eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoległem przy remoncie zacisku hamulcowegoRe: Poległem przy remoncie zacis ku hamulcowego
  • Data: 2017-07-17 16:21:15
    Temat: Re: Poległem przy remoncie zacis ku hamulcowego
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:oki7k1$kqr$...@d...me...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>> No kurna! W Hondzie wszystko jest prościej :-)
    >> A jak jest w hondzie zrobione ?
    >> Bo niestety zadania tego mechanizmu sa dosc skomplikowane, a
    >> przemysl
    >> samochodowy ... dobre rozwiazania sa kopiowane czesto.

    >Nissan, Toyota, Honda - ci od siebie odpisywali w szkole na
    >klasówkach i do
    >tej samej szkoły chodzili. Ci od VW to jacyś z innej planety kurna!

    Ale jak zrobione ?

    A co do szkol ... Nissan-Renault, Toyota-Peugot-Citroen - coraz mniej
    tych szkol.
    A hamulce pewnie robi trzecia firma :-)

    >> Wiec ciekawe - honda wymyslila lepiej i opatentowala (na 17 lat),
    >> czy
    >> zrobila prosciej, ale gorzej.

    >Honda wymyśliła lepiej, Toyota też. Ale nie wiem jak wymyśliła bo nie
    >otwierałem jeszcze u nich zacisków! Toyotę 1995 sprzedałem w 2009 z
    >278 tys
    >mil na liczniku (kupiona w 1998 z licznikiem 40-kilka tys) a 2004
    >Honda
    >wciąż jeździ teraz z 229 tyś mil na liczniku (kupiona w 2007 też
    >jakieś
    >40-pare tyś mil na liczniku). Acura 2007 (też w sumie Honda) ze 150
    >tyś
    >mil. Wszystkie te auta jeżdżą bez remontu zacisków, oryginalne gumki,
    >oryginalne uszczelki, oryginalne tłoczki.

    Ale wiek podobny co ten pasek. :-)

    >W Hondzie musiałem tylko wymienić
    >uchwyt/jarzmo bo się prowadnica w tulei zablokowała od rdzy - przy
    >którejś
    >wymianie klocków musiałem niechcący dziabnąć harmoszkę od prowadnicy
    >i nie
    >zauważyłem. Ale do cylinderków/tłoczków to jak te Japońce serwisuję
    >od
    >ponad 20 lat to musiałem się dostać do wnętrza zacisku teraz pierwszy
    >raz
    >dopiero przy Passacie, i to on ma dopiero niecałe 150 tyś na
    >liczniku -
    >najmniejszy przebieg w moim taborze a najwięcej problemów z nim
    >właśnie :-)

    Bo rdza lapie od stania :-)

    >> Bo podejrzewam, ze niemieckim mechanikom nie stwarza to klopotu,
    >> oczywiscie w polaczeniu z niemiecka instrukcja :-)
    >> Oczywiscie sa tez amerykanskie instrukcje dla amerykanskich
    >> mechanikow.
    >Tak, i do Hondy i do Acury kupiłem sobie fajne serwisówki producenta,
    >gdzie
    >są diagramy, opisane momenty dokręcania śrub, typy użytych
    >smarowideł, itp
    >itd.

    do VW na pewno tez sa :-)


    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: