  • 51. Data: 2009-08-07 00:51:23
    Temat: Re: Play - zmiana regulaminu - jak to jest?
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:h5b8c9$phv$1@inews.gazeta.pl...

    > Ale umowa to właśnie ta obietnica! Więc op sięniewywiązuje - przecież
    > jązmienia.

    > Ok. Jak to sobie wyobrażasz? Ma oddać telefon? Wiesz co? Ja jestem nawet
    > za. Ostatni fon jaki kupiłem u opa kosztował mnie ponad 250zł, wyobrażam
    > sobie jak po np. 1,5 roku op zmienia regulamin, rozwiązujemy umowę, oddaje
    > telefon, biorę kasę i idę kupić nowy :) Fajna myśl :)

    Wiesz, tak czytam caly watek i nie bardzo rozumiem, co cie wkurza w tej
    nowelizacji? Bo ona:

    - lepiej zabezpiecza interesy klientow (zmusza do wprowadzania poprawek w
    nieuczciwych zapisach niezgodnych z prawem, zarowno biezacych jak i
    przyszlych; a poza tym, co jest rownie wazne - daje mozliwosc rownego
    traktowania wszystkich operatorow w ramach unii - poprzez ustalenie
    wspolnych parametrow, na podstawie ktorych operatorzy sa markowani)

    - lepiej zabezpiecza interesy operatorow (poprzez blokade wyludzen telefonow
    komorkowych, jakich dokonywali wczesniej nieuczciwi klienci w sposob zgodny
    z kulawym niestety prawem)

    Ja rozumiem, ze jak jestes klientem nieuczciwym i chcesz wyludzic telefon,
    to ci to nie w smak... Ale jesli dostrzegasz tutaj chociaz odrobine logiki
    (w tym logika pt. "do czego sluzy firma") to z tych zmian bedziesz
    ZADOWOLONY.
    Zauwaz, ze prawodawstwo (przynajmniej w ostatniej dekadzie) tworzone na
    niekorzysc wiekszosci praworzadnych obywateli to jednak rzadkosc, chyba, ze
    znasz jakies kontrprzyklady...

    Z drugiej strony - znajdz mi prosze firme, ktora zawrze z toba umowe,
    zainwestuje w ciebie (np. w postaci fajnego telefonu, ktorego mozesz uzywac
    do dzwonienia, SMSowania, internetowania itp) i nie zabezpieczy sie przed
    zmarnowaniem inwestycji. Jesli taka znajdziesz - napuszcze cie na nia i bede
    jej zyczyl powodzenia w biznesie.

    Pozdrawiam
    Michal

    PS. proponuje ograniczyc srodki powodujace wzrost cisnienia :)

  • 52. Data: 2009-08-07 01:17:49
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    > Ale warunki sie się zmieniają To nie jest ta sama umowa. A to opy
    > wprowadzą płatny BOK, a to konieczność płacenia za ludzi którzy nie płacą,
    > a to utrudnią drogę reklamacji. Klient nie powinien się godzić na coś
    > takiego a prawo powinno go wspierać.

    I wspiera... masz UOKiK do tego... A jesli bedzie z tym wiekszy problem -
    jest jeszcze UKE...
    I dzialaja one w interesie wiekszosci konsumentow... byc moze twoj problem
    to taki, ze jednak nalezysz do tej mniejszosci...

    > Pomyślmy... Cena u opa 1600 zł, cena w salonie nokii 1800zł, cena w
    > saturnie - 1000zł... hmm... gdzie pójdzie klient?

    Oczywiscie ze pojdzie tam gdzie taniej... jesli u opa za 1PLN przy
    abonamencie za 60zl - to pojdzie do opa, bo u niego ma jeszcze darmowe
    minuty i inne takie... Jesli woli prepaida - wezme w saturnie na raty, ktore
    wyjda np. po 40-50zl (w zaleznosci od oferty ratalnej)..
    uwazasz, ze tutaj klient nie ma wyboru?

    > Być może ale to nic nie wnosi do naszej rozmowy. Super usługa nie zmienia
    > faktu że opy sprzedają telefony z ceną prawie maksymalną z jaką mogli by
    > sprzedać :)

    Heh... "z ceną prawie maksymalną z jaką mogli by sprzedać" - wow... to
    prawie jak na targu pietruszki, co? :)
    Po co mam sprzedawac pietruszke za zlotowke, skoro klienci za 1,10 tez beda
    brac?
    Najwyrazniej na bakier z ekonomia :)

    > Życie! Już pisałem. Wszyscy ponosimy koszta i konsekwencje zmiany prawa.

    Konsekwencje zmiany prawa sa z reguly pozytywne - maja sluzyc ludziom i im
    sluza... Chyba, ze jestes przestepca lub oszustem.

    > Ludzie prowadzący działalność gospodarczą, ludzie na etatach, ja i Ty.
    > Zmienia się prawo to musimy się do niego dostosować, nawet jak oznacza to
    > dla nas straty pieniędzy i umów z podwykonawcami, kontrahentami itp. Nikt
    > nie każe opom wpieprzać się w umowy na 24 miesiące. klienci prepaidów nie
    > narzekają przecież? OP ponosi ryzyko z umową na 24miechi i od czasu do
    > czasu zdarza się że zamiast zysku ryzyko to przyniosło straty.

    Owszem, jesli podejmie decyzje o ryzyku samodzielnie, a nie zostanie do niej
    zmuszony przez strone trzecia.
    Otoz operator, jak kazda firma dazy do stabilnosci rynkowej i umowy
    dlugoterminowe taka stabilnosc mu zapewniaja... to z kolei pozwala mu
    inwestowac w nowsze, lepsze, szybsze uslugi... to sie nazywa ROZWOJ :) I
    zeby sobie zapewnic warunki rozwoju, stara sie, zeby go nikt w trabe nie
    zrobil... podobnie jak klient....

    > Nie zmienia to faktu, że moim zdaniem klient nie musi się tłumaczyć czemu
    > nowy regulamin mu się nie podoba.

    Kto mowi, ze sie musi tlumaczyc? Jesli nie - do widzenia... Mozna sie
    rozstac... Na warunkach umowy, ktora zawarles ORAZ obowiazujacego prawa...

    > Zawsze byłem ciekaw i liczę, że ktoś to przetestuje, jak zachowały by się
    > opy, gdyby klient przyszedł z własnymi "uzupełnieniami" regulaminu i
    > powiedział zgadzajcie się albo płacie karę za zerwanie umowy...

    W zaleznosci od sily twoich pieniedzy - moglbys takie poprawki przepchnac
    lub nie... wiem to, jako klient Polkomtela, ktory negocjuje z nim umowy
    indywidualnie (oczywiscie dla firmy placacej spore pieniadze co miesiac).
    Jesli jako uzytkownik indywidualny rowniez moglbys sie pochwalic odpowiednia
    sila argumentow, jestem pewien, ze moglibyscie negocjowac.

    > Może Cię to zdziwi ale zawsze byłem fanem umów w której strony traktowane
    > są z jednakowymi prawami.

    I do tego wlasnie dazy owa zywo dyskutowana nowelizacja :)

    Pozdrawiam
    Michal

  • 53. Data: 2009-08-07 01:26:34
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "Adramelech" <a...@t...nie.ma> napisał w wiadomości
    > "skrzypas" <s...@t...pl> Odpowiedz na news:h5dll6$2k9b$1@news.mm.pl:

    > Nie ma takiej możliwości. Operator zmienił warunki umowy, możesz je albo
    > zaakceptowac, albo nie. Nie ma możliwości by klient by braku akceptacji
    > nowego regulaminu kożystał z usług na warunkach starego regulaminu.

    A moge wiedziec, co takiego krzywdzacego jest w nowym regulaminie, czego nie
    bylo w starym?
    bo jesli zmienil cos, co mu kazalo UKE, to mam watpliwosci co do
    krzywdzacych zmian w regulaminie.

    > U użytkownik wypowie umowe to musi płacić kare, ale gdy to op wypowie
    > umowe
    > to czemu nie płaci kary? To rażąca dysproporcja i uprzywilejowanie.
    > Zawarłem z operatorem umowe na jakiś czas, a ten mi ją tak bezkarnie zrywa
    > zmieniając warunki na jakich zawarliśmy umowe? To operator powinien
    > zapłacić
    > dodatkową kare.

    I tego mozesz dochodzic polubownie z operatorem, poprzez UOKiK lub w
    sadzie... Niestety nie mozesz tego dochodzic na podstawie umowy, jesli
    brakuje ci w niej stosownych zapisow. Ale nie wyczerpuje to innych
    mozliwosci... Jesli poniosles strate, ktora jestes w stanie uzasadnic - masz
    do tego caly szereg instrumentow.

    Pozdrawiam
    Michal

  • 54. Data: 2009-08-07 06:53:29
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl> Odpowiedz na

    > A moge wiedziec, co takiego krzywdzacego jest w nowym regulaminie, czego
    > nie bylo w starym?

    Nie mam pojęcia. Nie mam telefonu ani w plusie, ani w plaju.
    Chodzi o samą zasade. Umowa to umowa. Po to się ją podpisuje by obie strony
    przestrzegały jej postanowień. Czy zmiana jest dla kogoś krzywdząca czy nie,
    to bez znaczenia.
    Jak uważasz że ma to znaczenie to idź do swojego opa i zaprponuj mu jakąś
    "nie krzywdzącą" zmiane w regulaminie. Życze powodzenia;)

    > bo jesli zmienil cos, co mu kazalo UKE, to mam watpliwosci co do
    > krzywdzacych zmian w regulaminie.

    Masz prawo mieć wątpliwości. Ale jakie ma to znaczenie?

    > I tego mozesz dochodzic polubownie z operatorem, poprzez UOKiK lub w
    > sadzie... Niestety nie mozesz tego dochodzic na podstawie umowy, jesli

    Otóż to. To jest własnie rażąca dysporoporcja i uprzywilejowanie jednej ze
    stron. A teraz ta dysproporcja jeszcze bardziej się powiększyła.

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 55. Data: 2009-08-07 18:10:56
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

> [...]
    > Jak uważasz że ma to znaczenie to idź do swojego opa i zaprponuj mu jakąś
    > "nie krzywdzącą" zmiane w regulaminie. Życze powodzenia;)

    No ja sie zgadzalem na regulamin.
    Ale co do umowy, to takie zmiany wprowadzalem, jak negocjowalem z
    Polkomtelem...
    A jesli uwazasz, ze operator moze sobie bezkarnie wprowadzac zmiany w
    regulaminie, to poczytaj np. tutaj:
    http://prawo.vagla.pl/node/7178

    > Otóż to. To jest własnie rażąca dysporoporcja i uprzywilejowanie jednej ze
    > stron. A teraz ta dysproporcja jeszcze bardziej się powiększyła.

    A ktory dokladnie punkt regulaminu powieksza te dysproporcje?
    Ten, w ktorym gwarantuje sie uczciwe podejscie do warunkow umowy/regulaminu,
    uniemozliwiajace wykorzystanie sytuacji poprzez obejscie dziurawego
    poprzednio prawa?
    Jesli zgadzasz sie na kary umowne, to bierzesz telefon i podpisujesz. Jesli
    nie bierzesz telefonu - NIE masz kary umownej. Jesli to ty im cos
    dostarczasz - to ty wlasnie ustalasz kary umowne, tak jak regulamin - tak
    robi KAZDY dostawca czegokolwiek komukolwiek.
    Wiec gdzie tutaj dysproporcja?

    Poza tym jest jeszcze jedna rzecz, ktorej jakos tutaj nikt nie komentuje -
    jesli operator przegina to zostaje ukarany... na stronie UKE mozesz
    poczytac, ile kar zostalo nalozonych na operatorow oraz jaki jest ich status
    (czy zostaly zaplacone, czy sie odwoluja itp). Wiec te opy wcale nie sa
    takie bezkarne, jak sie paru pieniaczom tutaj wydaje...

    A alternatywa JEST ZAWSZE - nie chcesz - nie podpisuj... Mozesz korzystac
    bez umowy? Oczywiscie.
    A jak ci sie nie podobaja, to jeszcze sa operatorzy satelitarni :)
    A jak ci sie nie podoba - to jeszcze mozna nie korzystac.

    Pozdrawiam
    Michal

    PS. Zaraz jade nad morze, wiec chyba juz nie podyskutuje przez najblizsze
    dni :)

  • 56. Data: 2009-08-08 08:11:01
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "skrzypas" <s...@t...pl>

    > lol.. to zostajesz na starych warunkach przez reszte czasu... w czym
    > widzisz problem?

    To jeszcze nie wiesz o czym mowa ? Informuję, że o tym, że operator zmienia
    owe stare warunki

  • 57. Data: 2009-08-08 19:52:06
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

> [...]
    > telefonow komorkowych, jakich dokonywali wczesniej nieuczciwi klienci w
    > sposob zgodny z kulawym niestety prawem)

    To są wymuszenia dokonywane przez operatorów na klientach zmiany umów, które
    mogli uwzględnić w swoich kalkulacjach biznesowych.

    > Ja rozumiem, ze jak jestes klientem nieuczciwym i chcesz wyludzic telefon,
    > to ci to nie w smak...

    Nie w smak mi zmiana umowy w trakcie jej trwania. Nie widzę ŻADNEGO
    uzasadnienia dla wymuszania na klientach przyjmowania takich zmian. Operator
    nie ma obowiązku rozdawania telefonów w ramach 2-letnich umów. Może
    normalnie sprzedawać telefony i usługi z normalnymi miesięcznymi
    wypowiedzenia. Skoro jednak wchodzi w umowy 2-letnie to musi się liczyć z
    tym, że chęć zmiany umowy z dowolnego powodu zostanie przez klienta
    odrzucona. To zupełnie normalne. Nie jest normalne, że ktoś kleci prawo
    umożliwiające wymuszenia na klientach zmiany warunków umów.

    > Ale jesli dostrzegasz tutaj chociaz odrobine logiki (w tym logika pt. "do
    > czego sluzy firma") to z tych zmian bedziesz ZADOWOLONY.

    Niby w jaki sposób mogę być zadowolony z tego ??? Czy zmiana mojej sytuacji
    (analogiczna do zmiany sytuacji operatorów w wyniku zmiany prawa) daje mi
    możliwość zmiany warunków umowy ???

    > Zauwaz, ze prawodawstwo (przynajmniej w ostatniej dekadzie) tworzone na
    > niekorzysc wiekszosci praworzadnych obywateli to jednak rzadkosc, chyba,
    > ze znasz jakies kontrprzyklady...

    Nie kojarzę jakie to prawa są tak cudowne.

> [...]
    > przed zmarnowaniem inwestycji. Jesli taka znajdziesz - napuszcze cie na
    > nia i bede jej zyczyl powodzenia w biznesie.

    Czy ja każę firmie "inwestować" we mnie ??? Przedstawia oferty to ja je
    przyjmuje lub nie.

    > PS. proponuje ograniczyc srodki powodujace wzrost cisnienia :)

    Ograniczaj jak masz co

  • 58. Data: 2009-08-08 19:56:59
    Od: "op23" <o...@r...pl>

> [...]

    > Jak uważasz że ma to znaczenie to idź do swojego opa i zaprponuj mu jakąś
    > "nie krzywdzącą" zmiane w regulaminie. Życze powodzenia;)

    Otóż to !

  • 59. Data: 2009-08-08 20:00:24
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    > A alternatywa JEST ZAWSZE - nie chcesz - nie podpisuj... Mozesz korzystac
    > bez umowy? Oczywiscie.

    Chodzi o umowę już zawartą, gdy przyjęcie od operatora propozycji jej zmiany
    jest zupełnie dobrowolne

  • 60. Data: 2009-08-08 20:55:57
    Od: "skrzypas" <s...@t...pl>

    > To są wymuszenia dokonywane przez operatorów na klientach zmiany umów,
    > które mogli uwzględnić w swoich kalkulacjach biznesowych.

    muhehe... pozwól że wspomnę wypowiedz w tym wątku
    "operator musi wkalkulować ryzyko zmiany prawa".
    Wiec prawo sie zmieniło i teraz klienci nie mogą rozwiązywać umowy bez
    konsekwencji - szczególnie w przypadku zmiany regula... przepraszam, umowy.
    Klient powinien mieć wkalkulowane ryzyko w proces podejmowania decyzji. Czy
    tego chcesz czy nie... a im więcej czytam podobnych wypocin jak wyżej, tym
    bardziej sie przekonuje jak bardzo tego zapisu brakowało 10 lat temu :)
    Aha.. i nie są to wymuszenia operatorów, ale - w wielkim skrócie - Unii
    Europejskiej.

    s.