eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

Ilość wypowiedzi w tym wątku: 412

  • 261. Data: 2012-08-17 13:49:01
    Temat: Re: Polactwo
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-08-17 13:36, quent pisze:
    > W dniu 2012-08-17 13:30, mt pisze:
    >> To Ty nie zrozumiałeś, ale jakoś mnie to nie dziwi. Jakby taki samolot
    >> spier...ił się na Twoj dom i zabił Ci w ten sposób rodzinę, to pierwszy
    >> byś miał pretensje do państwa, że ktoś bez uprawnień mógł usiąść za
    >> wolantem.
    >> Ty masz chociaż prawo jazdy, czy też jesteś zdania, że samochód powinien
    >> móc prowadzić każdy, niezależnie czy ma uprawnienia czy nie?
    >
    > O Dzizas :-(
    > Czy uważasz, że szef linii lotniczych zatrudniłby kucharza (np. Ciebie)
    > jako pilota?

    I znów wpadasz we własne pułapki. Sam bym się mógł zatrudnić prowadząc
    działalność w zakresie sky taxi bądź inną z segmentu general aviation,
    wszak żadne kwity nie byłyby wymagane. Używaną Cessnę 172 można kupić w
    cenie nowego samochodu średniej klasy. Dlaczego ktoś ma mi licencjonować
    prowadzenie takiej działalności.
    I nie odpowiedziałeś na pytanie, uważasz, że prawo jazdy powinno być
    wymagane do prowadzenia pojazdu czy nie?


    --
    marcin


  • 262. Data: 2012-08-17 13:53:56
    Temat: Re: Polactwo
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-08-17 13:49, mt pisze:
    > W dniu 2012-08-17 13:36, quent pisze:
    >> W dniu 2012-08-17 13:30, mt pisze:
    >>> To Ty nie zrozumiałeś, ale jakoś mnie to nie dziwi. Jakby taki samolot
    >>> spier...ił się na Twoj dom i zabił Ci w ten sposób rodzinę, to pierwszy
    >>> byś miał pretensje do państwa, że ktoś bez uprawnień mógł usiąść za
    >>> wolantem.
    >>> Ty masz chociaż prawo jazdy, czy też jesteś zdania, że samochód powinien
    >>> móc prowadzić każdy, niezależnie czy ma uprawnienia czy nie?
    >>
    >> O Dzizas :-(
    >> Czy uważasz, że szef linii lotniczych zatrudniłby kucharza (np. Ciebie)
    >> jako pilota?
    >
    > I znów wpadasz we własne pułapki. Sam bym się mógł zatrudnić prowadząc
    > działalność w zakresie sky taxi bądź inną z segmentu general aviation,
    > wszak żadne kwity nie byłyby wymagane. Używaną Cessnę 172 można kupić w
    > cenie nowego samochodu średniej klasy. Dlaczego ktoś ma mi licencjonować
    > prowadzenie takiej działalności.
    > I nie odpowiedziałeś na pytanie, uważasz, że prawo jazdy powinno być
    > wymagane do prowadzenia pojazdu czy nie?

    Zupełnie bez znaczenia czy to samolot czy samochód.
    To prawo/kodeks powinno określać zasady ruchu powietrznego/drogowego i
    jednocześnie penalizację bardzo surową dla tych którzy łamiąc je
    stwarzają niebezpieczeństwo.
    Chodzi o odpowiedzialność jednostki.

    --
    Pozdr.
    Q
    www.elipsa.info


  • 263. Data: 2012-08-17 14:08:32
    Temat: Re: Polactwo
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-08-17 13:49, mt pisze:
    > I znów wpadasz we własne pułapki. Sam bym się mógł zatrudnić prowadząc
    > działalność w zakresie sky taxi bądź inną z segmentu general aviation,
    > wszak żadne kwity nie byłyby wymagane. Używaną Cessnę 172 można kupić w
    > cenie nowego samochodu średniej klasy. Dlaczego ktoś ma mi licencjonować
    > prowadzenie takiej działalności.
    > I nie odpowiedziałeś na pytanie, uważasz, że prawo jazdy powinno być
    > wymagane do prowadzenia pojazdu czy nie?

    Ciekawy art.
    http://nczas.com/wazne/korwin-mikke-prawo-jazdy-nie-
    jest-potrzebne/

    --
    Pozdr.
    Q
    www.elipsa.info


  • 264. Data: 2012-08-17 14:14:17
    Temat: Re: Polactwo
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-08-17 13:53, quent pisze:

    > Zupełnie bez znaczenia czy to samolot czy samochód.
    > To prawo/kodeks powinno określać zasady ruchu powietrznego/drogowego i
    > jednocześnie penalizację bardzo surową dla tych którzy łamiąc je
    > stwarzają niebezpieczeństwo.
    > Chodzi o odpowiedzialność jednostki.

    No i określa, wymagając jednocześnie stosownych uprawnień, tylko Ty
    starasz się cały czas to podważać. Ty byś chciał mieć "wolność
    gospodarczą" i móc wykonywać tego typu działalność bez uprawnień i
    ewentualnie pociągać do odpowiedzialności po złamaniu przepisów, tylko
    przeważnie wtedy masz już ileś trupów na ziemi i nie ma kogo pociągnąć
    do odpowiedzialności, łapiesz powoli czy jeszcze nie?


    --
    marcin


  • 265. Data: 2012-08-17 14:19:49
    Temat: Re: Polactwo
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-08-17 14:08, quent pisze:
    > W dniu 2012-08-17 13:49, mt pisze:
    >> I znów wpadasz we własne pułapki. Sam bym się mógł zatrudnić prowadząc
    >> działalność w zakresie sky taxi bądź inną z segmentu general aviation,
    >> wszak żadne kwity nie byłyby wymagane. Używaną Cessnę 172 można kupić w
    >> cenie nowego samochodu średniej klasy. Dlaczego ktoś ma mi licencjonować
    >> prowadzenie takiej działalności.
    >> I nie odpowiedziałeś na pytanie, uważasz, że prawo jazdy powinno być
    >> wymagane do prowadzenia pojazdu czy nie?
    >
    > Ciekawy art.
    > http://nczas.com/wazne/korwin-mikke-prawo-jazdy-nie-
    jest-potrzebne/

    Populistyczny a nie ciekawy.
    "Rozważania zacznijmy od tego, że prawa jazdy w ogóle nie są do niczego
    potrzebne. Nie ma żadnego dowodu, że wymóg posiadania prawa jazdy
    podnosi bezpieczeństwo ruchu drogowego - wręcz przeciwnie: przez prawie
    7 lat w Belgii nie obowiązywały jeszcze prawa jazdy, podczas gdy w
    sąsiedniej Holandii już tak - i liczba wypadków w Belgii nie była
    bynajmniej większa!!"
    W jakim to było okresie czasu, jak liczona liczba wypadków, bezwzględnie
    czy w przeliczeniu na liczbę pojazdów poruszających się po drogach?
    Takie porównania to se można w buty wsadzić.


    --
    marcin


  • 266. Data: 2012-08-17 14:25:02
    Temat: Re: Polactwo
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-08-17 14:19, mt pisze:
    > Populistyczny a nie ciekawy.
    > "Rozważania zacznijmy od tego, że prawa jazdy w ogóle nie są do niczego
    > potrzebne. Nie ma żadnego dowodu, że wymóg posiadania prawa jazdy
    > podnosi bezpieczeństwo ruchu drogowego - wręcz przeciwnie: przez prawie
    > 7 lat w Belgii nie obowiązywały jeszcze prawa jazdy, podczas gdy w
    > sąsiedniej Holandii już tak - i liczba wypadków w Belgii nie była
    > bynajmniej większa!!"
    > W jakim to było okresie czasu, jak liczona liczba wypadków, bezwzględnie
    > czy w przeliczeniu na liczbę pojazdów poruszających się po drogach?
    > Takie porównania to se można w buty wsadzić.

    Pewnie należałoby to czytać tak, że były to kraje w tym kontekście
    porównywalne. Dalej są zresztą.

    Ale doczytaj do końca ;-)


    --
    Pozdr.
    Q
    www.elipsa.info


  • 267. Data: 2012-08-17 14:26:28
    Temat: Re: Polactwo
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-08-17 14:14, mt pisze:
    > No i określa, wymagając jednocześnie stosownych uprawnień, tylko Ty
    > starasz się cały czas to podważać. Ty byś chciał mieć "wolność
    > gospodarczą" i móc wykonywać tego typu działalność bez uprawnień i
    > ewentualnie pociągać do odpowiedzialności po złamaniu przepisów, tylko
    > przeważnie wtedy masz już ileś trupów na ziemi i nie ma kogo pociągnąć
    > do odpowiedzialności, łapiesz powoli czy jeszcze nie?

    A gdy są obostrzenia to niby nie ma trupów na drodze? ;-)
    Ten "papierek" nie daje absolutnie żadnych gwarancji a ludzie nie są
    przecież samobójcami z natury :-)


    --
    Pozdr.
    Q
    www.elipsa.info


  • 268. Data: 2012-08-17 14:47:22
    Temat: Re: Polactwo
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-08-17 14:26, quent pisze:
    > W dniu 2012-08-17 14:14, mt pisze:
    >> No i określa, wymagając jednocześnie stosownych uprawnień, tylko Ty
    >> starasz się cały czas to podważać. Ty byś chciał mieć "wolność
    >> gospodarczą" i móc wykonywać tego typu działalność bez uprawnień i
    >> ewentualnie pociągać do odpowiedzialności po złamaniu przepisów, tylko
    >> przeważnie wtedy masz już ileś trupów na ziemi i nie ma kogo pociągnąć
    >> do odpowiedzialności, łapiesz powoli czy jeszcze nie?
    >
    > A gdy są obostrzenia to niby nie ma trupów na drodze? ;-)
    > Ten "papierek" nie daje absolutnie żadnych gwarancji a ludzie nie są
    > przecież samobójcami z natury :-)

