-
31. Data: 2017-01-04 11:18:34
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
>To jeszcze policz ile sie zmniejszy objetosc cylindra jak go zrobic
>1/10 mm mniejsza.
Niby niewiele, ale 80mm/4mm to stopien sprezania 20, a 80/3.8 to juz
21.
Czy to istotne w dieslu ... nie wiem.
J.
-
32. Data: 2017-01-04 12:08:13
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
jak nie wiesz to po chuj piszesz i dupe zawracasz? Widziales mnie na grupie muzyka
barokowa? Nie i nie znajdziesz bo nic o niej nie wiem z wyjatkiem tego ze jest.
-
33. Data: 2017-01-04 12:32:04
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:57c5038d-63e3-422b-a83d-33989dc68a41@go
oglegroups.com...
>jak nie wiesz to po chuj piszesz i dupe zawracasz? Widziales mnie na
>grupie muzyka barokowa?
> Nie i nie znajdziesz bo nic o niej nie wiem z wyjatkiem tego ze
> jest.
Ale na silnikach sie ponoc znasz.
Tymczasem jedne diesla maja wspolczynnik sprezania podawany jako 19:1,
inne 20:1, jeszcze inne 18.5:1 ... to sie wydaje, ze mniej wiecej taki
ma byc, a nie o 1 wiekszy :-)
J.
-
34. Data: 2017-01-04 13:04:35
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: k...@g...com
Ale dobre pytanie czy stopień sprężania ma znaczenie, nie wiem więc pytam.
W dieslu wydaje się ze mniej istotny niż w beznynie.
-
35. Data: 2017-01-04 13:34:18
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik napisał w wiadomości grup
>Ale dobre pytanie czy stopień sprężania ma znaczenie, nie wiem więc
>pytam.
>W dieslu wydaje się ze mniej istotny niż w beznynie.
Znaczenie to ma, pytanie czy wzrost z 20 na 21 bedzie mialo jakies
zauwazalne/niekorzystne skutki :-)
W benzynie moze skutkowac spalaniem stukowym ... no ale w benzynie
takie 0.2mm (a Zenek pisal o 0.1) bedzie mialo mniejsze skutki w
kwestii podniesienia i np z 9 zrobi sie ~9.5.
W dodatku te wspolczesne komputery sobie z tym radza..
J.
-
36. Data: 2017-01-04 14:12:31
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Nie wspolczynnik sprezania a stopien sprezania. To nie jest jednostka uzytkowa a
teoretyczna. Teoretycznie wzrost stopnia sprezania podniesie troche sprawnosc
silnika. Poza tym liczba cetanowa dla olejow napedowych ma bardzo duza tolerancje od
50 do 100 i jak jest wieksza od 50 to zmiana stopnia sprezania o 1 w gore tylko
poprawi parametry pracy silnika, zwlaszcza rozruch.
-
37. Data: 2017-01-04 14:25:24
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
>Nie wspolczynnik sprezania a stopien sprezania. To nie jest jednostka
>uzytkowa a teoretyczna.
>Teoretycznie wzrost stopnia sprezania podniesie troche sprawnosc
>silnika.
>Poza tym liczba cetanowa dla olejow napedowych ma bardzo duza
>tolerancje od 50 do 100 i jak jest wieksza od 50 to zmiana stopnia
>sprezania o 1 w gore tylko poprawi parametry pracy silnika, zwlaszcza
>rozruch.
Jakos jednak producenci silnikow nie bija sie, aby dac coraz wieksza,
a nawet jakby odwrotnie.
Ja tam wyciagam wniosek, ze zbyt duzy stopien jest niezdrowy :-)
No i mamy tego Opla, ktory zakazuje planowania ... ale tez latwo to
uzasadnic tym, ze ma ochote sprzedac nowe glowice, silniki, samochody
:-)
J.
-
38. Data: 2017-01-05 01:19:20
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Zenek Kapelinder pisze tak:
> Krzywi sie od naprezen. Twardy blok i twarda w stosunku do
> uszczelki glowica. Jak przykrecic plaska i ja odkrecic bo ktos
> tloka zapomnial zalozyc to nic sie nie dzieje. W ramach
> odksztalcenia sprezystego wroci do plaskosci. Ale jak dostanie stu
> stopni to aluminium poplynie do nowego ksztaltu.
Krzysztof a jak splanujesz to splanowana już nie popłynie do nowego
ksztaltu.
--
Piter
Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 30 latach?
-
39. Data: 2017-01-05 02:35:01
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Jak pojezdzi to poplynie. Dlatego kazde zdjecie glowicy co byla w silniku ktory
pracowal musi skutkowac planowaniem, zeby plaskosc miala zgodna z tolerancja jaka
wymyslila fabryka. Fabryka ma w dokumentacji minimalna grubosc ponizej ktorej nie
wolno juz planowac. W silniku ktory nie byl poprawiany zeby byl mocniejszy uszczelka
ma wytrzymac cykl od nowosci do remontu silnika i potem od remontu do remontu. Tak
teraz robia samochody.
-
40. Data: 2017-01-05 04:07:00
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: k...@g...com
Ok w dieslach mogę zrozumieć ze wztost stopnia sprężania nie jest zły azktak, ale w
benzynie?
Tu chyba jednak moze byc jakiś problem?