-
Data: 2017-07-17 16:21:15
Temat: Re: Poległem przy remoncie zacis ku hamulcowego
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:oki7k1$kqr$...@d...me...
J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>>> No kurna! W Hondzie wszystko jest prościej :-)
>> A jak jest w hondzie zrobione ?
>> Bo niestety zadania tego mechanizmu sa dosc skomplikowane, a
>> przemysl
>> samochodowy ... dobre rozwiazania sa kopiowane czesto.
>Nissan, Toyota, Honda - ci od siebie odpisywali w szkole na
>klasówkach i do
>tej samej szkoły chodzili. Ci od VW to jacyś z innej planety kurna!
Ale jak zrobione ?
A co do szkol ... Nissan-Renault, Toyota-Peugot-Citroen - coraz mniej
tych szkol.
A hamulce pewnie robi trzecia firma :-)
>> Wiec ciekawe - honda wymyslila lepiej i opatentowala (na 17 lat),
>> czy
>> zrobila prosciej, ale gorzej.
>Honda wymyśliła lepiej, Toyota też. Ale nie wiem jak wymyśliła bo nie
>otwierałem jeszcze u nich zacisków! Toyotę 1995 sprzedałem w 2009 z
>278 tys
>mil na liczniku (kupiona w 1998 z licznikiem 40-kilka tys) a 2004
>Honda
>wciąż jeździ teraz z 229 tyś mil na liczniku (kupiona w 2007 też
>jakieś
>40-pare tyś mil na liczniku). Acura 2007 (też w sumie Honda) ze 150
>tyś
>mil. Wszystkie te auta jeżdżą bez remontu zacisków, oryginalne gumki,
>oryginalne uszczelki, oryginalne tłoczki.
Ale wiek podobny co ten pasek. :-)
>W Hondzie musiałem tylko wymienić
>uchwyt/jarzmo bo się prowadnica w tulei zablokowała od rdzy - przy
>którejś
>wymianie klocków musiałem niechcący dziabnąć harmoszkę od prowadnicy
>i nie
>zauważyłem. Ale do cylinderków/tłoczków to jak te Japońce serwisuję
>od
>ponad 20 lat to musiałem się dostać do wnętrza zacisku teraz pierwszy
>raz
>dopiero przy Passacie, i to on ma dopiero niecałe 150 tyś na
>liczniku -
>najmniejszy przebieg w moim taborze a najwięcej problemów z nim
>właśnie :-)
Bo rdza lapie od stania :-)
>> Bo podejrzewam, ze niemieckim mechanikom nie stwarza to klopotu,
>> oczywiscie w polaczeniu z niemiecka instrukcja :-)
>> Oczywiscie sa tez amerykanskie instrukcje dla amerykanskich
>> mechanikow.
>Tak, i do Hondy i do Acury kupiłem sobie fajne serwisówki producenta,
>gdzie
>są diagramy, opisane momenty dokręcania śrub, typy użytych
>smarowideł, itp
>itd.
do VW na pewno tez sa :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.07.17 17:27 Pszemol
- 17.07.17 19:03 re
- 17.07.17 19:09 yabba
- 17.07.17 19:15 Pszemol
- 17.07.17 19:20 Pszemol
- 17.07.17 20:08 PiteR
- 17.07.17 20:13 PiteR
- 17.07.17 20:21 yabba
- 17.07.17 21:50 Pszemol
- 17.07.17 21:50 Pszemol
- 17.07.17 21:50 Pszemol
- 17.07.17 21:58 Pszemol
- 17.07.17 23:15 PiteR
- 17.07.17 23:20 Pszemol
- 17.07.17 23:43 yabba
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-13 256 świadków nie ma racji
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=