eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 183

  • 101. Data: 2017-01-09 13:48:36
    Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A po co takie pierdolenie sie z licznikami jak wystarczy gpsa na stale w samochodzie
    zainstalowac i bedzie liczyl podatek z kazdego przejechanego kilometra. Mozna modem
    gsm wsadzic, rzad w ramach koncesji ma przydzielona jakas przepustowosc i darmo moze
    z niej korzystac. Modul akumulatora moze byc z wifi albo miec modul gsm i bedzie
    wysylal dane do zakladu energetycznego o ladowaniu i ilosci zatankowanych kWh. Kara
    za probe obejscia 5000.


  • 102. Data: 2017-01-09 14:20:30
    Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:o4tge6$b9r$...@n...news.atman.pl...
    On 2017-01-08 12:51, Tomasz Pyra wrote:
    >> Jak tylko samochody elektryczne wyjdą z niszowego poziomu i zaczną
    >> mieć
    >> jakikolwiek udział w ruchu drogowym, to zaraz pojawi się krzyk że
    >> dlaczego
    >> biedni ludzie mają z podatków dopłacać do bogaczy w Teslach i się
    >> skończy
    >> tania jazda na prądzie.

    >Dokładnie to słyszę od 15 lat o LPG. Co pół roku podwyższą w imie
    >sprawiedliwości społczenej. Już za chwile. Już za momencik.

    Widac na razie jest to ciagle poziom niszowy :-)
    Ludzie postawili na diesle, albo te nowe TSFI sie trudno gazuje :-)

    Zobaczymy jak sie skonczy w Norwegii - na razie na Tesle jest duza
    ulga podatkowa przy zakupie.

    Utrzymaja, czy w miare wzrostu popularnosci beda podnosic ?

    J.







  • 103. Data: 2017-01-09 15:37:38
    Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 09-01-2017 o 00:26, Tomasz Pyra pisze:

    >>>>> Natomiast istotnie problemów z samochodami na prąd jest sporo.
    >>>>> Najpoważniejszy jest taki, że 1km na prądzie wcale nie jest taki tańszy niż
    >>>>> przejechany na benzynie jakby się wydawało. A całkiem możliwe że jest nawet
    >>>>> droższy.
    >>>>
    >>>> A ile kWh kosztuje przejechanie 100 km kompaktowym elektrykiem?
    >>>
    >>> ~15-20kWh.
    >>
    >> No to jak kupisz sobie teraz małą instalację fotowoltaiczną (3 kW), to
    >> zakładając że popracuje 20 lat, będziesz każde 100 km przejeżdżał za 5,6 zł.
    >> Drożej już nie będzie, koszt takich instalacji będzie spadał.
    >
    > No tylko inwestycja na 20 lat brzmi jak kupa kasy do wyłożenia teraz.
    > Ile to wyniesie w kredycie na 20 lat? :)

    Miałem chyba na 4%, zrezygnowałem bo wydawał mi się za drogi.


  • 104. Data: 2017-01-09 16:00:54
    Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.01.2017 o 13:12, J.F. pisze:

    >> Średnio - różnica między szczytem a minimum to jakieś 8 gigawatów - 8
    >> milionów kilowatów. Tesla najsłabsza ma 40kwh.
    >
    > A ile km dziennie przejezdzasz ?
    > 40kWh to ma starczyc na 300km ? to na 30km wystarcza 4kWh ... choc po
    > miescie moze wiecej.

    E=mV^2/2 m=1500, v=15m/2. E=(1500*15*15)/2=ok 169kJ to około 0,05 kWh -
    jedno przyspieszenie od 0 do 55 km/h przy 100% sprawności - tyle
    twardych obiektywnych danych.

    W praktyce ze sprawnością ładowania akumulatorów będzie z 0,1kW. Coś tam
    odzyskasz przy hamowaniu niech będzie 0,075:) Załóżmy że 1/2 energii to
    właśnie na światła dróga połowa na utrzymanie pekości oraz zwalnianie i
    przyspieszanie wynikające z warunków drogowych.

    Czyli z grubego palca 4kWh/2/0,075=26,67 świateł na 30 km - chyba zbyt
    optymistycznie.

    Można też z drugiej strony = weźmy 30km/h średnią czyli godzina jazdy.
    Wtedy mamy średnio 4kW czyli 5,3 konia. Też tragicznie mało.

    Wydaje mi się, że to 4 to musisz przez 2 pomnożyć, żeby ci miejskie
    jeździdełko wyszło,.

    >> Powiedzmy że auto dla ludu będzie miała 16 (żeby się łatwo liczyło).
    >> Powiedzmy, że wszyscy chcą ładować w nocy - przez jakieś 8 godzin.
    >
    >> 8h * 8M kWh = 64M kWh
    >
    > 8h * 8M kW = 64M kWh jak rozumiem ?
    >
    >> 64kWh/16kWh=4M samochodów. Dalej mało.
    >
    > albo 16M samochodow po 4kWh ... i starczy :-)

    Komu starczy, temu starczy. Chyba że lewactwo zabroni:P

    >
    >> Ale już coś. Teraz tylko musisz wykombinować jak doprowadzić prąd do
    >> każdego samochodu na każdej ulicy i już.
    >
    > No to w pierwszej kolejnosci kupia ci, co maja garaze.
    >
    > A w drugiej ... co 20-50m stoi latarnia :-)

    To się podłącz do latarni;)

    > Albo sie wprowadzi limit ekologiczny - 1kWh dziennie na osobe, a wiecej
    > to juz dwa razy drozej :-)

    Generalnie jak zwykle państwo będzie chciało twojego dobra. I okaże się,
    że jak będą elektryki to tego dobra będzie więcej... po stronie państwa;)

    Shrek


  • 105. Data: 2017-01-09 16:18:04
    Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Dnia Sun, 8 Jan 2017 18:49:24 -0000 (UTC), masti napisał(a):
    >> Zenek Kapelinder wrote:
    >>> Szkoda ze calej prawdy nie napisales. Mamy za malo pradu w godzinach szczytu i to
    nie zawsze, raczej w godzinach szczytu mamy rezerwe niz jej nie mamy.
    >>
    >> co było widać latem. Taka rezerwa, zę aż musieli 20 stopień zasilania
    >> ogłosić
    >
    > To dlatego, ze na lato planuja mniejsze zuzycie i cale elektrownie
    > wylaczaja. Wiele z nich robi wtedy planowe remonty.

    które trzeba zrobić. Czyli zapasu nie ma zwłaszcza jak do tego dojdą,
    jak ostatnio, awarie


    --
    Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 106. Data: 2017-01-09 16:19:48
    Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Dnia Sun, 8 Jan 2017 16:19:34 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
    >> On 2017-01-08 15:19, Tomasz Pyra wrote:
    >>> No niby tak, ale jeśli 1kWh energii jądrowej kosztuje sporo więcej niż 1kWh
    >>> energii z węgla?
    >> 1GWh elektroni jądrowej to x zł.
    >> 1GWh z elektroni węglowej to y zł plus pare trupów i troche spalonych opon.
    >
    > Nie doliczyles Czarnobyla,

    tyle, że to nie awaria a głupota ludzka przy prowadzeniu eksperymentów

    > Fukushimy

    to akurat jest swietny przykład jak bezpieczne są EA. Jedna z
    najstarszych elektrowni projektowana przy inych założeniach prawie
    wytrzymała kataklizm 2 razy silniejszy niż zakładał projekt

    --
    Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 107. Data: 2017-01-09 17:19:02
    Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:o509mk$4j5$...@d...me...
    J.F. wrote:
    >> Dnia Sun, 8 Jan 2017 16:19:34 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
    >> Nie doliczyles Czarnobyla,
    >tyle, że to nie awaria a głupota ludzka przy prowadzeniu
    >eksperymentów

    Od czasu do czasu czytam opisy, ktore jakby coraz dokladniejsze sie
    staja ... i ostatnio stalo, ze nie tyle glupota, co planowy
    eksperyment bedacy procesem odbioru, ktorego elektrownia wczesniej juz
    dwa razy nie zdala.

    Kto wie, czy to sie nie moglo przydarzyc i w normalnej pracy.

    >> Fukushimy
    >to akurat jest swietny przykład jak bezpieczne są EA. Jedna z
    >najstarszych elektrowni projektowana przy inych założeniach prawie
    >wytrzymała kataklizm 2 razy silniejszy niż zakładał projekt

    Bezpieczna, bezpieczna, a teren w promieniu 15 km skazony.
    To ile chcemy tych elektrowni w kraju ?

    I zaden tam kataklizm - mala powodz, ktora i u nas w kraju sie
    przydarza czasami ...

    J.



  • 108. Data: 2017-01-09 17:26:40
    Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:o508j6$ftv$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 09.01.2017 o 13:12, J.F. pisze:
    >>> Średnio - różnica między szczytem a minimum to jakieś 8
    >>> gigawatów - 8
    >>> milionów kilowatów. Tesla najsłabsza ma 40kwh.
    >
    >> A ile km dziennie przejezdzasz ?
    >> 40kWh to ma starczyc na 300km ? to na 30km wystarcza 4kWh ... choc
    >> po
    >> miescie moze wiecej.

    >E=mV^2/2 m=1500, v=15m/2. E=(1500*15*15)/2=ok 169kJ to około 0,05
    >kWh - jedno przyspieszenie od 0 do 55 km/h przy 100% sprawności -
    >tyle twardych obiektywnych danych.

    I co chcesz wykazac - ze 4kWh wystarcza na 80 rozpedzen po miescie ?
    No to ja mam znacznie mniej, nawet jak wprowadza pierwszenstwo
    pieszego na przejsciu :-)

    A poza tym to chyba ma odzysk energii przy hamowaniu ?

    >W praktyce ze sprawnością ładowania akumulatorów będzie z 0,1kW. Coś
    >tam odzyskasz przy hamowaniu niech będzie 0,075:) Załóżmy że 1/2
    >energii to właśnie na światła dróga połowa na utrzymanie pekości oraz
    >zwalnianie i przyspieszanie wynikające z warunków drogowych.
    >Czyli z grubego palca 4kWh/2/0,075=26,67 świateł na 30 km - chyba
    >zbyt optymistycznie.

    Wiec pomyslmy o tych pieszych :-)

    >Można też z drugiej strony = weźmy 30km/h średnią czyli godzina
    >jazdy. Wtedy mamy średnio 4kW czyli 5,3 konia. Też tragicznie mało.

    Starczy. Maluchowi 20KM wystarczalo na 110km/h

    >>> Ale już coś. Teraz tylko musisz wykombinować jak doprowadzić prąd
    >>> do
    >>> każdego samochodu na każdej ulicy i już.
    >> No to w pierwszej kolejnosci kupia ci, co maja garaze.
    >> A w drugiej ... co 20-50m stoi latarnia :-)
    >To się podłącz do latarni;)

    Zobaczysz, ze sami na nich gniazdka dorobia, jak bedzie taka potrzeba
    :-)

    >> Albo sie wprowadzi limit ekologiczny - 1kWh dziennie na osobe, a
    >> wiecej
    >> to juz dwa razy drozej :-)
    >Generalnie jak zwykle państwo będzie chciało twojego dobra. I okaże
    >się, że jak będą elektryki to tego dobra będzie więcej... po stronie
    >państwa;)

    To sie kupi zestaw kogeneracyjny do domu, na olej opalowy :-)

    J.


  • 109. Data: 2017-01-09 17:58:53
    Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.01.2017 o 17:26, J.F. pisze:

    >>> A ile km dziennie przejezdzasz ?
    >>> 40kWh to ma starczyc na 300km ? to na 30km wystarcza 4kWh ... choc po
    >>> miescie moze wiecej.
    >
    >> E=mV^2/2 m=1500, v=15m/2. E=(1500*15*15)/2=ok 169kJ to około 0,05 kWh
    >> - jedno przyspieszenie od 0 do 55 km/h przy 100% sprawności - tyle
    >> twardych obiektywnych danych.
    >
    > I co chcesz wykazac - ze 4kWh wystarcza na 80 rozpedzen po miescie ?
    > No to ja mam znacznie mniej, nawet jak wprowadza pierwszenstwo pieszego
    > na przejsciu :-)

    Że 4kWh to za mało, żeby 30km zrobić.

