eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPierwszy samochód do 13 tys
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 158

  • 31. Data: 2016-02-28 09:50:59
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-02-27 o 20:12, Marcin N pisze:
    > W dniu 2016-02-26 o 14:33, Trybun pisze:
    >> Benzyna? Zrozumiałe że gusty są różne, jednak wykazywać wyższość benzyny
    >> nad ropniakiem może tylko ktoś co nie zna zalet silników diesla.
    >
    > Samochody z dieslem mają jedną ogromną wadę: duże przebiegi.
    > Nikt rozsądny nie kupuje diesla, żeby jeździć nim do kościoła. Zwykle
    > stukają po 30-50 tys km rocznie. W Polsce praktycznie każdy diesel ma
    > cofany licznik więc lepiej kupić benzyniaka, który jeśli na liczniku
    > ma np 48 tys km po 4 latach - to jest szansa, że to prawda.
    >

    Oczywiście po części masz rację. Ale tego przecież nie można traktować
    jako wyroczni. Używane auta które w zdecydowanej większości do nas
    trafiają to nie staruszki ze względu na przebieg, a wozy powypadkowe, po
    kolizjach których właścicielowi nie chce bądź nie opłaca się naprawiać.
    Weźmy mojego diesla - oficjalnie ma przejechane lekko ponad 160tys km.
    Wiek to prawie 10 lat. No i po czym bym miał poznać że to wg. kryteriów
    które podałeś - późny emeryt w ostatniej swojej fazie egzystencji? Oleju
    nie bierze wcale. Pali na dotyk (mimo niesprawnej jednej świecy), nie
    kopci, nie smrodzi.. a więc po czym? Rok temu miałem z nim małe
    problemy, jednak nie były one na pewno związane z wysokim przebiegiem
    silnika, ale teraz auto zachowuje się tak jakby wczoraj wyjechało z salonu.


  • 32. Data: 2016-02-28 09:56:24
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-02-28 o 09:50, Trybun pisze:
    > teraz auto zachowuje się tak jakby wczoraj wyjechało z salonu.

    Szczerze gratuluję.
    Niestety nie wszyscy mają takie szczęście.

    --
    MN


  • 33. Data: 2016-02-28 10:34:15
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 28.02.2016 09:48, Trybun wrote:

    >> BTW. Skoro ci tak gaśnie, to albo coś nie tak z samochodem, albo z
    >> kierowcą;)
    >>
    >> Shrek.
    >
    > Zbyt dosłownie wszystko bierzesz.

    No sorry, ale jak ktoś pisze, że wadą benzyny jest trudne ruszanie spod
    świateł... ;)

    > Nie da się opisać wrażeń z jazdy
    > dieslem kontra benzyna tylko w czarno-białej kategorii. W sumie to dają
    > się zauważyć dwie sprawy w których diesel przegrywa - skuteczność
    > ogrzewania wnętrza auta, no i cena części eksploatacyjnych..

    Oraz cena zakupu, oraz to że pali rzeczywiście mało, ale w trasie... W
    nowych dochodzą problemy z DFP. Turbiny - disle już mają w standardzie,
    benzyny jeszcze da sie kupić bez. Dwumasy - to samo. Oczywiście można
    argumentować, że kupujesz nowego disla, po trzech latach sprzedajesz i
    masz to w d4. Tylko dodaj, ze za to sporo płacisz, co jednak obiektywnie
    też jest wadą.

    > Z tym że to
    > drugie to już sztuczna kreacja producentów (sprzedawców?). Niedawny mój
    > przypadek - kupuje filtr oleju do benzynowca (11zł), pytam jednocześnie
    > o filtr do diesla, "no jest wkład do filtra" odpowiada "cena 25 zł"
    > pytam dlaczego tak drogo skoro to tylko kawałek jakiegoś papieru a w
    > benzynie kompletny filtr tylko 11zł?. A ten dureń wcale nie żartując
    > informuje mnie że - " to przecie diesel, a więc musi być drożnej"... Aż
    > zacząłem się zastanawiać czy to on sam nie wywindował cenę tego filtra.

    No dobra, ale co to zmienia? Dali ci rabat? ;)

    Shrek.


  • 34. Data: 2016-02-28 11:34:11
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2016-02-28 o 01:57, RadoslawF pisze:
    > W dniu 2016-02-27 o 18:52, Trybun pisze:
    >
    >>>> Nic a nic nie wskazuje aby nowoczesny diesel był w pod jakimś względem
    >>>> bardziej skomplikowany i wrażliwszy na awarie od benzyny. Można wręcz
    >>>> postawić tezę że benzyniakom ta ewolucja w nowoczesność wychodzi bokiem
    >>>> znacznie bardziej niż ropniakom.
    >>>
    >>> Fantasta.
    >>>
    >>>
    >>> Pozdrawiam
    >>
    >> Realista..:-P
    >
    > Bardziej awaryjne są silniki z turbinami niż bez.
    > Są dziś produkowane jakieś dizle bez turbin ?
    > Benzyniaki bez turbin jeszcze robią. :-)

    Jeszcze. N/A coraz większymi krokami idzie w kierunku bycia niszą
    rynkową w segmencie aut popularnych. Jeszcze trzy-cztery lata i takie
    silniki zostaną tylko w samochodach takich jak Tata czy najsłabsze
    modele Dacii, Skody czy Opla.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
    P307 2.0HDi/90
    "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."


  • 35. Data: 2016-02-28 12:27:39
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-02-28 o 11:34, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

    > Jeszcze. N/A coraz większymi krokami idzie w kierunku bycia niszą
    > rynkową w segmencie aut popularnych. Jeszcze trzy-cztery lata i takie
    > silniki zostaną tylko w samochodach takich jak Tata czy najsłabsze
    > modele Dacii, Skody czy Opla.
    >

    Rynek raczej pójdzie w kierunku hybryd. Znaczy 100 konny benzyniak 1.8 i
    do tego coś elektrycznego. Tak to robi Toyota i sprzedaje w cenie diesla.

    --
    MN


  • 36. Data: 2016-02-28 15:58:21
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Trybun" <c...@r...cb> wrote in message
    news:56d1e19e$0$642$65785112@news.neostrada.pl...
    > W dniu 2016-02-27 o 13:30, Pszemol pisze:
    >> "Trybun" <c...@r...cb> wrote in message
    >> news:56d07c4e$0$641$65785112@news.neostrada.pl...
    >>> Zdaje się że myślisz o sobie a piszesz o mnie. Jak możesz oceniać diesle
    >>> skoro od zarania dziejów jeździsz tylko benzyniakami? Ja na podstawie
    >>> doświadczeń własnych mogę wystawiać cenzurki obydwu rodzajom silników.
    >>> Jest jeszcze czwarty, uwierz że gdybym podał koszty napraw
    >>> przedostatniego mojego benzyniaka (Mustang) to przeżyłbyś duży szok ;-)
    >>
    >> Myślę że jak byś tego Forda Mustanga miał w dieslu to zmieniłbyś
    >> zdanie o dieslach... Po prostu Ford, VW czy korańczyki które miałeś
    >> to dupiane auta... Gdybyś miał toyoty, hondy w benzynie miałbyś
    >> lepsze opinie o benzynowych silnikach. Taka jest moja opinia, bo
    >> japończykami jeżdżę w wersji benzynowej i ZERO kłopotów z silnikiem.
    >
    > Nie, zupełnie nie to jest powodem tego ze zapytałem - "a dlaczego musi być
    > benzyna".. Przecie ja nie piszę że benzyniaki to zawsze awaryjny szajs a
    > diesle to już tylko super.

    No trochę tak próbujesz generalizować i zniechęcać do benzyniaków.

    > Napisałem tylko że komfort jazdy dieslem w stosunku do benzynowca
    > jest wyższy, a na dodatek podałem przykłady na to że benzyna to
    > niekoniecznie łatwość napraw, skoro tabun mechaników nie daje rady usunąć
    > tak, w sumie błahego niedomagania jak nierówne wolne obroty.

    No właśnie - czyli generalizujesz, niepotrzebnie.
    Ja mam Acura TL-S, wolnossący benzyniak 3,5litra V6 286HP
    i nie narzekam na komfort jazdy czy kulturę pracy tego silnika :-)


  • 37. Data: 2016-02-28 15:59:43
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Trybun" <c...@r...cb> wrote in message
    news:56d1e1c1$0$642$65785112@news.neostrada.pl...
    > W dniu 2016-02-27 o 13:28, Pszemol pisze:
    >> "Trybun" <c...@r...cb> wrote in message
    >> news:56d05b6c$0$652$65785112@news.neostrada.pl...
    >>> Naprawy?, bądźmy szczerzy - przy używanych autach nie opłaca się
    >>> naprawiać ani jednych ani drugich. Jeżdżę już prawie 3 lata nowoczesnym
    >>> (w miarę) dieslem. Kompletnie nic go nie boli. Mam także sporo młodszego
    >>> benzyniaka. Straciłem już sporo kasy, no i obroty jak falowały tak
    >>> falują. Jak czasem zdarzało mu się zgasnąć na skrzyżowaniu. tak nadal
    >>> gaśnie. Kto może powiedzieć - "Koreańczyk", więc czego tu się
    >>> spodziewać.. Passat brata, wizyty w co najmniej kilkunastu warsztatach
    >>> no i sprzedaż stosunkowo młodego auta po cenie prawie złomowej,
    >>> przyczyna - poza niemożliwością wyregulowania wolnych obrotów. a od
    >>> czasu do czasu "atak wścieklicy" - noga na podłodze a silnik samoistnie
    >>> ryczy na obrotach dochodzących do końca skali na obrotomierzu. Nikt nie
    >>> był w stanie tego naprawić..
    >>> Wyższość w mieście - choćby płynniejsze ruszanie spod świateł. Nie ma
    >>> możliwości aby zgasł na skrzyżowaniu.
    >>
    >> No to wykazałeś wyższość diesli nad benzyniakami :-) Gratuluję!
    >
    > Fakt, jazda ropniakiem przypomina trochę jazdę z automatyczną skrzynią.
    > Spod świateł można ruszać bez naciskania na pedał gazu. Mały silniczek a
    > auto nieomal 1,5 tony. W benzyniaku mimo że trochę lżejszy, i więcej o 30
    > koników nawet ostre dodawanie gazu nie daje pewności że auto się zadławi
    > przy ruszaniu.

    Nigdy nie miałem takich problemów przy ruszaniu benzyniakami...
    Może powinieneś popracować nad pracą nad sprzęgłem?
    A w między czasie, kupuj auta z automatyczną skrzynią. :-)


  • 38. Data: 2016-02-28 16:01:57
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Trybun" <c...@r...cb> wrote in message
    news:56d1e233$0$642$65785112@news.neostrada.pl...
    > W dniu 2016-02-27 o 17:32, Lewis pisze:
    >>
    >> A co benzyniak winien że mechanicy to pizdy?
    >> Tam samo jakbyś miał usterkę w dieslu to byś krzyczał ze diesel jest ble.
    >>
    >> Diesel jest droższy w utrzymaniu niż benzyniak a Twoja krzywa teoria tego
    >> nie zmieni.
    >>
    >
    > Tak tak, to nie silnik jest do d*py tylko mechanicy, którzy nie są w
    > stanie go naprawić.
    >
    > Takie dywagacje zacząłbym od zastanowienia się co jest powodem że nowe
    > auto z silnikiem diesla jest o jakąś 1/3 droższe od benzynowca..

    A jest to regułą? Sprawdzałeś?

    > Czy to nie czyste wyrzucenie kasy w błoto?

    Najprawdopodobniej. Przy nadchodzącej fali EV warto się mocno zastanowić...

    > Używam na co dzień auta zasilane tymi dwoma paliwami, i w związku
    > z powyższym dziwią mnie trochę oczekiwania - "musi być benzyna".

    Poczekaj aż diesle zaczną dbać o emisję spalin również w czasie jazdy
    a nie tylko w czasie testów na hamowni :-))) Zmieni się kultura pracy
    silnika.


  • 39. Data: 2016-02-28 16:06:19
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Shrek" <...@w...pl> wrote in message news:naueuj$a5n$1@node1.news.atman.pl...
    > On 28.02.2016 09:48, Trybun wrote:
    >
    >>> BTW. Skoro ci tak gaśnie, to albo coś nie tak z samochodem, albo z
    >>> kierowcą;)
    >>>
    >>> Shrek.
    >>
    >> Zbyt dosłownie wszystko bierzesz.
    >
    > No sorry, ale jak ktoś pisze, że wadą benzyny jest trudne ruszanie spod
    > świateł... ;)

    Dokładnie to samo wrażenie odniosłem.
    Nawet w najgorszych, najbardziej sziciastych autach benzynowych
    nie mam problemu z ruszaniem spod świateł - wystarczy wyczuć
    silnik i z każdym sobie poradzisz. Nawet jak do Pandy załadujesz ludzi :-)

    >> Nie da się opisać wrażeń z jazdy
    >> dieslem kontra benzyna tylko w czarno-białej kategorii. W sumie to dają
    >> się zauważyć dwie sprawy w których diesel przegrywa - skuteczność
    >> ogrzewania wnętrza auta, no i cena części eksploatacyjnych..
    >
    > Oraz cena zakupu, oraz to że pali rzeczywiście mało, ale w trasie... W
    > nowych dochodzą problemy z DFP. Turbiny - disle już mają w standardzie,
    > benzyny jeszcze da sie kupić bez. Dwumasy - to samo. Oczywiście można
    > argumentować, że kupujesz nowego disla, po trzech latach sprzedajesz i
    > masz to w d4. Tylko dodaj, ze za to sporo płacisz, co jednak obiektywnie
    > też jest wadą.

    Liczą się koszty eksploatacji (liczone całościowo) w porównaniu
    do funkcjonalności auta, jego niezawodności i komfortu jazdy.
    Nie można wyjąć jednego czynnika i zapominać o reszcie.

    >> Z tym że to
    >> drugie to już sztuczna kreacja producentów (sprzedawców?). Niedawny mój
    >> przypadek - kupuje filtr oleju do benzynowca (11zł), pytam jednocześnie
    >> o filtr do diesla, "no jest wkład do filtra" odpowiada "cena 25 zł"
    >> pytam dlaczego tak drogo skoro to tylko kawałek jakiegoś papieru a w
    >> benzynie kompletny filtr tylko 11zł?. A ten dureń wcale nie żartując
    >> informuje mnie że - " to przecie diesel, a więc musi być drożnej"... Aż
    >> zacząłem się zastanawiać czy to on sam nie wywindował cenę tego filtra.
    >
    > No dobra, ale co to zmienia? Dali ci rabat? ;)

    :-) pewnie w Tesco czy innym Hipermarkecie oba filtry kosztowałyby te same
    7zł.


  • 40. Data: 2016-02-28 16:08:52
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 28.02.2016 16:06, Pszemol wrote:

    > :-) pewnie w Tesco czy innym Hipermarkecie oba filtry kosztowałyby te
    > same 7zł.

    W Polsce w supermarketach nie sprzedają filtrów:P

    Shrek.

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 10 ... 16


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: