-
31. Data: 2016-02-28 09:50:59
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: Trybun <c...@r...cb>
W dniu 2016-02-27 o 20:12, Marcin N pisze:
> W dniu 2016-02-26 o 14:33, Trybun pisze:
>> Benzyna? Zrozumiałe że gusty są różne, jednak wykazywać wyższość benzyny
>> nad ropniakiem może tylko ktoś co nie zna zalet silników diesla.
>
> Samochody z dieslem mają jedną ogromną wadę: duże przebiegi.
> Nikt rozsądny nie kupuje diesla, żeby jeździć nim do kościoła. Zwykle
> stukają po 30-50 tys km rocznie. W Polsce praktycznie każdy diesel ma
> cofany licznik więc lepiej kupić benzyniaka, który jeśli na liczniku
> ma np 48 tys km po 4 latach - to jest szansa, że to prawda.
>
Oczywiście po części masz rację. Ale tego przecież nie można traktować
jako wyroczni. Używane auta które w zdecydowanej większości do nas
trafiają to nie staruszki ze względu na przebieg, a wozy powypadkowe, po
kolizjach których właścicielowi nie chce bądź nie opłaca się naprawiać.
Weźmy mojego diesla - oficjalnie ma przejechane lekko ponad 160tys km.
Wiek to prawie 10 lat. No i po czym bym miał poznać że to wg. kryteriów
które podałeś - późny emeryt w ostatniej swojej fazie egzystencji? Oleju
nie bierze wcale. Pali na dotyk (mimo niesprawnej jednej świecy), nie
kopci, nie smrodzi.. a więc po czym? Rok temu miałem z nim małe
problemy, jednak nie były one na pewno związane z wysokim przebiegiem
silnika, ale teraz auto zachowuje się tak jakby wczoraj wyjechało z salonu.
-
32. Data: 2016-02-28 09:56:24
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2016-02-28 o 09:50, Trybun pisze:
> teraz auto zachowuje się tak jakby wczoraj wyjechało z salonu.
Szczerze gratuluję.
Niestety nie wszyscy mają takie szczęście.
--
MN
-
33. Data: 2016-02-28 10:34:15
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: Shrek <...@w...pl>
On 28.02.2016 09:48, Trybun wrote:
>> BTW. Skoro ci tak gaśnie, to albo coś nie tak z samochodem, albo z
>> kierowcą;)
>>
>> Shrek.
>
> Zbyt dosłownie wszystko bierzesz.
No sorry, ale jak ktoś pisze, że wadą benzyny jest trudne ruszanie spod
świateł... ;)
> Nie da się opisać wrażeń z jazdy
> dieslem kontra benzyna tylko w czarno-białej kategorii. W sumie to dają
> się zauważyć dwie sprawy w których diesel przegrywa - skuteczność
> ogrzewania wnętrza auta, no i cena części eksploatacyjnych..
Oraz cena zakupu, oraz to że pali rzeczywiście mało, ale w trasie... W
nowych dochodzą problemy z DFP. Turbiny - disle już mają w standardzie,
benzyny jeszcze da sie kupić bez. Dwumasy - to samo. Oczywiście można
argumentować, że kupujesz nowego disla, po trzech latach sprzedajesz i
masz to w d4. Tylko dodaj, ze za to sporo płacisz, co jednak obiektywnie
też jest wadą.
> Z tym że to
> drugie to już sztuczna kreacja producentów (sprzedawców?). Niedawny mój
> przypadek - kupuje filtr oleju do benzynowca (11zł), pytam jednocześnie
> o filtr do diesla, "no jest wkład do filtra" odpowiada "cena 25 zł"
> pytam dlaczego tak drogo skoro to tylko kawałek jakiegoś papieru a w
> benzynie kompletny filtr tylko 11zł?. A ten dureń wcale nie żartując
> informuje mnie że - " to przecie diesel, a więc musi być drożnej"... Aż
> zacząłem się zastanawiać czy to on sam nie wywindował cenę tego filtra.
No dobra, ale co to zmienia? Dali ci rabat? ;)
Shrek.
-
34. Data: 2016-02-28 11:34:11
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>
W dniu 2016-02-28 o 01:57, RadoslawF pisze:
> W dniu 2016-02-27 o 18:52, Trybun pisze:
>
>>>> Nic a nic nie wskazuje aby nowoczesny diesel był w pod jakimś względem
>>>> bardziej skomplikowany i wrażliwszy na awarie od benzyny. Można wręcz
>>>> postawić tezę że benzyniakom ta ewolucja w nowoczesność wychodzi bokiem
>>>> znacznie bardziej niż ropniakom.
>>>
>>> Fantasta.
>>>
>>>
>>> Pozdrawiam
>>
>> Realista..:-P
>
> Bardziej awaryjne są silniki z turbinami niż bez.
> Są dziś produkowane jakieś dizle bez turbin ?
> Benzyniaki bez turbin jeszcze robią. :-)
Jeszcze. N/A coraz większymi krokami idzie w kierunku bycia niszą
rynkową w segmencie aut popularnych. Jeszcze trzy-cztery lata i takie
silniki zostaną tylko w samochodach takich jak Tata czy najsłabsze
modele Dacii, Skody czy Opla.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
35. Data: 2016-02-28 12:27:39
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2016-02-28 o 11:34, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
> Jeszcze. N/A coraz większymi krokami idzie w kierunku bycia niszą
> rynkową w segmencie aut popularnych. Jeszcze trzy-cztery lata i takie
> silniki zostaną tylko w samochodach takich jak Tata czy najsłabsze
> modele Dacii, Skody czy Opla.
>
Rynek raczej pójdzie w kierunku hybryd. Znaczy 100 konny benzyniak 1.8 i
do tego coś elektrycznego. Tak to robi Toyota i sprzedaje w cenie diesla.
--
MN
-
36. Data: 2016-02-28 15:58:21
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Trybun" <c...@r...cb> wrote in message
news:56d1e19e$0$642$65785112@news.neostrada.pl...
> W dniu 2016-02-27 o 13:30, Pszemol pisze:
>> "Trybun" <c...@r...cb> wrote in message
>> news:56d07c4e$0$641$65785112@news.neostrada.pl...
>>> Zdaje się że myślisz o sobie a piszesz o mnie. Jak możesz oceniać diesle
>>> skoro od zarania dziejów jeździsz tylko benzyniakami? Ja na podstawie
>>> doświadczeń własnych mogę wystawiać cenzurki obydwu rodzajom silników.
>>> Jest jeszcze czwarty, uwierz że gdybym podał koszty napraw
>>> przedostatniego mojego benzyniaka (Mustang) to przeżyłbyś duży szok ;-)
>>
>> Myślę że jak byś tego Forda Mustanga miał w dieslu to zmieniłbyś
>> zdanie o dieslach... Po prostu Ford, VW czy korańczyki które miałeś
>> to dupiane auta... Gdybyś miał toyoty, hondy w benzynie miałbyś
>> lepsze opinie o benzynowych silnikach. Taka jest moja opinia, bo
>> japończykami jeżdżę w wersji benzynowej i ZERO kłopotów z silnikiem.
>
> Nie, zupełnie nie to jest powodem tego ze zapytałem - "a dlaczego musi być
> benzyna".. Przecie ja nie piszę że benzyniaki to zawsze awaryjny szajs a
> diesle to już tylko super.
No trochę tak próbujesz generalizować i zniechęcać do benzyniaków.
> Napisałem tylko że komfort jazdy dieslem w stosunku do benzynowca
> jest wyższy, a na dodatek podałem przykłady na to że benzyna to
> niekoniecznie łatwość napraw, skoro tabun mechaników nie daje rady usunąć
> tak, w sumie błahego niedomagania jak nierówne wolne obroty.
No właśnie - czyli generalizujesz, niepotrzebnie.
Ja mam Acura TL-S, wolnossący benzyniak 3,5litra V6 286HP
i nie narzekam na komfort jazdy czy kulturę pracy tego silnika :-)
-
37. Data: 2016-02-28 15:59:43
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Trybun" <c...@r...cb> wrote in message
news:56d1e1c1$0$642$65785112@news.neostrada.pl...
> W dniu 2016-02-27 o 13:28, Pszemol pisze:
>> "Trybun" <c...@r...cb> wrote in message
>> news:56d05b6c$0$652$65785112@news.neostrada.pl...
>>> Naprawy?, bądźmy szczerzy - przy używanych autach nie opłaca się
>>> naprawiać ani jednych ani drugich. Jeżdżę już prawie 3 lata nowoczesnym
>>> (w miarę) dieslem. Kompletnie nic go nie boli. Mam także sporo młodszego
>>> benzyniaka. Straciłem już sporo kasy, no i obroty jak falowały tak
>>> falują. Jak czasem zdarzało mu się zgasnąć na skrzyżowaniu. tak nadal
>>> gaśnie. Kto może powiedzieć - "Koreańczyk", więc czego tu się
>>> spodziewać.. Passat brata, wizyty w co najmniej kilkunastu warsztatach
>>> no i sprzedaż stosunkowo młodego auta po cenie prawie złomowej,
>>> przyczyna - poza niemożliwością wyregulowania wolnych obrotów. a od
>>> czasu do czasu "atak wścieklicy" - noga na podłodze a silnik samoistnie
>>> ryczy na obrotach dochodzących do końca skali na obrotomierzu. Nikt nie
>>> był w stanie tego naprawić..
>>> Wyższość w mieście - choćby płynniejsze ruszanie spod świateł. Nie ma
>>> możliwości aby zgasł na skrzyżowaniu.
>>
>> No to wykazałeś wyższość diesli nad benzyniakami :-) Gratuluję!
>
> Fakt, jazda ropniakiem przypomina trochę jazdę z automatyczną skrzynią.
> Spod świateł można ruszać bez naciskania na pedał gazu. Mały silniczek a
> auto nieomal 1,5 tony. W benzyniaku mimo że trochę lżejszy, i więcej o 30
> koników nawet ostre dodawanie gazu nie daje pewności że auto się zadławi
> przy ruszaniu.
Nigdy nie miałem takich problemów przy ruszaniu benzyniakami...
Może powinieneś popracować nad pracą nad sprzęgłem?
A w między czasie, kupuj auta z automatyczną skrzynią. :-)
-
38. Data: 2016-02-28 16:01:57
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Trybun" <c...@r...cb> wrote in message
news:56d1e233$0$642$65785112@news.neostrada.pl...
> W dniu 2016-02-27 o 17:32, Lewis pisze:
>>
>> A co benzyniak winien że mechanicy to pizdy?
>> Tam samo jakbyś miał usterkę w dieslu to byś krzyczał ze diesel jest ble.
>>
>> Diesel jest droższy w utrzymaniu niż benzyniak a Twoja krzywa teoria tego
>> nie zmieni.
>>
>
> Tak tak, to nie silnik jest do d*py tylko mechanicy, którzy nie są w
> stanie go naprawić.
>
> Takie dywagacje zacząłbym od zastanowienia się co jest powodem że nowe
> auto z silnikiem diesla jest o jakąś 1/3 droższe od benzynowca..
A jest to regułą? Sprawdzałeś?
> Czy to nie czyste wyrzucenie kasy w błoto?
Najprawdopodobniej. Przy nadchodzącej fali EV warto się mocno zastanowić...
> Używam na co dzień auta zasilane tymi dwoma paliwami, i w związku
> z powyższym dziwią mnie trochę oczekiwania - "musi być benzyna".
Poczekaj aż diesle zaczną dbać o emisję spalin również w czasie jazdy
a nie tylko w czasie testów na hamowni :-))) Zmieni się kultura pracy
silnika.
-
39. Data: 2016-02-28 16:06:19
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Shrek" <...@w...pl> wrote in message news:naueuj$a5n$1@node1.news.atman.pl...
> On 28.02.2016 09:48, Trybun wrote:
>
>>> BTW. Skoro ci tak gaśnie, to albo coś nie tak z samochodem, albo z
>>> kierowcą;)
>>>
>>> Shrek.
>>
>> Zbyt dosłownie wszystko bierzesz.
>
> No sorry, ale jak ktoś pisze, że wadą benzyny jest trudne ruszanie spod
> świateł... ;)
Dokładnie to samo wrażenie odniosłem.
Nawet w najgorszych, najbardziej sziciastych autach benzynowych
nie mam problemu z ruszaniem spod świateł - wystarczy wyczuć
silnik i z każdym sobie poradzisz. Nawet jak do Pandy załadujesz ludzi :-)
>> Nie da się opisać wrażeń z jazdy
>> dieslem kontra benzyna tylko w czarno-białej kategorii. W sumie to dają
>> się zauważyć dwie sprawy w których diesel przegrywa - skuteczność
>> ogrzewania wnętrza auta, no i cena części eksploatacyjnych..
>
> Oraz cena zakupu, oraz to że pali rzeczywiście mało, ale w trasie... W
> nowych dochodzą problemy z DFP. Turbiny - disle już mają w standardzie,
> benzyny jeszcze da sie kupić bez. Dwumasy - to samo. Oczywiście można
> argumentować, że kupujesz nowego disla, po trzech latach sprzedajesz i
> masz to w d4. Tylko dodaj, ze za to sporo płacisz, co jednak obiektywnie
> też jest wadą.
Liczą się koszty eksploatacji (liczone całościowo) w porównaniu
do funkcjonalności auta, jego niezawodności i komfortu jazdy.
Nie można wyjąć jednego czynnika i zapominać o reszcie.
>> Z tym że to
>> drugie to już sztuczna kreacja producentów (sprzedawców?). Niedawny mój
>> przypadek - kupuje filtr oleju do benzynowca (11zł), pytam jednocześnie
>> o filtr do diesla, "no jest wkład do filtra" odpowiada "cena 25 zł"
>> pytam dlaczego tak drogo skoro to tylko kawałek jakiegoś papieru a w
>> benzynie kompletny filtr tylko 11zł?. A ten dureń wcale nie żartując
>> informuje mnie że - " to przecie diesel, a więc musi być drożnej"... Aż
>> zacząłem się zastanawiać czy to on sam nie wywindował cenę tego filtra.
>
> No dobra, ale co to zmienia? Dali ci rabat? ;)
:-) pewnie w Tesco czy innym Hipermarkecie oba filtry kosztowałyby te same
7zł.
-
40. Data: 2016-02-28 16:08:52
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: Shrek <...@w...pl>
On 28.02.2016 16:06, Pszemol wrote:
> :-) pewnie w Tesco czy innym Hipermarkecie oba filtry kosztowałyby te
> same 7zł.
W Polsce w supermarketach nie sprzedają filtrów:P
Shrek.