    > A poza tym to chyba ma odzysk energii przy hamowaniu ?

    No jest - uwzględniłem.

    >> W praktyce ze sprawnością ładowania akumulatorów będzie z 0,1kW. Coś
    >> tam odzyskasz przy hamowaniu niech będzie 0,075:) Załóżmy że 1/2
    >> energii to właśnie na światła dróga połowa na utrzymanie pekości oraz
    >> zwalnianie i przyspieszanie wynikające z warunków drogowych.
    >> Czyli z grubego palca 4kWh/2/0,075=26,67 świateł na 30 km - chyba zbyt
    >> optymistycznie.
    >
    > Wiec pomyslmy o tych pieszych :-)
    >
    >> Można też z drugiej strony = weźmy 30km/h średnią czyli godzina jazdy.
    >> Wtedy mamy średnio 4kW czyli 5,3 konia. Też tragicznie mało.
    >
    > Starczy. Maluchowi 20KM wystarczalo na 110km/h

    No to jak starczy to czemu wszyscy chcą koło 100KM? po chucka wymieniać
    coś dobre i wygodne na slabsze i niewygodne?

    >>> A w drugiej ... co 20-50m stoi latarnia :-)
    >> To się podłącz do latarni;)
    >
    > Zobaczysz, ze sami na nich gniazdka dorobia, jak bedzie taka potrzeba :-)

    Powiedzmy, że z zakładem energetycznym mam czasem doczynienia z racji
    zawodu. Powiem ci tak. We wszystkich znanych mi zielonych budynkach
    gniazda do ładowania samochodów są na sztukę do audytu. Jeśli są
    ładowarki, to w czasie projektu były liczone, że nikt z nich korzystał
    nie będzie. Supercharger (a więc coś co ma szansę konkurować w
    jakikolwiek sposób z tankowaniem paliwa na stacji) ma 25 kW.

    >>> Albo sie wprowadzi limit ekologiczny - 1kWh dziennie na osobe, a wiecej
    >>> to juz dwa razy drozej :-)
    >> Generalnie jak zwykle państwo będzie chciało twojego dobra. I okaże
    >> się, że jak będą elektryki to tego dobra będzie więcej... po stronie
    >> państwa;)
    >
    > To sie kupi zestaw kogeneracyjny do domu, na olej opalowy :-)

    Już ty się nie martw - państwo dba o obywateli i chce ich dobra;)


  • 110. Data: 2017-01-09 18:12:04
    Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2017 o 16:19 masti <g...@t...hell> pisze:


    >> Fukushimy
    >
    > to akurat jest swietny przykład jak bezpieczne są EA. Jedna z
    > najstarszych elektrowni projektowana przy inych założeniach prawie
    > wytrzymała kataklizm 2 razy silniejszy niż zakładał projekt


    "Prawie" robi sporą różnicę. Awarię w tej elektrowni spowodowało zwykłe
    podtopienie, które może się trafić zawsze i wszędzie.
    Skutki:

    http://www.zerohedge.com/news/2016-10-02/fukushima-r
    adiation-has-contaminated-entire-pacific-ocean-and-i
    ts-going-get-worse

    1. Po pięciu latach nadal każdego dnia do oceanu dostaje się 300 ton
    radioaktywnego śmiecia
    2. Masowe wymieranie flory i fauny w Oceanie Spokojnym
    3. Skażone wybrzeża obu Ameryk
    4. W Japonii obszar naszego województwa Warmińsko-Mazurskiego praktycznie
    niezdatny do życia.
    5. Wielokrotny opad promieniotwórczy na całą północną półkulę

    Czarnobyl przy tym był małym "pierdnięciem".
    Nie ma żadnego planu zatrzymania wycieków, nikt nad tym nie panuje. Jeśli
    takie rzeczy dzieją się w Japonii - nie chcę nawet myśleć co działo by się
    u nas przy naszym podejściu do procedur i dyscyplinie.

    TG

strony : 1 ... 10 . [ 11 ] . 12 ... 19


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: