-
91. Data: 2017-01-09 00:44:52
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 9 Jan 2017 00:20:00 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
> On 2017-01-08 23:27, J.F. wrote:
>>> 1GWh elektroni jądrowej to x zł.
>>> 1GWh z elektroni węglowej to y zł plus pare trupów i troche spalonych opon.
>> Nie doliczyles Czarnobyla, Fukushimy i TMI.
>> W Szwecji tez ponoc zrobilo sie goraco.
>
> To mi przypomina wyliczanki jak to bardzo niebezpiecznie lata się
> samolotami bo tyle katastrof. *Tyle*.
>
> Swoją drogą TMI to pikuś bo "prawie nic się nie stało".
Prawie nic.
> U nas tsunami nie ma,
Fukushima nie padla od tsunami, tylko od zalania.
A powodzie u nas sa.
>>> y faktycznie mniejsze od x.
>> Patrzac po swiecie, to bylo odwrotnie.
>> Ale moze zalezy to od zarobkow gornikow w danym kraju.
>
> Energetyka jądrowa, patrząc na ilość elektrowni, nie mogła się nie
> sprawdzać ekonomicznie.
Sporo tych elektrowni - to chyba sie sprawdzala :-)
> Ponadto bezpieczeństwo energetyczne oznacza również na stawianiu na rózne źrodła.
Krajowych kopalni mamy duzo :-)
>>>> Inna sprawa że węgiel tani, bo z każdej strony dotowany.
>>> Nie wiadomo ile kosztuje węgiel. W telewizorze jakiś koleś niedawno
>>> płakał że tona wegla to 250zł. Ja się pytam jak, skoro ja płacę 800zł i
>>> mieszkam 10 km od kopalni?
>> Dzwon do kopalni. Tylko oczywiscie nie mow ze chcesz tone.
>
> Nie myśl że nie dzwoniłem. Zapytałem od razu że skoro w TV powiedzieli
> że węgiel po 250zł to ja od ręki biorę 5 ton za 400zł/tona. Koleś się
> zaśmiał i odesłał do składów gdzie magicznie robi się 800+.
Oczywiscie. Spytaj o 50 tys ton :-)
> Przypuszczam
> że mam przewidzenia bo przeciez normalny rząd zaczął by od strzelania z
> broni ostrej do pośredników a my juz podobno mamy taki ładny, normalny,
> mówią.
W elektronice ponoc normalne, ze towar od producenta do klienta
drozeje dwukrotnie. O marzach supermarketow kraza legendy.
Sam slyszalem o branzy, gdzie upusty siegaja 80%.
W oponach samochodowych chyba jakos podobnie jest, bo zajedzam kiedys
do oponiarza, pytam o cene, on wyciaga cennik ksiazkowy, odlicza cos
20% ... to ile sam ma - 50% rabatu ?
J.
-
92. Data: 2017-01-09 01:25:15
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "J.F."
>> No tak kiedyś na telefony stacjonarne czekało się 12 lat i nagle
>> przesiedliśmy się na komórki i każdy obywatel ma po kilka numerów od
>> ręki. Jak to się mogło zdarzyć ?
>
> Z prądem się tak nei zdarzy, bo mamy przeciążoną infrastrukturę i za
> mało energii produkujemy już dziś.
Przeciez juz tu kiedys pisalem, ze wystarczy aby w nocy pracowala tak
samo jak w dzien, a w sam raz starczy.
---
Nie jest możliwe by powszechność samochodów elektrycznych nie pociągnęła za
sobą zwiększonego zapotrzebowania w dzień bo tylko części wystarczy nocne
ładowanie. Tyle, że to wszystko biznes jest, jest potrzeba to się ją
zaspokaja za pieniądze.
-
93. Data: 2017-01-09 01:34:40
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "Sebastian Biały"
...
Grzanie tanim prądem i jazda na prąd rozwiązuje wszelkie problemy smogu
w miastach.
---
Przecież tego się nie da zrobić przez dziesięciolecia. Bo nie ma tyle
samochodów elektrycznych i nie można zamknąć miasta by nadal funkcjonowało.
Poza tym ten "problem" można też rozwiązać inaczej niż realizując
najbardziej absurdalne pomysły.
-
94. Data: 2017-01-09 01:50:13
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Masz schizofrenie ze w dwoch odpowiedziach napisales cos skrajnie innego? W jednej ze
sie elektrowni nie wyrobia a w drugim ze dziesieciolecia to potrwa. Tylko ktos ostro
pierdolniety uwaza ze mozna przestawic samochody ze spalinowych w elektryczne w
tydzien. A jak przestwienie potrwa dziesieciolecia to ilosc elektrowni bedzie rosla
zeby zaspokoic popyt na prad. Czy kurwa masz jeszcze jakies pytania?
-
95. Data: 2017-01-09 04:36:10
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: k...@g...com
To ja się zapytam o coś. Ile jest prawdy w tym ze planując głowicę należy obrobic
zawory i gniazda zaworowe aby schowaly sie one tzn byly osadzobe niżej w zwiazku z
obróbką powierzchni?
-
96. Data: 2017-01-09 06:35:05
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 08.01.2017 o 23:19, J.F. pisze:
> Przeciez juz tu kiedys pisalem, ze wystarczy aby w nocy pracowala tak
> samo jak w dzien, a w sam raz starczy.
Średnio - różnica między szczytem a minimum to jakieś 8 gigawatów - 8
milionów kilowatów. Tesla najsłabsza ma 40kwh.
Powiedzmy że auto dla ludu będzie miała 16 (żeby się łatwo liczyło).
Powiedzmy, że wszyscy chcą ładować w nocy - przez jakieś 8 godzin.
