  • Data: 2017-07-17 13:38:42
    Temat: Re: Poległem przy remoncie zacis ku hamulcowego
    Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A jak jest w hondzie zrobione ?
    > Bo niestety zadania tego mechanizmu sa dosc skomplikowane, a przemysl
    > samochodowy ... dobre rozwiazania sa kopiowane czesto.

    Nissan, Toyota, Honda - ci od siebie odpisywali w szkole na klasówkach i do
    tej samej szkoły chodzili. Ci od VW to jacyś z innej planety kurna!

    > Wiec ciekawe - honda wymyslila lepiej i opatentowala (na 17 lat), czy
    > zrobila prosciej, ale gorzej.

    Honda wymyśliła lepiej, Toyota też. Ale nie wiem jak wymyśliła bo nie
    otwierałem jeszcze u nich zacisków! Toyotę 1995 sprzedałem w 2009 z 278 tys
    mil na liczniku (kupiona w 1998 z licznikiem 40-kilka tys) a 2004 Honda
    wciąż jeździ teraz z 229 tyś mil na liczniku (kupiona w 2007 też jakieś
    40-pare tyś mil na liczniku). Acura 2007 (też w sumie Honda) ze 150 tyś
    mil. Wszystkie te auta jeżdżą bez remontu zacisków, oryginalne gumki,
    oryginalne uszczelki, oryginalne tłoczki. W Hondzie musiałem tylko wymienić
    uchwyt/jarzmo bo się prowadnica w tulei zablokowała od rdzy - przy którejś
    wymianie klocków musiałem niechcący dziabnąć harmoszkę od prowadnicy i nie
    zauważyłem. Ale do cylinderków/tłoczków to jak te Japońce serwisuję od
    ponad 20 lat to musiałem się dostać do wnętrza zacisku teraz pierwszy raz
    dopiero przy Passacie, i to on ma dopiero niecałe 150 tyś na liczniku -
    najmniejszy przebieg w moim taborze a najwięcej problemów z nim właśnie :-)

    > Bo podejrzewam, ze niemieckim mechanikom nie stwarza to klopotu,
    > oczywiscie w polaczeniu z niemiecka instrukcja :-)
    > Oczywiscie sa tez amerykanskie instrukcje dla amerykanskich
    > mechanikow.

    Tak, i do Hondy i do Acury kupiłem sobie fajne serwisówki producenta, gdzie
    są diagramy, opisane momenty dokręcania śrub, typy użytych smarowideł, itp
    itd.

    Teraz widzę ktoś wrzucił te książki za friko online:
    http://www.hondahookup.com/manuals/

    Muszę do VW takiej poszukać. Ktoś się orientuje czy istnieje taka książka
    do Passata?