    From: "op23" <o...@r...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Play - zmiana regulaminu - jak to jest?
    Date: Sat, 8 Aug 2009 21:52:06 +0200
    <h54bvf$660$1@inews.gazeta.pl> <h54mdq$fhh$1@inews.gazeta.pl>
    <h54njm$m46$1@inews.gazeta.pl>
    <X...@l...at.home>
    <h555sm$ibo$1@inews.gazeta.pl> <h57idn$27h1$1@news.mm.pl>
    <h57mu8$dt0$1@achot.icm.edu.pl> <h57pv3$233$1@news.mm.pl>
    <h58sjn$mda$1@news.interia.pl> <h59ohu$vab$1@news.mm.pl>
    <h59v5m$hts$1@inews.gazeta.pl> <h5a0ss$2aop$1@news.mm.pl>
    <h5a3gq$6s4$1@inews.gazeta.pl> <h5a3vt$8qc$1@inews.gazeta.pl>
    <h5a72j$kqt$1@inews.gazeta.pl> <h5a7st$30u$1@news.mm.pl>
    <h5aa1d$339$1@inews.gazeta.pl> <h5ab1i$1tdn$1@news.mm.pl>
    <h5b8c9$phv$1@inews.gazeta.pl> <h5ftqc$qal$1@inews.gazeta.pl>

    Użytkownik "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

> [...]
    > nowelizacji? Bo ona:
    >
    > - lepiej zabezpiecza interesy klientow (zmusza do wprowadzania poprawek w
    > nieuczciwych zapisach niezgodnych z prawem, zarowno biezacych jak i
    > przyszlych; a poza tym, co jest rownie wazne - daje mozliwosc rownego
    > traktowania wszystkich operatorow w ramach unii - poprzez ustalenie
    > wspolnych parametrow, na podstawie ktorych operatorzy sa markowani)
    >
    > - lepiej zabezpiecza interesy operatorow (poprzez blokade wyludzen
    > telefonow komorkowych, jakich dokonywali wczesniej nieuczciwi klienci w
    > sposob zgodny z kulawym niestety prawem)

    To są wymuszenia dokonywane przez operatorów na klientach zmiany umów, które
    mogli uwzględnić w swoich kalkulacjach biznesowych.

    > Ja rozumiem, ze jak jestes klientem nieuczciwym i chcesz wyludzic telefon,
    > to ci to nie w smak...

    Nie w smak mi zmiana umowy w trakcie jej trwania. Nie widzę ŻADNEGO
    uzasadnienia dla wymuszania na klientach przyjmowania takich zmian. Operator
    nie ma obowiązku rozdawania telefonów w ramach 2-letnich umów. Może
    normalnie sprzedawać telefony i usługi z normalnymi miesięcznymi
    wypowiedzenia. Skoro jednak wchodzi w umowy 2-letnie to musi się liczyć z
    tym, że chęć zmiany umowy z dowolnego powodu zostanie przez klienta
    odrzucona. To zupełnie normalne. Nie jest normalne, że ktoś kleci prawo
    umożliwiające wymuszenia na klientach zmiany warunków umów.

    > Ale jesli dostrzegasz tutaj chociaz odrobine logiki (w tym logika pt. "do
    > czego sluzy firma") to z tych zmian bedziesz ZADOWOLONY.

    Niby w jaki sposób mogę być zadowolony z tego ??? Czy zmiana mojej sytuacji
    (analogiczna do zmiany sytuacji operatorów w wyniku zmiany prawa) daje mi
    możliwość zmiany warunków umowy ???

    > Zauwaz, ze prawodawstwo (przynajmniej w ostatniej dekadzie) tworzone na
    > niekorzysc wiekszosci praworzadnych obywateli to jednak rzadkosc, chyba,
    > ze znasz jakies kontrprzyklady...

    Nie kojarzę jakie to prawa są tak cudowne.

    > Z drugiej strony - znajdz mi prosze firme, ktora zawrze z toba umowe,
    > zainwestuje w ciebie (np. w postaci fajnego telefonu, ktorego mozesz
    > uzywac do dzwonienia, SMSowania, internetowania itp) i nie zabezpieczy sie
    > przed zmarnowaniem inwestycji. Jesli taka znajdziesz - napuszcze cie na
    > nia i bede jej zyczyl powodzenia w biznesie.

    Czy ja każę firmie "inwestować" we mnie ??? Przedstawia oferty to ja je
    przyjmuje lub nie.

    > PS. proponuje ograniczyc srodki powodujace wzrost cisnienia :)

    Ograniczaj jak masz co