwnie do ruchu kół
> (podczas jazdy do przodu).
> To i ślimak na tym popychaczu z jednej strony był inni niż z drugiej.
W obu zaciskach linka idzie od góry na 100%.
>>>> Czy tam jest jakaś tajna sztuczka aby to złożyć spowrotem?
>>>
>>> Jak już będziesz pewien że kręcisz w dobrą stronę, to jeszcze możesz
>>> spróować pomóc sobie dźwignią hamulca ręcznego.
>>> W jakimś aucie też tak miałem że ciężko szło.
>>
>> Hamulec ręczny będzie wypychał tłoczek z cylinderka, a mi chodzi o
>> wypchnięcie go tam głęboko :-)
>
> No ja myślę tylko o delikatnych ruchach żeby się odblokowało to co mogłoby
> się tam blokować.
> Bo wiadomo że jak ręcznym zaczniesz pompować, to mechanizm zacznie "kasować
> luz", czyli wypchnie ci tłoczek.
Ding, ding, ding - bingo! Pan wygrał główną nagrodę!
Zacisk trafił na stół, bo nie dałem rady tam na parkingu przy aucie tego
wkręcić (jak się okazało że gwint jednak prawy, i dobrze próbowałem).
Na stole jeszcze raz wyjąłem (tym razem nową) uszczelkę tłoka i próbuję
wkręcić tłok na gwint: wszedł łatwo, kilka obrotów schowało go mocno,
mogłem go wkręcić i wykręcić bez problemu.
Z uszczelką już dużo gorzej - nie wkręcał się - dosłownie 10 obrotów,
bardzo ciężkich na 1/2cm głębokości. Puchła ręka. Ewidentnie coś było nie
tak - ale dlaczego bez o-ringa wkręcał się łatwo?
Postanowiłem wyjąć i rozmontować tego ślimaka całego od tyłu - ale jak?
Użyłem dźwigienki od ręcznego, sprężynkę pokonałem ale tłoczek nie
wychodzi. Normalnie z 10 razy tą dźwigienką musiałem poruszać i tłoczek
zaczął dopiero wyłazić. Pomyślałem że teraz go spróbuję wkręcić i tym razem
wszedł! Może nie tak luźno jak prawy hamulec ale wkręcił się normalnie bez
większego wysiłku do samego końca.
>>> Zwróć też uwagę na elementy wewnątrz tłoczka i ich stan - tam czasami
>>> potrafi być całkiem skomplikowany mechanizm - sprężynki, sprzęgiełko,
>>> łożysko.
>>> Jak tam coś nie gra to może być przyczyną raz że obcierania hamulca po
>>> złożeniu, a dwa to właśnie problemów z jego złożeniem
>>
>> Po wyjęciu tłoczka tam sterczał tylko nagwintowany czpień.
>
> No trzpień z gwintem to masz od strony zacisku, a w tłoczku masz dla niego
> gwint i całkiem możliwe że resztę mechanizmu skomplikowanego jak zegar z
> kukułką.
Nie otwierałem tego - zaglądnę do tych hamulców przed zimą, zobaczę czy się
klocki równo ścierać będą - jak nie, to będę interweniować.
> W Vectrze tam jest łożysko kulkowe, jeszcze jeden tłoczek (w tłoczku),
> kolejny komplet uszczelnień (dla tego tłoczka w tłoczku), stożkowe
> sprzęgiełko, sprężyna dociskająca to sprzęgiełko i odma z małym filtrem.
> A w samym głównym tłoczku, z boku jest w ogóle dziura dla tej odmy.
>
> Z grubsza zasada działania była taka żeby ciśnienie panujące w tłoczku,
> blokowało za pomocą tego sprzęgła możliwość obracania się elementu z
> gwintem względem tłoczka.
>
> No i jakoś to tam sprytnie realizuje regulację luzu.
German, tfu, Engineering jego mać.
> Nie wiem jak w innych autach, bo w Hondzie było jakoś prościej - nie
> pamiętam dokładnie jak, bo cały mechanizm ręcznego na lince już wyleciał :)
>
No kurna! W Hondzie wszystko jest prościej :-)
Ale czytam obok że ci od Citroena maja jeszcze bardziej w głowach mętlik
niż Niemcy :-)
Następne wpisy z tego wątku
- 17.07.17 04:54 Pszemol
- 17.07.17 04:54 Pszemol
- 17.07.17 04:54 Pszemol
- 17.07.17 05:16 Pszemol
- 17.07.17 08:49 Myjk
- 17.07.17 09:44 J.F.
- 17.07.17 09:56 J.F.
- 17.07.17 13:20 Pszemol
- 17.07.17 13:20 Pszemol
- 17.07.17 13:38 Pszemol
- 17.07.17 14:18 Pszemol
- 17.07.17 16:21 J.F.
- 17.07.17 17:27 Pszemol
- 17.07.17 19:03 re
- 17.07.17 19:09 yabba
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz