-
41. Data: 2016-02-28 16:22:14
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Shrek" <...@w...pl> wrote in message news:nas64j$v51$1@node1.news.atman.pl...
> On 27.02.2016 13:31, Pszemol wrote:
>> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>> news:56d06929$0$644$65785112@news.neostrada.pl...
>>> Hm, a sa jeszcze jakies ?
>>> Bo ON bedzie wkrotce pewnie znow drozszy od benzyny, silnik coraz
>>> bardziej skomplikowany i wrazliwy, a z drugiej strony - beznyny ponoc
>>> coraz oszczedniejsze.
>>> No i zagazowac sie daja :-)
>>
>> A ktoś się jeszcze dziś interesuje LPG przy obecnych cenach ropy???
>
> LPG 1,69, PB95 3,92
No i? Porównujesz wprost litr LPG do litra benzyny? Chyba nie...
Bo zawartość energetyczna w litrze paliwa zdecydowanie różna.
Ale jeśli już instalacje masz i nie potrzebujesz bagażnika
zajętego przez butlę, nie dbasz o silnik auta, to jeszcze ok...
Ale nowego auta chyba byś przy dzisiejszym klimacie
paliwowym tak nie skrzywdził nową instalacją LPG?
-
42. Data: 2016-02-28 16:25:33
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"sirapacz" <n...@s...pl> wrote in message
news:nasuff$pgv$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
>> Samochody z dieslem mają jedną ogromną wadę: duże przebiegi.
>
> zgoda, duże przebiegi. ale dlaczego wada?
> co za różnica jaki przebieg - ważne, że na bieżąco serwisowany i tyle.
Serwisowanie nie cofa zegara długoterminowego zużycia silnika, utraty
szczelności tłoków/cylindrów, zużycia popychaczy i gniazd zaworów itp.
Jeśli twierdzisz że nie ma różnic w silniku który zrobił 30 tysięcy km
i takim który zrobił 300 tysięcy km (na bieżąco serwisowanym) to się mylisz.
-
43. Data: 2016-02-28 16:28:10
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Trybun" <c...@r...cb> wrote in message
news:56d2b4f1$0$692$65785112@news.neostrada.pl...
> Weźmy mojego diesla - oficjalnie ma przejechane lekko ponad 160tys km.
> Wiek to prawie 10 lat. No i po czym bym miał poznać że to wg. kryteriów
> które podałeś - późny emeryt w ostatniej swojej fazie egzystencji? Oleju
> nie bierze wcale. Pali na dotyk (mimo niesprawnej jednej świecy), nie
> kopci, nie smrodzi.. a więc po czym? Rok temu miałem z nim małe problemy,
> jednak nie były one na pewno związane z wysokim przebiegiem silnika, ale
> teraz auto zachowuje się tak jakby wczoraj wyjechało z salonu.
Nie wiem jakimi Ty autami wyrobiłeś sobie intuicję ale ja od 18 lat
jeżdzę toyotami i hondami i nawet mi do głowy nie wpadnie że
auto może nie odpalić, i że "pali na dotyk" to nie jest coś domyślnego
tylko coś co można wymienić jako zaletę samochodu... :-)
-
44. Data: 2016-02-28 17:05:32
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: Shrek <...@w...pl>
On 28.02.2016 16:22, Pszemol wrote:
>>> A ktoś się jeszcze dziś interesuje LPG przy obecnych cenach ropy???
>>
>> LPG 1,69, PB95 3,92
>
> No i? Porównujesz wprost litr LPG do litra benzyny? Chyba nie...
> Bo zawartość energetyczna w litrze paliwa zdecydowanie różna.
Nie zdecydowanie a o 20% chyba. No to masz 2,03 vs 3,92.
> Ale jeśli już instalacje masz i nie potrzebujesz bagażnika
Powiedzmy 15 PLN różnicy na 100km (bo benzyny na podpałkę trzeba,
"przegląd" droższy). 3000 kosztuje naprawdę dobra instalacja. Zwraca się
po 20 kkm. Czyli zależnie od przebiegu rocznego od pół roku do najdalej
dwóch, chyba że weźmiemy przebiegi z motoallegro;)
> zajętego przez butlę,
Albo koła zapasowego. Ja akurat nie potrzebuję dużo miejsca w bagażniku
więc zapas wożę. I tak na codzień mi miejsca wystarcza a jak gdzieś
dalej jedziemy to żona pod klapę zapakuje, ile by tam miejsca nie było;)
> nie dbasz o silnik auta, to jeszcze ok...
A co tu dbać. Dobrze zrobić instalację i jeżdzić. No dbać o regulację
zaworów, jak nie ma kasowania hudraulicznego i dwa filtry więcej
zmieniać. Raz na jakiś czas spojrzeć na mapy, albo jak się nie umie to
podjechać do dobrego gazownika.
> Ale nowego auta chyba byś przy dzisiejszym klimacie
> paliwowym tak nie skrzywdził nową instalacją LPG?
Naprawdę nowego to rzeczywiście łatwo skrzywdzić bo to zwykle
bezpośredni wtrysk paliwa i albo jakieś hokus pokus z jeżdzeniem na 20%
PB i 80 LPG, albo instalacja płynnego LPG. A ta jest jeszcze raczej zbyt
droga żeby się przy moich przebiegach opłacało. To jest między innymi
powód dla którego na razie samochodu nie zmieniam. Mimo że jeździ na LPG
od 6 lat jakoś mu się w silnik nic nie chce stać;)
Shrek.
-
45. Data: 2016-02-28 17:09:44
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sun, 28 Feb 2016 12:27:39 +0100, Marcin N napisał(a):
> W dniu 2016-02-28 o 11:34, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
>
>> Jeszcze. N/A coraz większymi krokami idzie w kierunku bycia niszą
>> rynkową w segmencie aut popularnych. Jeszcze trzy-cztery lata i takie
>> silniki zostaną tylko w samochodach takich jak Tata czy najsłabsze
>> modele Dacii, Skody czy Opla.
>>
>
> Rynek raczej pójdzie w kierunku hybryd. Znaczy 100 konny benzyniak 1.8 i
> do tego coś elektrycznego. Tak to robi Toyota i sprzedaje w cenie diesla.
Tylko po co miałoby to być 1.8, jak może być 1.0t?
-
46. Data: 2016-02-28 17:25:31
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: Maciek <m...@n...pl>
W dniu 2016-02-27 o 18:49, Trybun pisze:
> W benzyniaku mimo że trochę lżejszy, i więcej o
> 30 koników nawet ostre dodawanie gazu nie daje pewności że auto się
> zadławi przy ruszaniu.
Proponuję odpuszczać ręczny. Moja żona też twierdziła, że coś słabo
idzie. No i szedł. Smród z bębnów :->
--
Pozdrawiam
Maciek
-
47. Data: 2016-02-28 17:58:32
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Pszemol P...@P...com ...
>> LPG 1,69, PB95 3,92
>
> No i? Porównujesz wprost litr LPG do litra benzyny? Chyba nie...
> Bo zawartość energetyczna w litrze paliwa zdecydowanie różna.
>
10-15%.
Oczywiście biorąd pod uwage ze koszt instalacji pozostał bez zmian -
sprawaj est troche mniej opłacalna.
Ale nadal jest...
> Ale jeśli już instalacje masz i nie potrzebujesz bagażnika
> zajętego przez butlę, nie dbasz o silnik auta, to jeszcze ok...
> Ale nowego auta chyba byś przy dzisiejszym klimacie
> paliwowym tak nie skrzywdził nową instalacją LPG?
Nie dbasz o silnik? Nie przesadzasz troche?
Mam kumpla ktory własnie pozbywa sie doblo ktorym na gazie przejechał
jakies 700kkm - czego chciec wiecej?
Inny, zagazowanym nissanem nv200 po miescie zrobił ponad 200kkm - to autko
chodzi jak nowe.
-
48. Data: 2016-02-28 18:07:51
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: sirapacz <n...@s...pl>
>> zgoda, duże przebiegi. ale dlaczego wada?
>> co za różnica jaki przebieg - ważne, że na bieżąco serwisowany i tyle.
>
> Serwisowanie nie cofa zegara długoterminowego zużycia silnika, utraty
> szczelności tłoków/cylindrów, zużycia popychaczy i gniazd zaworów itp.
> Jeśli twierdzisz że nie ma różnic w silniku który zrobił 30 tysięcy km
> i takim który zrobił 300 tysięcy km (na bieżąco serwisowanym) to się
> mylisz.
no ok, ale jakiego zużycia się spodziewasz po 400kkm - takiego jak przy
bardzo zle eksploatowanym aucie z przebiegiem 100kkm.
akurat w dieslu masz mniejsze obroty podczas sredniej eksploatacji auta
więc ten argument raczej jest nizbyt mocny. upraszczając benzyna 100kkm
zrobi podobną ilość obrotów (a co za tym idzie cykli pracy cylindra) co
diesel powiedzmy 150kkm.
Wg mnie to raczej pomijalne przy wyborze auta za 10-15kkm. wazbe zeby
byl sprawny. jak bedzie przy przebiegu 250kkm to przy 350kkm powinno byc
podobnie. i zeby nie bylo ze teoretykiem jestem:
jedno auto sprzedalem z przebiegiem ok 300kkm od nowosci w rodzinie benzyna
drugie ma ok 250kkm (aczkolwiek mam uzasadnione przeslanki by stwierdzic
ze obecnie ma ok 500kkm) diesel
trzecie ma jakies 200kkm diesel i czwarte ma jakies 160kkm benzyna.
wszystko fiaty, wszystko jeździ i ma się dobrze (za wyjątkiem pierwszego
bo tego sprzedalem juz dawno i ile dojezdzil do konca zywota to nie wiem).
-
49. Data: 2016-02-28 18:21:32
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: Shrek <...@w...pl>
On 28.02.2016 18:07, sirapacz wrote:
> no ok, ale jakiego zużycia się spodziewasz po 400kkm - takiego jak przy
> bardzo zle eksploatowanym aucie z przebiegiem 100kkm.
> akurat w dieslu masz mniejsze obroty podczas sredniej eksploatacji auta
> więc ten argument raczej jest nizbyt mocny. upraszczając benzyna 100kkm
> zrobi podobną ilość obrotów (a co za tym idzie cykli pracy cylindra) co
> diesel powiedzmy 150kkm.
Za to z adekwatnie większymi obciążeniami. Tak to jest, że jeżdzenie na
niskich obrotach jest akurat dla silnika mało zdrowe.
Shrek.
-
50. Data: 2016-02-28 18:23:12
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2016-02-28 o 17:09, Tomasz Pyra pisze:
> Tylko po co miałoby to być 1.8, jak może być 1.0t?
Nie pytaj mnie, tylko inżynierów Toyoty. Oni wstawiają 1.8. Widocznie ma
jakieś zalety.
Na co komu turbo, skoro ten silnik ma pracować w wąskim zakresie obrotów?
--
MN