    Oczywiście, że żaden papier nie daje gwarancji, ale zmniejsza
    prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzenia w stosunku do tego, jakby nie
    były wymagane żadne licencje.
    Poza tym, skoro papier nie daje zupełnie nic, to dlaczego bałbyś się
    wsadzić swoją rodzinę do mnie do samolotu, gdybym go pilotował bez
    żadnych uprawnień?


    --
    marcin


  • 269. Data: 2012-08-17 15:03:49
    Temat: Re: Polactwo
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-08-17 14:47, mt pisze:
    > Oczywiście, że żaden papier nie daje gwarancji, ale zmniejsza
    > prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzenia w stosunku do tego, jakby nie
    > były wymagane żadne licencje.

    No właśnie nie!
    Zmniejszyć prawdopodobieństwo może jedynie ostrzejsze prawo i świadomość
    nieuchronności ewentualnej kary za spowodowanie niebezpieczeństwa
    złamaniem zasad ruchu. Ludzie wtedy staliby się ostrożniejsi.

    Dziś można przecież bez prawka jeździć, najwyżej dostaniesz mandat 500zł.

    I jeszcze jendo - statystycznie rzecz ujmując - nikt jeszcze na kursie
    prawa jazdy nie nauczył się jeździć. To przychodzi trochę później.

    Ostatecznie można by zrobić tak jak jest w UK. Uczyć jeździć może każdy,
    wystawia w oknie tylko odpowiedni znak i już uczy...
    Potem tylko na egzamin. Kto się czuje na siłach ten idzie i zdaje albo nie.

    > Poza tym, skoro papier nie daje zupełnie nic, to dlaczego bałbyś się
    > wsadzić swoją rodzinę do mnie do samolotu, gdybym go pilotował bez
    > żadnych uprawnień?

    To nie jest to samo. W przypadku o którym piszesz chodzi o usługę.
    Szef firmy chce zarobić, chce aby pracowali dla niego najlepsi piloci
    jak to tylko możliwe. Dlatego ustala sobie jakieś kryteria ich oceny.
    Dla jednego wystarczy papier - co byłoby dosyć lekkomyślne - dla innego
    to mało, będzie chciał aby sprawdził danego pilota ktoś zaufany,
    przeprowadził wewnętrzny test itp.

    Chyba, że w pierwszym przypadku papier został wydany przez jakiś
    renomowany ośrodek szkolenia. Wtedy można zaufać, sprawdzając jedynie
    czy papier nie jest podróbką.

    Jeśli zaraz zapytasz - a co jeśli nie mam szefa i sam mam jednoosobową
    taxi powietrzne?
    Wtedy zdaje się na opinię o Tobie na rynku - jeśli nikt o Tobie nie
    słyszał lub co gorsza słyszał źle to idę do konkurencji.

    --
    Pozdr.
    Q
    www.elipsa.info


  • 270. Data: 2012-08-17 15:23:49
    Temat: Re: Polactwo
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2012-08-17 14:19, mt pisze:
    > W dniu 2012-08-17 14:08, quent pisze:
    >> W dniu 2012-08-17 13:49, mt pisze:
    >>> I znów wpadasz we własne pułapki. Sam bym się mógł zatrudnić prowadząc
    >>> działalność w zakresie sky taxi bądź inną z segmentu general aviation,
    >>> wszak żadne kwity nie byłyby wymagane. Używaną Cessnę 172 można kupić w
    >>> cenie nowego samochodu średniej klasy. Dlaczego ktoś ma mi licencjonować
    >>> prowadzenie takiej działalności.
    >>> I nie odpowiedziałeś na pytanie, uważasz, że prawo jazdy powinno być
    >>> wymagane do prowadzenia pojazdu czy nie?
    >>
    >> Ciekawy art.
    >> http://nczas.com/wazne/korwin-mikke-prawo-jazdy-nie-
    jest-potrzebne/
    >
    > Populistyczny a nie ciekawy.

    Tak samo, jak ten "program gospodarczy". Zniosą podatek dochodowy -
    super, państwo przestanie mnie okradać z tego, co zarabiam. Wprowadzą
    podatek katastralny - super, gmina zacznie mnie okradać z tego, co
    posiadam (JKM mówi, że super, więc na pewno tak jest).

strony : 1 ... 10 ... 20 ... 26 . [ 27 ] . 28 ... 40 ... 42


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: