    From: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Play - zmiana regulaminu - jak to jest?
    Date: Fri, 7 Aug 2009 03:17:49 +0200
    <h54bvf$660$1@inews.gazeta.pl> <h54mdq$fhh$1@inews.gazeta.pl>
    <h54njm$m46$1@inews.gazeta.pl>
    <X...@l...at.home>
    <h555sm$ibo$1@inews.gazeta.pl> <h57idn$27h1$1@news.mm.pl>
    <h57mu8$dt0$1@achot.icm.edu.pl> <h57pv3$233$1@news.mm.pl>
    <h58sjn$mda$1@news.interia.pl> <h59ohu$vab$1@news.mm.pl>
    <h59v5m$hts$1@inews.gazeta.pl> <h5a0ss$2aop$1@news.mm.pl>
    <h5a3gq$6s4$1@inews.gazeta.pl> <h5a5bj$1qjk$1@news.mm.pl>
    <h5a7tn$oo4$1@inews.gazeta.pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:h5a7tn$oo4$1@inews.gazeta.pl...

    > Ale warunki sie się zmieniają To nie jest ta sama umowa. A to opy
    > wprowadzą płatny BOK, a to konieczność płacenia za ludzi którzy nie płacą,
    > a to utrudnią drogę reklamacji. Klient nie powinien się godzić na coś
    > takiego a prawo powinno go wspierać.

    I wspiera... masz UOKiK do tego... A jesli bedzie z tym wiekszy problem -
    jest jeszcze UKE...
    I dzialaja one w interesie wiekszosci konsumentow... byc moze twoj problem
    to taki, ze jednak nalezysz do tej mniejszosci...

    > Pomyślmy... Cena u opa 1600 zł, cena w salonie nokii 1800zł, cena w
    > saturnie - 1000zł... hmm... gdzie pójdzie klient?

    Oczywiscie ze pojdzie tam gdzie taniej... jesli u opa za 1PLN przy
    abonamencie za 60zl - to pojdzie do opa, bo u niego ma jeszcze darmowe
    minuty i inne takie... Jesli woli prepaida - wezme w saturnie na raty, ktore
    wyjda np. po 40-50zl (w zaleznosci od oferty ratalnej)..
    uwazasz, ze tutaj klient nie ma wyboru?

    > Być może ale to nic nie wnosi do naszej rozmowy. Super usługa nie zmienia
    > faktu że opy sprzedają telefony z ceną prawie maksymalną z jaką mogli by
    > sprzedać :)

    Heh... "z ceną prawie maksymalną z jaką mogli by sprzedać" - wow... to
    prawie jak na targu pietruszki, co? :)
    Po co mam sprzedawac pietruszke za zlotowke, skoro klienci za 1,10 tez beda
    brac?
    Najwyrazniej na bakier z ekonomia :)

    > Życie! Już pisałem. Wszyscy ponosimy koszta i konsekwencje zmiany prawa.

    Konsekwencje zmiany prawa sa z reguly pozytywne - maja sluzyc ludziom i im
    sluza... Chyba, ze jestes przestepca lub oszustem.

    > Ludzie prowadzący działalność gospodarczą, ludzie na etatach, ja i Ty.
    > Zmienia się prawo to musimy się do niego dostosować, nawet jak oznacza to
    > dla nas straty pieniędzy i umów z podwykonawcami, kontrahentami itp. Nikt
    > nie każe opom wpieprzać się w umowy na 24 miesiące. klienci prepaidów nie
    > narzekają przecież? OP ponosi ryzyko z umową na 24miechi i od czasu do
    > czasu zdarza się że zamiast zysku ryzyko to przyniosło straty.

    Owszem, jesli podejmie decyzje o ryzyku samodzielnie, a nie zostanie do niej
    zmuszony przez strone trzecia.
    Otoz operator, jak kazda firma dazy do stabilnosci rynkowej i umowy
    dlugoterminowe taka stabilnosc mu zapewniaja... to z kolei pozwala mu
    inwestowac w nowsze, lepsze, szybsze uslugi... to sie nazywa ROZWOJ :) I
    zeby sobie zapewnic warunki rozwoju, stara sie, zeby go nikt w trabe nie
    zrobil... podobnie jak klient....

    > Nie zmienia to faktu, że moim zdaniem klient nie musi się tłumaczyć czemu
    > nowy regulamin mu się nie podoba.

    Kto mowi, ze sie musi tlumaczyc? Jesli nie - do widzenia... Mozna sie
    rozstac... Na warunkach umowy, ktora zawarles ORAZ obowiazujacego prawa...

    > Zawsze byłem ciekaw i liczę, że ktoś to przetestuje, jak zachowały by się
    > opy, gdyby klient przyszedł z własnymi "uzupełnieniami" regulaminu i
    > powiedział zgadzajcie się albo płacie karę za zerwanie umowy...

    W zaleznosci od sily twoich pieniedzy - moglbys takie poprawki przepchnac
    lub nie... wiem to, jako klient Polkomtela, ktory negocjuje z nim umowy
    indywidualnie (oczywiscie dla firmy placacej spore pieniadze co miesiac).
    Jesli jako uzytkownik indywidualny rowniez moglbys sie pochwalic odpowiednia
    sila argumentow, jestem pewien, ze moglibyscie negocjowac.

    > Może Cię to zdziwi ale zawsze byłem fanem umów w której strony traktowane
    > są z jednakowymi prawami.

    I do tego wlasnie dazy owa zywo dyskutowana nowelizacja :)

    Pozdrawiam
    Michal