eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPierwszy samochód do 13 tys
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 158

  • 41. Data: 2016-02-28 16:22:14
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Shrek" <...@w...pl> wrote in message news:nas64j$v51$1@node1.news.atman.pl...
    > On 27.02.2016 13:31, Pszemol wrote:
    >> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    >> news:56d06929$0$644$65785112@news.neostrada.pl...
    >>> Hm, a sa jeszcze jakies ?
    >>> Bo ON bedzie wkrotce pewnie znow drozszy od benzyny, silnik coraz
    >>> bardziej skomplikowany i wrazliwy, a z drugiej strony - beznyny ponoc
    >>> coraz oszczedniejsze.
    >>> No i zagazowac sie daja :-)
    >>
    >> A ktoś się jeszcze dziś interesuje LPG przy obecnych cenach ropy???
    >
    > LPG 1,69, PB95 3,92

    No i? Porównujesz wprost litr LPG do litra benzyny? Chyba nie...
    Bo zawartość energetyczna w litrze paliwa zdecydowanie różna.

    Ale jeśli już instalacje masz i nie potrzebujesz bagażnika
    zajętego przez butlę, nie dbasz o silnik auta, to jeszcze ok...
    Ale nowego auta chyba byś przy dzisiejszym klimacie
    paliwowym tak nie skrzywdził nową instalacją LPG?



  • 42. Data: 2016-02-28 16:25:33
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "sirapacz" <n...@s...pl> wrote in message
    news:nasuff$pgv$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    >> Samochody z dieslem mają jedną ogromną wadę: duże przebiegi.
    >
    > zgoda, duże przebiegi. ale dlaczego wada?
    > co za różnica jaki przebieg - ważne, że na bieżąco serwisowany i tyle.

    Serwisowanie nie cofa zegara długoterminowego zużycia silnika, utraty
    szczelności tłoków/cylindrów, zużycia popychaczy i gniazd zaworów itp.
    Jeśli twierdzisz że nie ma różnic w silniku który zrobił 30 tysięcy km
    i takim który zrobił 300 tysięcy km (na bieżąco serwisowanym) to się mylisz.


  • 43. Data: 2016-02-28 16:28:10
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Trybun" <c...@r...cb> wrote in message
    news:56d2b4f1$0$692$65785112@news.neostrada.pl...
    > Weźmy mojego diesla - oficjalnie ma przejechane lekko ponad 160tys km.
    > Wiek to prawie 10 lat. No i po czym bym miał poznać że to wg. kryteriów
    > które podałeś - późny emeryt w ostatniej swojej fazie egzystencji? Oleju
    > nie bierze wcale. Pali na dotyk (mimo niesprawnej jednej świecy), nie
    > kopci, nie smrodzi.. a więc po czym? Rok temu miałem z nim małe problemy,
    > jednak nie były one na pewno związane z wysokim przebiegiem silnika, ale
    > teraz auto zachowuje się tak jakby wczoraj wyjechało z salonu.

    Nie wiem jakimi Ty autami wyrobiłeś sobie intuicję ale ja od 18 lat
    jeżdzę toyotami i hondami i nawet mi do głowy nie wpadnie że
    auto może nie odpalić, i że "pali na dotyk" to nie jest coś domyślnego
    tylko coś co można wymienić jako zaletę samochodu... :-)


  • 44. Data: 2016-02-28 17:05:32
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 28.02.2016 16:22, Pszemol wrote:

    >>> A ktoś się jeszcze dziś interesuje LPG przy obecnych cenach ropy???
    >>
    >> LPG 1,69, PB95 3,92
    >
    > No i? Porównujesz wprost litr LPG do litra benzyny? Chyba nie...
    > Bo zawartość energetyczna w litrze paliwa zdecydowanie różna.

    Nie zdecydowanie a o 20% chyba. No to masz 2,03 vs 3,92.

    > Ale jeśli już instalacje masz i nie potrzebujesz bagażnika

    Powiedzmy 15 PLN różnicy na 100km (bo benzyny na podpałkę trzeba,
    "przegląd" droższy). 3000 kosztuje naprawdę dobra instalacja. Zwraca się
    po 20 kkm. Czyli zależnie od przebiegu rocznego od pół roku do najdalej
    dwóch, chyba że weźmiemy przebiegi z motoallegro;)

    > zajętego przez butlę,

    Albo koła zapasowego. Ja akurat nie potrzebuję dużo miejsca w bagażniku
    więc zapas wożę. I tak na codzień mi miejsca wystarcza a jak gdzieś
    dalej jedziemy to żona pod klapę zapakuje, ile by tam miejsca nie było;)

    > nie dbasz o silnik auta, to jeszcze ok...

    A co tu dbać. Dobrze zrobić instalację i jeżdzić. No dbać o regulację
    zaworów, jak nie ma kasowania hudraulicznego i dwa filtry więcej
    zmieniać. Raz na jakiś czas spojrzeć na mapy, albo jak się nie umie to
    podjechać do dobrego gazownika.

    > Ale nowego auta chyba byś przy dzisiejszym klimacie
    > paliwowym tak nie skrzywdził nową instalacją LPG?

    Naprawdę nowego to rzeczywiście łatwo skrzywdzić bo to zwykle
    bezpośredni wtrysk paliwa i albo jakieś hokus pokus z jeżdzeniem na 20%
    PB i 80 LPG, albo instalacja płynnego LPG. A ta jest jeszcze raczej zbyt
    droga żeby się przy moich przebiegach opłacało. To jest między innymi
    powód dla którego na razie samochodu nie zmieniam. Mimo że jeździ na LPG
    od 6 lat jakoś mu się w silnik nic nie chce stać;)

    Shrek.


  • 45. Data: 2016-02-28 17:09:44
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 28 Feb 2016 12:27:39 +0100, Marcin N napisał(a):

    > W dniu 2016-02-28 o 11:34, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
    >
    >> Jeszcze. N/A coraz większymi krokami idzie w kierunku bycia niszą
    >> rynkową w segmencie aut popularnych. Jeszcze trzy-cztery lata i takie
    >> silniki zostaną tylko w samochodach takich jak Tata czy najsłabsze
    >> modele Dacii, Skody czy Opla.
    >>
    >
    > Rynek raczej pójdzie w kierunku hybryd. Znaczy 100 konny benzyniak 1.8 i
    > do tego coś elektrycznego. Tak to robi Toyota i sprzedaje w cenie diesla.

    Tylko po co miałoby to być 1.8, jak może być 1.0t?


  • 46. Data: 2016-02-28 17:25:31
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-02-27 o 18:49, Trybun pisze:
    > W benzyniaku mimo że trochę lżejszy, i więcej o
    > 30 koników nawet ostre dodawanie gazu nie daje pewności że auto się
    > zadławi przy ruszaniu.
    Proponuję odpuszczać ręczny. Moja żona też twierdziła, że coś słabo
    idzie. No i szedł. Smród z bębnów :->

    --
    Pozdrawiam
    Maciek


  • 47. Data: 2016-02-28 17:58:32
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    >> LPG 1,69, PB95 3,92
    >
    > No i? Porównujesz wprost litr LPG do litra benzyny? Chyba nie...
    > Bo zawartość energetyczna w litrze paliwa zdecydowanie różna.
    >
    10-15%.
    Oczywiście biorąd pod uwage ze koszt instalacji pozostał bez zmian -
    sprawaj est troche mniej opłacalna.
    Ale nadal jest...

    > Ale jeśli już instalacje masz i nie potrzebujesz bagażnika
    > zajętego przez butlę, nie dbasz o silnik auta, to jeszcze ok...
    > Ale nowego auta chyba byś przy dzisiejszym klimacie
    > paliwowym tak nie skrzywdził nową instalacją LPG?

    Nie dbasz o silnik? Nie przesadzasz troche?
    Mam kumpla ktory własnie pozbywa sie doblo ktorym na gazie przejechał
    jakies 700kkm - czego chciec wiecej?
    Inny, zagazowanym nissanem nv200 po miescie zrobił ponad 200kkm - to autko
    chodzi jak nowe.


  • 48. Data: 2016-02-28 18:07:51
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: sirapacz <n...@s...pl>


    >> zgoda, duże przebiegi. ale dlaczego wada?
    >> co za różnica jaki przebieg - ważne, że na bieżąco serwisowany i tyle.
    >
    > Serwisowanie nie cofa zegara długoterminowego zużycia silnika, utraty
    > szczelności tłoków/cylindrów, zużycia popychaczy i gniazd zaworów itp.
    > Jeśli twierdzisz że nie ma różnic w silniku który zrobił 30 tysięcy km
    > i takim który zrobił 300 tysięcy km (na bieżąco serwisowanym) to się
    > mylisz.

    no ok, ale jakiego zużycia się spodziewasz po 400kkm - takiego jak przy
    bardzo zle eksploatowanym aucie z przebiegiem 100kkm.
    akurat w dieslu masz mniejsze obroty podczas sredniej eksploatacji auta
    więc ten argument raczej jest nizbyt mocny. upraszczając benzyna 100kkm
    zrobi podobną ilość obrotów (a co za tym idzie cykli pracy cylindra) co
    diesel powiedzmy 150kkm.
    Wg mnie to raczej pomijalne przy wyborze auta za 10-15kkm. wazbe zeby
    byl sprawny. jak bedzie przy przebiegu 250kkm to przy 350kkm powinno byc
    podobnie. i zeby nie bylo ze teoretykiem jestem:
    jedno auto sprzedalem z przebiegiem ok 300kkm od nowosci w rodzinie benzyna
    drugie ma ok 250kkm (aczkolwiek mam uzasadnione przeslanki by stwierdzic
    ze obecnie ma ok 500kkm) diesel
    trzecie ma jakies 200kkm diesel i czwarte ma jakies 160kkm benzyna.

    wszystko fiaty, wszystko jeździ i ma się dobrze (za wyjątkiem pierwszego
    bo tego sprzedalem juz dawno i ile dojezdzil do konca zywota to nie wiem).


  • 49. Data: 2016-02-28 18:21:32
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 28.02.2016 18:07, sirapacz wrote:

    > no ok, ale jakiego zużycia się spodziewasz po 400kkm - takiego jak przy
    > bardzo zle eksploatowanym aucie z przebiegiem 100kkm.
    > akurat w dieslu masz mniejsze obroty podczas sredniej eksploatacji auta
    > więc ten argument raczej jest nizbyt mocny. upraszczając benzyna 100kkm
    > zrobi podobną ilość obrotów (a co za tym idzie cykli pracy cylindra) co
    > diesel powiedzmy 150kkm.

    Za to z adekwatnie większymi obciążeniami. Tak to jest, że jeżdzenie na
    niskich obrotach jest akurat dla silnika mało zdrowe.

    Shrek.


  • 50. Data: 2016-02-28 18:23:12
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-02-28 o 17:09, Tomasz Pyra pisze:
    > Tylko po co miałoby to być 1.8, jak może być 1.0t?

    Nie pytaj mnie, tylko inżynierów Toyoty. Oni wstawiają 1.8. Widocznie ma
    jakieś zalety.

    Na co komu turbo, skoro ten silnik ma pracować w wąskim zakresie obrotów?

    --
    MN

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 16


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: