  • Data: 2009-01-16 19:40:11
    Temat: Re: Plasma czy LCD
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin 'Cooler' Kuliński pisze:
    > Mówimy o telewizorze czy monitorze komputerowym? Bo być może umknęło Ci,
    > że ten drugi emituje te kandele praktycznie zawsze (białe tło), a
    > telewizor praktycznie nigdy. Wysterowanie bieli nawet na dość wysokim
    > poziomie będzie obserwowalne jedynie podczas wyświetlania np.
    > oślepiających snopów światła reflektorów samochodu czy wybuchu
    > atomowego, czyli właśnie wtedy, kiedy powinno być naprawdę jasno.

    Jaskrawość to jaskrawość. Niech Pan nie miesza jasności z jaskrawością.
    Faktycznie całe białe ekrany występują rzadko. Prawie wcale. Jednak
    pamiętać proszę że:
    1. Razi cały ekran wyświetlany zbyt jaskrawo. Wszystkie poziomy
    jasności, w tym te "średnie" też są wysokie.
    2. Wysoka jaskrawość bieli nierozerwalnie ciągnie wysoki poziom czerni.
    To LCD, proszę nie zapominać. Kontrast jest stały.

    > Jasne, że czarny "świeci", ale tylko wtedy, gdy pokój jest całkowicie
    > ciemny. Świeci też czarny ekran w kinie. Tylko co z tego i jaki to ma
    > związek z jaskrawością obrazu jako taką?

    Jak wiadomo, pewien poziom czerni może być niezerowy, ale obserwowalny
    będzie wyglądał jako czerń. Jednak komfortowe będzie to tylko przy
    pewnych warunkach. Proszę sprawdzić jaki jest poziom bieli na ekranie
    kinowym. Zdziwi się Pan jak bardzo niski, a mimo to jest to nadal
    niedościgniony wzór. Tylko zdolnościom speców od reklamy "zawdzięczamy"
    opinie że bez kilkuset cd/m^2 się nie da. A to niestety ciągnie za sobą
    zakres regulacji. CCFL to lampa wyładowcza, nie da się płynnie
    zmniejszać do zera świecenia, jak żarzenia w kineskopie. Regulacja jest
    skromna. Może w diodowych będzie lepiej. W każdym razie technicznie nie
    ma przeciwwskazań, tylko marketingowe.

    > Moment, wcześniej pisałeś tak, jakbyś dysponował konkretnymi liczbami, a
    > teraz każesz mi samemu robić badanie z udziałem użytkowników? Albo
    > jesteś w posiadaniu konkretnych wyników badania preferencji co do
    > składowych obrazu, albo nie. Jeśli to drugie, to wciąż prezentujesz
    > jedynie swoje opinie i w dodatku twierdzisz, że mają większą wartość,
    > niż moje. Litości.

    Owszem dysponuję konkretnymi liczbami, wynikającymi z wielu lat pracy w
    tej branży. To moje badania, nie do publikacji, zbierane na użytek
    własny. Wartość bieli podałem. Okolice 100cd/m^2 to dużo za dużo na
    przedmiotowe potrzeby. Tak lekko ze trzy razy. Czerń musi zejść grubo
    poniżej 0,5cd/m^2. Sprawdzić to może każdy kto ma jakikolwiek
    kalibrator, nie jest to nic nadzwyczajnego i na tej grupie ma je sporo
    ludzi. Nie istnieje na razie LCD TV który mógłby zapewnić takie
    parametry. Po prostu.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!