  • Data: 2009-01-16 18:55:49
    Temat: Re: Plasma czy LCD
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

    Tom01 pisze:

    > Nie wiem jak ma Pan ustawiony TV. Z podanych informacji można wnioskować
    > jedynie z grubsza o poziomie bieli i jest ona imo duża. Kartka
    > oświetlona światłem dziennym, nawet w pochmurny dzień, przez chmury,
    > może mieć jaskrawość 80-100 cd/m^2 i więcej. Moja praktyka dowodzi że to
    > dużo za dużo, aby nie razić wieczorem i nocą.

    Mówimy o telewizorze czy monitorze komputerowym? Bo być może umknęło Ci,
    że ten drugi emituje te kandele praktycznie zawsze (białe tło), a
    telewizor praktycznie nigdy. Wysterowanie bieli nawet na dość wysokim
    poziomie będzie obserwowalne jedynie podczas wyświetlania np.
    oślepiających snopów światła reflektorów samochodu czy wybuchu
    atomowego, czyli właśnie wtedy, kiedy powinno być naprawdę jasno.

    > No, ale jak ciągle
    > powtarzam to kwestia akceptacji. Ponadto mówiłem o dużej jaskrawości w
    > kontekście poziomu czerni. Nie widziałem jeszcze, a widziałem dużo TV,
    > LCD o takim poziomie, aby nie świecił w nocy.

    Jasne, że czarny "świeci", ale tylko wtedy, gdy pokój jest całkowicie
    ciemny. Świeci też czarny ekran w kinie. Tylko co z tego i jaki to ma
    związek z jaskrawością obrazu jako taką?

    > Cały czas właśnie to robię. :)
    >
    > Jeśli piszę, że wysoka czerń, oczojebność jest postrzegana jako
    > uciążliwa to tak jest. Nie jest to mój wymysł, choć sam też to
    > potwierdzam. Jest to prosto udowadnialne. Wystarczy postawić
    > "Kowalskiego" przed dwoma ekranami i zgasić światło.

    Moment, wcześniej pisałeś tak, jakbyś dysponował konkretnymi liczbami, a
    teraz każesz mi samemu robić badanie z udziałem użytkowników? Albo
    jesteś w posiadaniu konkretnych wyników badania preferencji co do
    składowych obrazu, albo nie. Jeśli to drugie, to wciąż prezentujesz
    jedynie swoje opinie i w dodatku twierdzisz, że mają większą wartość,
    niż moje. Litości.