  • 81. Data: 2016-02-29 13:55:12
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Shrek" <...@w...pl> wrote in message news:nav5s9$9hb$1@node2.news.atman.pl...

    > Nie zdecydowanie a o 20% chyba. No to masz 2,03 vs 3,92.

    To dolicz jeszcze amortyzację kosztów instalacji i przeglądów,
    Zaproponuj jeszcze koszt jaki wynika z wpływu LPG na obniżenie
    trwałości silnika i zabranie pojemności bagażnika - dolicz to
    wszystko i nie brancluj się ceną litra, bo to nie o to chodzi.
    Jakiś tam duży przebieg roczny (taksówkarz?) wtedy LPG ma sens.
    Ale dla przeciętnego człowieka to jest brandzlowanie się
    różnicami 10zł na miesiąc.

    > Powiedzmy 15 PLN różnicy na 100km (bo benzyny na podpałkę trzeba,
    > "przegląd" droższy). 3000 kosztuje naprawdę dobra instalacja. Zwraca się
    > po 20 kkm. Czyli zależnie od przebiegu rocznego od pół roku do najdalej
    > dwóch, chyba że weźmiemy przebiegi z motoallegro;)

    A przeciętny człowiek jeździ autem 3-4 lata i wymienia na nowe :-)

    Trybunowi nie rusza spod świateł ;-)

  • 82. Data: 2016-02-29 13:56:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Chris" <a...@g...pl> wrote in message

    > A ON:
    >
    > Al. Jerozolimskie 200 - 3.68zł na stacji BP
    >
    > Parę km dalej masz:
    > L. Optima Sokołowska 73 - 3,38zł Pruszków
    >
    > albo jak chcesz bardziej firmowe:
    >
    > Shell Ciszewskiego 15/Przy Leclerc/KEN Center - 3,54zł Warszawa

    Czy w Polsce/Europie znane jest określenie "Top Tier Gasoline"?
    http://www.toptiergas.com/

  • 83. Data: 2016-02-29 13:59:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Trybun" <c...@r...cb> wrote in message

    > Pozwól że ja Cie zapytam - po czym można poznać starego, wyeksploatowanego
    > diesla, ew. benzynowca?

    Nie wiem... moja stara, wyeksploatowana Honda rok 2004
    z przebiegiem 200 tysięcy mil (320 tyś km) odpala na dotyk.
    I nie gaśnie przy ruszaniu spod świateł. Jeździ jak nówka.

  • 84. Data: 2016-02-29 14:00:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Pytania dla Przemola, któremu to Przemolowi wydaje się że może mieć jakąś
    > wiedzę o wyeksploatowanych autach.

    Ale ja nie kupuję 20-letniej nówki niebitej co Niemiec płakał jak cofał
    licznik.

  • 85. Data: 2016-02-29 17:42:38
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-02-29 o 13:47, Trybun pisze:

    > Moje przekonanie jest takie że gdyby nawet auto było przez turbinę
    > bardziej awaryjne to warto pomyśleć o właśnie takim wyborze. Zresztą,
    > bez żadnych filozofii, im więcej elementów w silniku czy osprzęcie tym
    > większe prawdopodobieństwo awarii. Z tym tylko że w odróżnieniu od
    > jakichś tam czujników wałów i wałków, zaworów EGR, FAPów itp. turbina
    > działa na rzecz kierowcy.

    Zwłaszcza jak ma do pracy kilka kilometrów przez miasto.
    Przestań się może wreszcie ośmieszać.

    Pozdrawiam

  • 86. Data: 2016-02-29 18:40:37
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

> [...]

    Jakiś tam duży przebieg roczny (taksówkarz?) wtedy LPG ma sens.
    Ale dla przeciętnego człowieka to jest brandzlowanie się
    ---
    Policzmy: 10 zł*12 miesięcy=120zł/rok * 7 lat=1000 zł

    Czyli według Pszemola używając gazu uzyskujemy zwrot 1000zł w czasie 7 lat.

    A teraz rzeczywistość.

    W przeciągu 7 lat udało się 3 razy objechać kulę ziemską czyli ... 140
    tysięcy kilometrów, czyli ... 20 tysięcy na rok, czyli ... taki sobie
    przebieg.

    LPG kosztuje mniej więcej 3zł taniej niż benzyna, czyli ... na każdy wlany
    litr mamy mniej więcej tyle zysku.

    Przejechaliśmy 140 tysięcy km, samochód pali nam 10 litrów/100km, czyli ...
    spaliliśmy 140 000*10/100=14 000 litrów, czyli ... wydaliśmy na to ... 14
    000 * 3 = 42 tysiące złotych.

    I teraz hit: samochód kosztował właśnie te 13 tysięcy jak w temacie, czyli
    ... dzięki oszczędności na paliwie moglibyśmy kupić jeszcze ... 3 takie
    samochody.

  • 87. Data: 2016-03-01 06:57:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 29.02.2016 13:46, Trybun wrote:

    > Generalnie nie chodzi mi o problemy a komfort użytkowania.

    No dobrze. A co to jest komfort użytkowania - że trzeba umieć sprzęgło
    puścić i gazu dodać? Bez jaj. Jakbyś się powoływał na ruszanie pod
    strome górki albo wyciąganie pojazdu zakopanego w błocie to miałoby to
    sens (tylko co to za argument za dislem w mieście)?

    > Wcale nie musi być bardziej uciążliwy pod względem awaryjności od dużo
    > młodszej benzyny.

    Oczywiście, że wcale nie musi, ale zazwyczaj jest.

    > To ty mi teraz spróbuj wyjaśnić jak to może być w inny sposób
    > kalkulowane niż sztucznie, skoro kawałek tekturowego wkładu kosztuje dwa
    > razy drożej niż kompletny filtr do benzynowca?

    Ale jakie ma to znaczenie? Płacisz tyle co wołają, więc diesel jest
    droższy w utrzymaniu.

    > Co handlarzy czy producentów skłania do tego sztucznego windowania
    > cen, skoro twoim zdaniem niczym on się nie różni na plus względem
    > benzynowców?

    NIe wiem. Może elitarność psaka w tedei;)

    Shrek.

  • 88. Data: 2016-03-01 07:13:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 29.02.2016 13:55, Pszemol wrote:

    > To dolicz jeszcze amortyzację kosztów instalacji i przeglądów,

    Policzyłem, ale wyciąłeś.

    > Zaproponuj jeszcze koszt jaki wynika z wpływu LPG na obniżenie
    > trwałości silnika

    A co się niby od tego gazu psuje i dlaczego?

    > i zabranie pojemności bagażnika - dolicz to

    Też o tym pisałem.

> [...]
    > Jakiś tam duży przebieg roczny (taksówkarz?) wtedy LPG ma sens.
    > Ale dla przeciętnego człowieka to jest brandzlowanie się

    Sorry - pieprzysz, wychodzi różnica około 15PLN na 100km.

    > A przeciętny człowiek jeździ autem 3-4 lata i wymienia na nowe :-)

    A ja jeżdzę 6 bo jakoś mi się ta hondziawka z LPG mimo że nastoletnia
    nie chcę popsuć. Jak zamierza zmienić po trzech latach i mało jeździ, to
    rzeczywiście sięniespecjalnie opłaca.

    A teraz powiem ci w tajemnicy, co jest największą i jedyną znaczącą wadą
    LPG - mała butla i że trzeba co 300-350km tankować.

    Shrek

  • 89. Data: 2016-03-01 07:14:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 29.02.2016 11:07, Chris wrote:

> [...]
    > L. Optima Sokołowska 73 - 3,38zł Pruszków
    >
    > albo jak chcesz bardziej firmowe:
    >
    > Shell Ciszewskiego 15/Przy Leclerc/KEN Center - 3,54zł Warszawa

    Wpisałem średnie ze strony o plaiwach. Też wiem, gdzie kupić gaz taniej.
    Ale co z tego wynika - będziesz jeździł dookoła jednej stacji benzynowej?

    Shrek

  • 90. Data: 2016-03-01 07:17:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 29.02.2016 13:00, sirapacz wrote:

    > podczas gdy silnik jest zbudowany tak, by te większe obciążenia znosić w
    > normalnym trybie eksploatacji.

    Tak, ja wiem, tylko rozbawił mnie argument "jak diesel to mu duże
    obciążenia nie szkodzą, bo tak jest zbudowany. Ale jak benzyna to już
    jej wysokie obroty szkodzą, bo diesel ma mniejsze";)

    > Jeżdzenie na _za niskich_ obrotach jest
    > szkodliwe a niskich ogólnie. Właśnie dlatego musi być mocniej zbudowany
    > aby te udary znosić.
    > generalnie to dyskusja o wyższości świąt wielkiej nocy nad świętami
    > bożego narodzenia... :)

    Zgadzam się. Dlatego śmieszył mnie argument, że diesle bardziej
    bezawaryjne, bo wolniej się kręcą;)

    Shrek.