  • Data: 2009-01-16 18:59:34
    Temat: Re: Plasma czy LCD
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f> szukaj wiadomości tego autora

    Sergiusz Rozanski pisze:
    > W tym problem że np taki crt czy lcd może ten pixel wyświetlić z jakąś
    > tam skalą jasności. Plazma to musi robić kosztem migotania (co widać na
    > płaszczyznach) lub kosztem rozdzielczości: ditheringu (co widać w detalach)

    Wiem o co chodzi, ale powtarzam. To jest kwestia częstotliwości. Powyżej
    pewnej granicznej zobaczą to tylko wrażliwi na migotanie (z tego co
    czytałem mniej niż 0,1% populacji), cyborgi i może cierpiący na jakieś
    rzadkie choroby, np infocyloglotfobię. :)

    > Więc praktycznie chciałeś: miga i pixeluje i to możesz zobaczyć naocznie
    > bez większych problemów na każdej plaźmie, wyświetl sobie na niej kilka
    > zdjęć.

    Skoro "Cooler" twierdził, że TV nie używa się w nocy, mogę spokojnie
    użyć argumentu, że plazma nie służy do prezentacji zdjęć. To ekran do
    obrazów ruchomych, a nie statycznych. Nawet sprzedawcy plazm to wiedzą.
    Jednak wszystkie badane przeze mnie ekrany, zakwalifikowane jako
    rozsądne minimum jakości (czyli bez LG, Samsungów itp), nie wykazują
    żadnego widocznego migotania. Jedynym możliwym obrazem do zaobserwowania
    zjawiska, są, jak napisałem, bardzo jasne i całkowicie białe
    powierzchnie. Takie, praktycznie, występują bardzo rzadko, w czasie
    normalnej eksploatacji ekranu, zgodnie z jego przeznaczeniem.

    PS. Do celów prezentacyjnych, reklamowych bezdyskusyjnie lepsze jest
    LCD. M.in. Ze względu na wysoki poziom jaskrawości i mniejsze utrwalanie
    się obrazu.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!