8h * 8M kWh = 64M kWh
64kWh/16kWh=4M samochodów. Dalej mało.
Ale już coś. Teraz tylko musisz wykombinować jak doprowadzić prąd do
każdego samochodu na każdej ulicy i już.
A tak na poważnie, to wielkrotnie pisałem - rozwiązaniem są wymienne
ogniwa, ładowane po nocach w PGZ i RPZ. Ma to jeszcze jednną zaletę/wadę
- łatwo opodatkować;)
Shrek
-
97. Data: 2017-01-09 12:30:43
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: robot <a...@o...pl>
W dniu 2017-01-08 o 17:02, Tomasz Pyra pisze:
> Tu jeszcze taki problem, że jeśli byśmy się dziś wszyscy przesiedli na
> samochody elektryczne, to potrzebujemy ze 2x więcej energii elektrycznej
> niż obecnie jest produkowane.
>
No i jeszcze zbudowanie nowej sieci elektrycznej.
pozdro
-
98. Data: 2017-01-09 12:35:48
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: robot <a...@o...pl>
W dniu 2017-01-08 o 18:35, re pisze:
>
>
> Użytkownik "Tomasz Pyra"
>
> ... Tu jeszcze taki problem, że jeśli byśmy się dziś wszyscy
> przesiedli na samochody elektryczne, to potrzebujemy ze 2x więcej
> energii elektrycznej niż obecnie jest produkowane. --- No tak kiedyś
> na telefony stacjonarne czekało się 12 lat i nagle przesiedliśmy się
> na komórki i każdy obywatel ma po kilka numerów od ręki. Jak to się
> mogło zdarzyć ?
Już wyjaśniam.
Konflikt pomiędzy USA i czerwonymi pająkami ruskimi zwany zimną wojną skończył się
zwycięstwem USA.
W związku z tym została lekko zmodyfikowana wcześniej ustalona granica
podziału wpływów w europie pomiędzy te dwa hegemoniczne mocarstwa.
W związku z tym nasz kraj został przydzielony do USA i ogólnie cywilizacji
zachodnio-łacińskiej.
Proste.
pozdro
-
99. Data: 2017-01-09 12:40:27
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: robot <a...@o...pl>
W dniu 2017-01-09 o 12:35, robot pisze:
> W dniu 2017-01-08 o 18:35, re pisze:
>>
>>
>> Użytkownik "Tomasz Pyra"
>>
>> ... Tu jeszcze taki problem, że jeśli byśmy się dziś wszyscy
>> przesiedli na samochody elektryczne, to potrzebujemy ze 2x więcej
>> energii elektrycznej niż obecnie jest produkowane. --- No tak kiedyś
>> na telefony stacjonarne czekało się 12 lat i nagle przesiedliśmy się
>> na komórki i każdy obywatel ma po kilka numerów od ręki. Jak to się
>> mogło zdarzyć ?
>
> Już wyjaśniam.
> Konflikt pomiędzy USA i czerwonymi pająkami ruskimi zwany zimną wojną skończył się
> zwycięstwem USA.
> W związku z tym została lekko zmodyfikowana wcześniej ustalona granica
> podziału wpływów w europie pomiędzy te dwa hegemoniczne mocarstwa.
> W związku z tym nasz kraj został przydzielony do USA i ogólnie cywilizacji
zachodnio-łacińskiej.
> Proste.
> pozdro
Zapomniałem dopisać że nasz kraj jest oczywiście nadal tak jak w czasie zimnej wojny,
zdemilitaryzowanym buforem pomiędzy zachodem i pająkami. Tylko wtedy był zarządzany
przez pająki a teraz jest przez USA. [upraszczając]
-
100. Data: 2017-01-09 13:12:45
Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o4v7e7$tki$...@n...news.atman.pl...
W dniu 08.01.2017 o 23:19, J.F. pisze:
>> Przeciez juz tu kiedys pisalem, ze wystarczy aby w nocy pracowala
>> tak
>> samo jak w dzien, a w sam raz starczy.
>Średnio - różnica między szczytem a minimum to jakieś 8 gigawatów - 8
>milionów kilowatów. Tesla najsłabsza ma 40kwh.
A ile km dziennie przejezdzasz ?
40kWh to ma starczyc na 300km ? to na 30km wystarcza 4kWh ... choc po
miescie moze wiecej.
>Powiedzmy że auto dla ludu będzie miała 16 (żeby się łatwo liczyło).
>Powiedzmy, że wszyscy chcą ładować w nocy - przez jakieś 8 godzin.
>8h * 8M kWh = 64M kWh
8h * 8M kW = 64M kWh jak rozumiem ?
>64kWh/16kWh=4M samochodów. Dalej mało.
albo 16M samochodow po 4kWh ... i starczy :-)
>Ale już coś. Teraz tylko musisz wykombinować jak doprowadzić prąd do
>każdego samochodu na każdej ulicy i już.
No to w pierwszej kolejnosci kupia ci, co maja garaze.
A w drugiej ... co 20-50m stoi latarnia :-)
>A tak na poważnie, to wielkrotnie pisałem - rozwiązaniem są wymienne
>ogniwa, ładowane po nocach w PGZ i RPZ. Ma to jeszcze jednną
>zaletę/wadę - łatwo opodatkować;)
I to jest pomysl ... ale beda oszukiwac oszusty jedne.
Tylko nie po to rzad kazal wstawic inteligentne liczniki, zeby nie moc
wylapac tych co maja "nietypowy profil poboru pradu".
Wpadna kominiarze noca, sprawdza, i sie skonczy cwaniakowanie :-)
Albo sie wprowadzi limit ekologiczny - 1kWh dziennie na osobe, a
wiecej to juz dwa razy drozej :-)
J.