-
41. Data: 2017-01-05 08:20:08
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Zenek Kapelinder pisze tak:
> Jak pojezdzi to poplynie. Dlatego kazde zdjecie glowicy co byla w
> silniku ktory pracowal musi skutkowac planowaniem, zeby plaskosc
> miala zgodna z tolerancja jaka wymyslila fabryka. Fabryka ma w
> dokumentacji minimalna grubosc ponizej ktorej nie wolno juz
> planowac. W silniku ktory nie byl poprawiany zeby byl mocniejszy
> uszczelka ma wytrzymac cykl od nowosci do remontu silnika i potem
> od remontu do remontu. Tak teraz robia samochody.
Sorry ale ja w głowice-banany nie bardzo wierzę. Jest 10 śrub które
równomiernie trzymają głowicę. Aż zapytam znajomych mastahów jak to
jest tymi głowicami.
--
Piter
Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 30 latach?
-
42. Data: 2017-01-05 20:54:29
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>
Że tak powiem, nie mogę się doczekać aż wymyślą wreszcie jakieś porządne
tanie, trwałe i pojemne akumulatory by można było wsadzić je do
samochodu z silnikiem elektrycznym dla ludu. Człowiek by zapomniał że ma
w ogóle jakiś silnik w samochodzie. Koniec z olejami, filtrami,
świecami, rozrządami, wydechami, dpfami, wtryskiwaczami, turbinami...
Piękne.
Silnik spalinowy to jednak skomplikowane badziewie.
-
43. Data: 2017-01-05 21:31:07
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Zwykly szary ludek na codzien potrzebuje samochod co przejedzie kilkanascie
kilometrow. Piecdziesiat kilometrow na jednym ladowaniu to dla niego wyjazd jak w
pozaprzestrzen. Takie dzienne przebiegi opekuja akumulatory olowoiowe. Nic nie trzeba
wymyslac tylko groble postawic odpowiedniej wielkosci do stawu. Pamietam poczatki
lpg. Wymagajacy twierdzili ze to do dupy bo co 200 kilometrow trzeba tankowac. Gaz
mam jak grochu pojem ale widze dystrybutory a tam na liczniku 25 zlotych 30 zlotych
do zaplacenia. Szkoda ze elektryczny samochod nie idzie w strone tanich miejskich
samochodow. Dwa miejsca dla doroslych, dwa dla dzieci i bagaznik na cztery torby z
zakupami. Predkosc 60 i zasieg 50 kilometrow.
-
44. Data: 2017-01-06 09:44:19
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: p...@g...com
--Szkoda ze elektryczny samochod nie idzie w strone tanich miejskich samochodow. Dwa
miejsca dla doroslych, dwa dla dzieci i bagaznik na cztery torby z zakupami. Predkosc
60 i zasieg 50 kilometrow.
idzie ale troche to potrwa bo koncerny samochodowe wcale nie chca zeby ich produkt
zostal zredukowany do roli np pralki do wynajecia :-) zakladajac powyzsze osiagi i
maksymalne uproszczenie konstrukcji to bedzie strzelam gora 5k euro za cos wielkosci
corsy czy fiesty ... przeciez rozkrecenie produkcji w tym segmencie automatycznie
oznacza spadek w innych bardziej dochodowych wiec nikt normalny tego nie zrobi ...
potrzeba nowego gracza, hindusow czy chinczykow moze google czy facebook ktos kto nie
jest uwiazany do silnika spalinowego i ma odpowiednia technologie ... Tesla gra poki
co w segmencie premium ale nowa fabryka baterii w Niemczech sugeruje ze byc moze chca
zrobic nowy woz dla ludu europejskiego :-) obstawiam ze chlopaki z wywiadu
przemyslowego biora grube nadgodziny bo ten kto pierwszy rzuci dobry produkt na rynek
zbierze wygrana :-) no i czekamy na ruch KE ktora nakaze cwaniakom stosowac modulowe
baterie zeby obnizyc ceny i zwiekszyc konkurencje ... bateria od Samsunga w Mietku
czy Duracell w Fiacie to koszmar ksiegowych z motokoncernow :-) opor tzw srodowiska
bedzie zdecydowany bo gra jest o duza stawke i tak naprawde nikomu (poza
uzytkownikami) nie zalezy zeby bylo tanio
P.
-
45. Data: 2017-01-06 13:39:31
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: k...@g...com
A waracajac do tematu. Upewnić sie chcę. Planowanie obowiązkowo po demontazu głowicy
ktora pracowała? Tak?
Chciałbym jeszcze cos wtrącić i rozwiać mity internetu. Jak to jest ze smarowaniem
(zwilzaniem) srub głowicy olejem przed dokreaceniem? Robicie to czy na sucho?
-
46. Data: 2017-01-06 13:49:42
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2017-01-06 09:44, p...@g...com wrote:
> --Szkoda ze elektryczny samochod nie idzie w strone tanich miejskich samochodow.
Idzie ale nikt ich nie chce bo nie sa tanie :D
https://pl.wikipedia.org/wiki/Romet_4E
Chyb a coś koło 35tyś za coś wartego max 10tyś :/
-
47. Data: 2017-01-06 13:52:25
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Najwiekszym problemem jest co zrobic z ludzmi ktorzy straca prace w przemysle
motoryzacyjnym jak by zaczac robic elektryki. To rzady pomimo deklaracji ze sa na tak
blokuja produkcje elektrykow. Jesli zrobienie silnika spalinowego trwa 30
roboczogodzin to elektrycznego poltorej roboczogodziny bo w nim prawie nic nie ma.
Skrzynia biegow wypada jeszcze gorzej bo w elekttyku co najwyzej mechanizm roznicowy
moze chociaz nie musi byc bo mozna dwa mniejsze silniki elektryczne wstawic jak w
tesli. I zamiast kilkudziesieciu elementow wystaczy kilkanascie w tym cztery kola
zebate i cztery lozyska kulkowe. Silnik spaliowy i uklad przeniesienia napedu to
najdrozsze bo najbardziej pracochlonne podzespoly z samochodzie spalinowym.
-
48. Data: 2017-01-06 13:54:16
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
jak by bylo kilku producentow malych samochodow elektrycznych i rynek na milion
rocznie to by kosztowal taki kasztan romet z dyche.
-
49. Data: 2017-01-06 14:58:24
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Fri, 6 Jan 2017 04:39:31 -0800 (PST), k...@g...com
napisał(a):
> A waracajac do tematu. Upewnić sie chcę. Planowanie obowiązkowo po demontazu
głowicy ktora pracowała? Tak?
Ja tam bym robił zgodnie z instrukcją, no chyba że dobrze rozumiesz co
robisz i dlaczego wbrew niej ;)
> Chciałbym jeszcze cos wtrącić i rozwiać mity internetu. Jak to jest ze smarowaniem
(zwilzaniem) srub głowicy olejem przed dokreaceniem? Robicie to czy na sucho?
Instrukcja serwisowa np. do mojej Hondy mówi że należy dać olej i na gwint
i pod łeb śruby. I po takie warunki podane są momenty i sekwencja
dokręcania.
Jak jakiś inny producent wymyślił sobie żeby dokręcać na sucho i pod takie
dokręcanie na sucho podał momenty i sekwencję dokręcania, to wtedy należy
dokręcać na sucho.
I zazwyczaj stąd się biorą "różne wersje" w internecie.
A jak zrobisz inaczej niż było wymyślone, to zrobisz źle.
Podobnie śruby - są różne rozwiązania w różnych silnikach.
Jedni producenci zakłądają wielokrotne użycie tych samych śrub, inni podają
procedurę sprawdzenia śruby, czy inny sposób dokręcania śruby nowej i
używanej, a jeszcze inni mówią o nowej śrubie za każdym razem.
A w internecie znajdziesz "święte wojny" na temat ponownego użycia śruby do
przykręcania głowicy.
-
50. Data: 2017-01-06 15:09:29
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: k...@g...com
Widzosz. Opel w swojej instrukcji sewisowej z ktorej korzystają autoryzowane serwisy
posze ze nie wolno planować głowicy (resurfacing is not allowed). Tylko tyle. Nawet
nie podaje co robić czy nowa glowice czy po demontazu tą samą. Tak samo śruby. Nic
na temat cxy na sucho czy mokro. Sami mechanicy z autoryzowanych serwisów podchodzą
różnie jak im wiedza wlasna każe. Tu jest klopot.