    From: "tl" <t...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm,pl.pregierz
    Subject: Re: Play - postawa aspoleczna
    Date: Sat, 21 Mar 2009 12:17:34 +0100

    news:pcc9s41466qq90508rc1s24c83n7kv2s0v@4ax.com...

    > UKE to ustala ?

    > Maja ? Tu UKE chyba jednak powinno protestowac gdyby oerowali wyzsze
    > stawki.

    Mogą zaoferować nizsze wynikające ze statystyki połączeń i wspólnych
    ustaleń.
    Wyższych nie mogą.

    > No wlasnie - czemu nie dodales ? Oprocz plusa sa jeszcze inni.
    > Statystyczny klient tyle samo polaczen odbiera co rozpoczyna
    > -ktos sluchac musi zeby gadac mogl ktos. No to bilans dla Play jest
    > korzystny.

    Rozpatrujesz rzecz na poziomie jednego klienta, a mtr jest ustalany na
    podstawie
    możliwych do zaistnienia zdarzeń między wszystkimi zbiorami działających
    telefonów. Czemu nie dodałem? żeby nie zaciemniać wywodu ale proszę bardzo:
    na 3 zbiory o łącznej ilości 50 mln fonów przypada 1,5 mln fonów playa. Z
    rozkladów
    statystycznych możliwych do zaistnienia zdarzeń (połączeń) jasno wynika, że
    częściej
    będzie zachodził przypadek zadzwonienia (wylosowania) fona z 50 mln. puli
    niż tego z
    1,5 mln. UKE oszacowało to w przybliżeniu na 1/2 z haczykiem. MTR nie ma na
    celu
    zarabiać tylko zerować rozliczenia międzyoperatorskie. W rozliczeniach
    wielkiej trójcy
    z powodu podobnej ilości abonentów przepływ kasy z tego tytułu dąży do zera.
    W ich rozliczeniach
    z playem jest to nie możliwe.

    > Nie bzdura, tylko widac wyraznie na jaki model biznesowy Play postawil
    > - beda tanie wychodzace, zarobi sie na przychodzacych. Czyli kto za to
    > zaplaci ?

    Jak wyżej. Co do modelu to mam dowód zaprzeczający Twojej tezie:
    http://komorkomania.pl/2008/08/29/zlikwidowac-mtr/
    Jak widzisz to raczej playowi jest na rękę likwidacja mtr niż wielkiej
    trójcy.
    A teraz pytanie : co spowodowało tak agresywny krok playa i wojnę na stawki?

    > -z drugiej to zle ze promuje jednego operatora,

    To nie promocja, to OCHRONA. Bez tego już dawno trójca starłaby go z
    powierzchni gumką.

    > Wez pod uwage ze mowa o roznych uslugach - z jednej strony kabel, z
    > drugiej siec radiowa. I byc moze rozna dlugosc tego kabla - te ceny TP
    > to takze przez cala Polske czy tylko z najblizszego wezla ?
    > Przy porownaniu z W3 nie ma tych problemow, bo uslugi sa dokladnie
    > takie same.

    To nie jest związane z warunkami technicznymi tylko ze statystyką !!!
    Z ilością abonentów fonów stacjonarnych do komórkowych. Co ma do
    tego długość kabla? Zresztą to stacjonarki "płacą" radiowcom 22gr.
    Chyba położenie i utrzymanie kabla jest droższe niż wysłanie sygnalu
    w eter? Logiki plizzzz ...

    > A potem wez pod uwage ze przez dlugie lata komorkowcy faktycznie byli
    > sponsorowani przez posiadaczy stacjonarnych [raczej pracodawcow niz
    > emerytow] - bo to TP musiala placic zawyzony koszt interkonektu.
    > Ale to trzeba bylo wprowadzic w imie walki z monopolem.

    Byli i są. I nie sponsorowani !!! I nie takie cele tylko aby wyzerować
    rozliczenia
    między małymi sieciami i dużymi.

    > W sumie wychodzi na to ze najlepiej po amerykansku - interkonekt
    > zerowy, lub jakis malutki, odbierajacy placi za odbierane.

    Zerowy i opłata 3 gr za przychodzące i 3 gr za wychodzące. Tylko to właśnie
    szanowna trójca się nie zgodzi bo jak by Ci uzasadniła 60 gr do innych
    sieci?

    tl