  • Data: 2009-01-16 23:34:11
    Temat: Re: Plasma czy LCD
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin 'Cooler' Kuliński pisze:
    > 5 EV poniżej jaskrawości maksymalnej, którą producent deklaruje na
    > poziomie 500 cd/m^2. Wskaż proszę błędy, które wykluczają zastosowanie
    > takiej metody pomiaru do stwierdzenia, czy mamy do czynienia z
    > luminancją na poziomie 10, czy też 100 cd/m^2.

    O! Doszedł czwarty czynnik błędu. Robiłem podobne "pomiary" jak Pan
    teraz usiłuje. Też mi się kiedyś wydawało, że to dobra metoda, dopóki
    nie zweryfikowałem czujnikiem. Nawet na planszach testowych, nie obrazie
    z materiału filmowego. Nie ma to najmniejszego sensu. Czujnik ma bardzo
    małe pole pomiarowe, nie całkuje większego obszaru jak światłomierz
    aparatu. Nawet nastawiony na pomiar punktowy. Dokładność taniego
    kolorymetru wynosi ok 2%, a pomiar ekspozycji, jeśli nawet współczynnik
    zmienności będzie 1EV to jest 100% pomyłki. Ponadto czego miałby
    dowodzić zmierzona jasność odcieniu skóry na przypadkowej scenie w
    materiale filmowym? Ten sam obiekt może być filmowany w dziesiątkach
    różnych scen, od ciemniej piwnicy po widoki z plaży. Podał Pan
    szacunkową, nastawioną jako komfortowa, wartość bieli swojego TV na
    poziomie ok 125 cd/m^2. "Wyliczone" przez odniesienie do wartości
    maksymalnej podanej na ulotce. Wiadomo jakie jest podejście producentów,
    podających parametry, z uwzględnieniem współczynnika wydajności z
    hektara zbioru ogórków w Holandii, przez średnią ilość opadów w rejonie
    Quing Ciong. Przy błędzie pomiaru lekko 100%. To żart tak? Nawet jeśli,
    jest to około 125 cd/m^2, to jak już Panu mówiłem, jest to conajmniej
    trzy razy za dużo. Czerń jaka z tego wyjdzie, zakładając, że ma Pan
    superczarną matrycę, może być grubo ponad 0,5 cd/m^2. Większość ludzi
    takie wartości zauważa od razu, przy porównaniu z pierwszą z brzegu
    plazmą. Z braku ekranu do porównanie można się nawet posłużyć kawałkiem
    ciemnego papieru. Nawet nie czarnego. Biel będzie razić, czerń będzie
    świecić. Nie ma innej możliwości. Och, przepraszam jednak jest. Silna
    autosugestia, że tak jest dobrze.

    > To teraz ja wytrzepię z rękawa dwie inne wartości określające poziomy
    > bieli i czerni, również wyrażone w dość popularnej skali, i zacznę
    > upierać się, że to wartości akceptowane i pożądane przez większość
    > użytkowników telewizorów.

    Ależ nikt Panu nie broni, zweryfikować podanych przez mnie wartości w
    praktyce. Może Pan sobie również skompilować trochę wiedzy teoretycznej
    z dziedzin optyki, fizjologii widzenia, podstaw kolorymetrii. Przy
    odrobinie wysiłku, zaprzęgając matematykę na poziomie szkoły
    podstawowej, wyliczy Pan sobie jakie zakresy luminancji są postrzegane
    przez człowieka, jak wygląda adaptacja i kontrast obserwowany w jednej
    scenie.

    > tylko o informację o tym, na jakiej podstawie twierdzisz, że są one w
    > jakikolwiek sposób wiążące. O wyniki badań z użytkownikami, które
    > pokazują, że poziom czerni jest dla nich dużo (konkretnie: ile?) razy
    > ważniejszy od migotania czy odbijającego wszystko wokół ekranu, itp itd.

    Przedstawiam Panu opis rzeczywistości, uwarunkowań fizycznych, nie
    autosugestywne "achy" nad nowym ekranem i deprecjonowanie zalet
    rozwiązań, które sie zna z prezentacji w sklepie. Wnioskuję bowiem z
    rozmowy, że przyzwoitego ekranu plazmowego, nie miał Pan przyjemności
    sprawdzić w praktyce.

    > Ależ potrzebujesz. Fakt, że sprzedajesz monitory komputerowe nie czyni
    > Cię automatycznie niepodważalnym autorytetem w temacie telewizorów, bo
    > to dwie osobne bajki. Nie ze względu na technologię, bo ta jest
    > częściowo taka sama, lecz z powodu specyfiki tego, co jedne i drugie
    > mają wyświetlać.

    Obraz to obraz. Dla zaspokojenia Pana ciekawości, ja się zajmuję obrazem
    i światłem które go buduje. Monitory dobieram do różnych często trudnych
    dziedzin życia, ale to nie jest cała moja praca.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!