  • 81. Data: 2017-01-08 22:02:00
    Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-01-08 o 21:15, re pisze:

    > Użytkownik "Scobowski"

    > Z prądem się tak nei zdarzy, bo mamy przeciążoną infrastrukturę i za
    > mało energii produkujemy już dziś.
    > ---
    > A infrastruktury komórkowej nie mieliśmy w ogóle i stało się.

    Jak to nie mieliśmy?
    Fale rozchodzą się w powietrzu przecież :-)

  • 82. Data: 2017-01-08 22:48:09
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "cef"

> [...]
    > A infrastruktury komórkowej nie mieliśmy w ogóle i stało się.

    Jak to nie mieliśmy?
    Fale rozchodzą się w powietrzu przecież :-)
    Tamtamy :-)

  • 83. Data: 2017-01-08 23:15:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Jan 2017 18:49:24 -0000 (UTC), masti napisał(a):
> [...]
    nie zawsze, raczej w godzinach szczytu mamy rezerwe niz jej nie mamy.

    > co było widać latem. Taka rezerwa, zę aż musieli 20 stopień zasilania
    > ogłosić

    To dlatego, ze na lato planuja mniejsze zuzycie i cale elektrownie
    wylaczaja. Wiele z nich robi wtedy planowe remonty.

    A teraz jeszcze przybedzie troche fotoogniw i zrobi sie jak w
    Kaliforni - im wiecej slonca, tym wiecej pradu dla klimatyzatorow :-)

    J.

  • 84. Data: 2017-01-08 23:18:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Jan 2017 19:10:15 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > W tzw. międzyczasie padło centralne planowanie

    Akurat w tej branzy nadal bylo - ilu tych operatorow, czasem ile BTS
    maja wybudowac itp.

    >i wymyślono cyfrowe kompresje mowy. Drutów tez jak by więcej.

    Swiatlowodow :-)

    J.

  • 85. Data: 2017-01-08 23:19:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Jan 2017 18:38:18 +0100, Scobowski napisał(a):

    > Z prądem się tak nei zdarzy, bo mamy przeciążoną infrastrukturę i za
    > mało energii produkujemy już dziś.

    Przeciez juz tu kiedys pisalem, ze wystarczy aby w nocy pracowala tak
    samo jak w dzien, a w sam raz starczy.

    J.

  • 86. Data: 2017-01-08 23:22:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Jan 2017 08:21:14 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    > Na wolnym rynku cena wegla wynika z ilosci kilowatogodzin jaka jest w weglu.

    Tak srednio, bo co uzyjesz, jak bedzie za drogi ? Pradem bedziesz
    grzal, gazem, ropa ? A jak ropa znow skoczy do 150$ za barylke ?

    >Z cena nikt nie podskoczy bo elektrownie kupia wegiel za granica.
    >Juz kupowaly.

    Ale teraz rzad do tego nie dopusci :-)

    J.

  • 87. Data: 2017-01-08 23:27:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Jan 2017 16:19:34 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
    > 1GWh elektroni jądrowej to x zł.
    > 1GWh z elektroni węglowej to y zł plus pare trupów i troche spalonych opon.

    Nie doliczyles Czarnobyla, Fukushimy i TMI.
    W Szwecji tez ponoc zrobilo sie goraco.

    > y faktycznie mniejsze od x.

    Patrzac po swiecie, to bylo odwrotnie.
    Ale moze zalezy to od zarobkow gornikow w danym kraju.

    > Nie wiadomo ile kosztuje węgiel. W telewizorze jakiś koleś niedawno
    > płakał że tona wegla to 250zł. Ja się pytam jak, skoro ja płacę 800zł i
    > mieszkam 10 km od kopalni?

    Dzwon do kopalni. Tylko oczywiscie nie mow ze chcesz tone.

    J.

  • 88. Data: 2017-01-08 23:31:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Jan 2017 16:16:17 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > W Czechach podobnie jak u nas nie ma:
    > a) wielkich rzek

    Sa za to gory, co ulatwia hydroelektrownie ... ale wiele ich nie maja.

    > b) wielkiego wiatru

    Na wysokosci wieje lepiej.

