    From: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Play - zmiana regulaminu - jak to jest?
    Date: Fri, 7 Aug 2009 20:10:56 +0200
    <h54bvf$660$1@inews.gazeta.pl> <h54mdq$fhh$1@inews.gazeta.pl>
    <h54njm$m46$1@inews.gazeta.pl>
    <X...@l...at.home>
    <h555sm$ibo$1@inews.gazeta.pl> <h57idn$27h1$1@news.mm.pl>
    <h57mu8$dt0$1@achot.icm.edu.pl> <h57pv3$233$1@news.mm.pl>
    <h58sjn$mda$1@news.interia.pl> <h59ohu$vab$1@news.mm.pl>
    <h5b9ee$c1h$1@achot.icm.edu.pl> <h5cfdl$22c8$1@news.mm.pl>
    <h5cvbd$vcr$1@achot.icm.edu.pl> <h5dll6$2k9b$1@news.mm.pl>
    <X...@1...0.0.1> <h5fvsa$26i$1@inews.gazeta.pl>
    <X...@1...0.0.1>

    Użytkownik "Adramelech" <a...@t...nie.ma> napisał w wiadomości
    news:Xns9C605A75A14BBadresutuniema@127.0.0.1...
    > "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl> Odpowiedz na

    > Nie mam pojęcia. Nie mam telefonu ani w plusie, ani w plaju.
    > Chodzi o samą zasade. Umowa to umowa. Po to się ją podpisuje by obie
    > strony
    > przestrzegały jej postanowień. Czy zmiana jest dla kogoś krzywdząca czy
    > nie,
    > to bez znaczenia.
    > Jak uważasz że ma to znaczenie to idź do swojego opa i zaprponuj mu jakąś
    > "nie krzywdzącą" zmiane w regulaminie. Życze powodzenia;)

    No ja sie zgadzalem na regulamin.
    Ale co do umowy, to takie zmiany wprowadzalem, jak negocjowalem z
    Polkomtelem...
    A jesli uwazasz, ze operator moze sobie bezkarnie wprowadzac zmiany w
    regulaminie, to poczytaj np. tutaj:
    http://prawo.vagla.pl/node/7178

    > Otóż to. To jest własnie rażąca dysporoporcja i uprzywilejowanie jednej ze
    > stron. A teraz ta dysproporcja jeszcze bardziej się powiększyła.

    A ktory dokladnie punkt regulaminu powieksza te dysproporcje?
    Ten, w ktorym gwarantuje sie uczciwe podejscie do warunkow umowy/regulaminu,
    uniemozliwiajace wykorzystanie sytuacji poprzez obejscie dziurawego
    poprzednio prawa?
    Jesli zgadzasz sie na kary umowne, to bierzesz telefon i podpisujesz. Jesli
    nie bierzesz telefonu - NIE masz kary umownej. Jesli to ty im cos
    dostarczasz - to ty wlasnie ustalasz kary umowne, tak jak regulamin - tak
    robi KAZDY dostawca czegokolwiek komukolwiek.
    Wiec gdzie tutaj dysproporcja?

    Poza tym jest jeszcze jedna rzecz, ktorej jakos tutaj nikt nie komentuje -
    jesli operator przegina to zostaje ukarany... na stronie UKE mozesz
    poczytac, ile kar zostalo nalozonych na operatorow oraz jaki jest ich status
    (czy zostaly zaplacone, czy sie odwoluja itp). Wiec te opy wcale nie sa
    takie bezkarne, jak sie paru pieniaczom tutaj wydaje...

    A alternatywa JEST ZAWSZE - nie chcesz - nie podpisuj... Mozesz korzystac
    bez umowy? Oczywiscie.
    A jak ci sie nie podobaja, to jeszcze sa operatorzy satelitarni :)
    A jak ci sie nie podoba - to jeszcze mozna nie korzystac.

    Pozdrawiam
    Michal

    PS. Zaraz jade nad morze, wiec chyba juz nie podyskutuje przez najblizsze
    dni :)