    > c) wielkich fal

    Ich rzad postawil na Slonce.
    Dal takie ceny gwarantowane, ze az za dobre. Trzeba bedzie sprawdzic
    co z tego wyszlo.

    Na razie jest tak, ze Czesi kupuja troche pradu u nas.
    A my u Niemcow.
    A Niemcy postawili wiatraki i solary i doplacaja do nich :-)

    J.

  • 89. Data: 2017-01-09 00:20:00
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-08 23:27, J.F. wrote:
    > Nie doliczyles Czarnobyla, Fukushimy i TMI.
    > W Szwecji tez ponoc zrobilo sie goraco.

    To mi przypomina wyliczanki jak to bardzo niebezpiecznie lata się
    samolotami bo tyle katastrof. *Tyle*.

    Swoją drogą TMI to pikuś bo "prawie nic się nie stało". Dolicz Majak [1]
    albo Windscale [2]. Może to nie elektrownie, ale pokazują jak daleko
    poszła technika a jak niewiele wyobraźnia. U nas tsunami nie ma, plutonu
    nie produkujemy, misiewiczów troche, ale da się odsiać. Dali by my radę
    z kilkoma reaktorami. Mogą mi w ogródku postawić jak chcą, zgadzam się.

    > Patrzac po swiecie, to bylo odwrotnie.
    > Ale moze zalezy to od zarobkow gornikow w danym kraju.

    Energetyka jądrowa, patrząc na ilość elektrowni, nie mogła się nie
    sprawdzać ekonomicznie. Ponadto bezpieczeństwo energetyczne oznacza
    również na stawianiu na rózne źrodła. Najlepiej takie które dają w miarę
    wprost prąd skoro idzie era elektryki samochodów. Niestety pustyń 50+C u
    nas nie ma, jedyna zarosła krzakami.

    Grzanie tanim prądem i jazda na prąd rozwiązuje wszelkie problemy smogu
    w miastach.

    > Dzwon do kopalni. Tylko oczywiscie nie mow ze chcesz tone.

    Nie myśl że nie dzwoniłem. Zapytałem od razu że skoro w TV powiedzieli
    że węgiel po 250zł to ja od ręki biorę 5 ton za 400zł/tona. Koleś się
    zaśmiał i odesłał do składów gdzie magicznie robi się 800+. Przypuszczam
    że mam przewidzenia bo przeciez normalny rząd zaczął by od strzelania z
    broni ostrej do pośredników a my juz podobno mamy taki ładny, normalny,
    mówią.

    [1] https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_kysztymska
    [2] https://pl.wikipedia.org/wiki/Po%C5%BCar_w_Windscale

  • 90. Data: 2017-01-09 00:26:48
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 8 Jan 2017 17:05:12 +0100, Cavallino napisał(a):

    > No to jak kupisz sobie teraz małą instalację fotowoltaiczną (3 kW), to
    > zakładając że popracuje 20 lat, będziesz każde 100 km przejeżdżał za 5,6 zł.
    > Drożej już nie będzie, koszt takich instalacji będzie spadał.

    No tylko inwestycja na 20 lat brzmi jak kupa kasy do wyłożenia teraz.
    Ile to wyniesie w kredycie na 20 lat? :)

    Tzn. moja wizja jest taka, że prąd jako zdobycz socjalizmu będzie nadal
    zadekretowany że ma być tani tak jak jest obecnie, a z kierowców brakujące
    pieniądze ściągnie się jakimś viatollem albo innym podatkiem drogowym, tak
    że rachunek końcowy będzie się zgadzał.

    Obecnie jeżdżenie samochodem nie jest drogie dlatego że paliwo jako takie
    jest drogie, a dlatego że jest wysoko opodatkowane.
    I rząd nie zrezygnuje z tych pieniędzy tylko dlatego, że ludzie zamontują
    tam sobie jakieś inne silniki.

    Chociaż może się mylę, bo w przypadku LPG istotnie jest dość podobnie i
    jednak rząd na całkiem spore bonusy za jazdę na LPG pozwala.

    Więc może być tak że prąd z gniazdka będzie za 5-6gr/km, pozostałe 30gr
    zapłacimy jakoś inaczej.