  • 21. Data: 2016-02-27 18:49:54
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-02-27 o 13:28, Pszemol pisze:
    > "Trybun" <c...@r...cb> wrote in message
    >
    > No to wykazałeś wyższość diesli nad benzyniakami :-) Gratuluję!

    Fakt, jazda ropniakiem przypomina trochę jazdę z automatyczną skrzynią.
    Spod świateł można ruszać bez naciskania na pedał gazu. Mały silniczek a
    auto nieomal 1,5 tony. W benzyniaku mimo że trochę lżejszy, i więcej o
    30 koników nawet ostre dodawanie gazu nie daje pewności że auto się
    zadławi przy ruszaniu.

  • 22. Data: 2016-02-27 18:51:48
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-02-27 o 17:32, Lewis pisze:

    > A co benzyniak winien że mechanicy to pizdy?
    > Tam samo jakbyś miał usterkę w dieslu to byś krzyczał ze diesel jest ble.
    >
    > Diesel jest droższy w utrzymaniu niż benzyniak a Twoja krzywa teoria
    > tego nie zmieni.

    Tak tak, to nie silnik jest do d*py tylko mechanicy, którzy nie są w
    stanie go naprawić.

    Takie dywagacje zacząłbym od zastanowienia się co jest powodem że nowe
    auto z silnikiem diesla jest o jakąś 1/3 droższe od benzynowca.. Czy to
    nie czyste wyrzucenie kasy w błoto? No bo tylko patrzeć jak ON znowu
    będzie droższy niż E95, podobno jest na dodatek bardziej awaryjny, no i
    o gorszym komforcie użytkowania...
    Używam na co dzień auta zasilane tymi dwoma paliwami, i w związku z
    powyższym dziwią mnie trochę oczekiwania - "musi być benzyna".

  • 23. Data: 2016-02-27 18:52:16
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-02-26 o 18:58, RadoslawF pisze:

    > Fantasta.
    >

    > Pozdrawiam

    Realista..:-P

  • 24. Data: 2016-02-27 18:54:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 27.02.2016 18:49, Trybun wrote:

> [...]
    > auto nieomal 1,5 tony. W benzyniaku mimo że trochę lżejszy, i więcej o
    > 30 koników nawet ostre dodawanie gazu nie daje pewności że auto się

    No to właśnie podałeś przyczynę, dla której lepiej uczyć się na
    benzyniaku. Choćby dlatego, żeby nauczyć się ruszać ze świateł;)

    BTW. Skoro ci tak gaśnie, to albo coś nie tak z samochodem, albo z
    kierowcą;)

    Shrek.

  • 25. Data: 2016-02-27 19:23:31
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 27.02.2016 o 18:49, Trybun pisze:

    > Fakt, jazda ropniakiem przypomina trochę jazdę z automatyczną skrzynią.
    > Spod świateł można ruszać bez naciskania na pedał gazu.

    I tylko to.
    A potem musisz lewarować biegami co kilka sekund, zwłaszcza jak chcesz
    dynamiczniej w mieście pojechać.
    W turbobenzyniaku nie musisz, bo zakres użytecznych obrotów jest dużo
    większy, a biegi dłuższe.

    Na trasie sytuacja się odwraca - dieslem rzadziej musisz redukować,
    porównywalnemu benzyniakowi częściej nie wystarcza mocy na wysokich biegach.

  • 26. Data: 2016-02-27 20:12:00
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-02-26 o 14:33, Trybun pisze:
    > Benzyna? Zrozumiałe że gusty są różne, jednak wykazywać wyższość benzyny
    > nad ropniakiem może tylko ktoś co nie zna zalet silników diesla.

    Samochody z dieslem mają jedną ogromną wadę: duże przebiegi.
    Nikt rozsądny nie kupuje diesla, żeby jeździć nim do kościoła. Zwykle
    stukają po 30-50 tys km rocznie. W Polsce praktycznie każdy diesel ma
    cofany licznik więc lepiej kupić benzyniaka, który jeśli na liczniku ma
    np 48 tys km po 4 latach - to jest szansa, że to prawda.

    --
    MN

  • 27. Data: 2016-02-27 20:46:53
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Samochody z dieslem mają jedną ogromną wadę: duże przebiegi.

    zgoda, duże przebiegi. ale dlaczego wada?
    co za różnica jaki przebieg - ważne, że na bieżąco serwisowany i tyle.

  • 28. Data: 2016-02-28 01:57:56
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-02-27 o 18:52, Trybun pisze:

    > Realista..:-P

    Bardziej awaryjne są silniki z turbinami niż bez.
    Są dziś produkowane jakieś dizle bez turbin ?
    Benzyniaki bez turbin jeszcze robią. :-)
    I co na to realista ?

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2016-02-28 09:48:49
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-02-27 o 18:54, Shrek pisze:

> [...]
    > benzyniaku. Choćby dlatego, żeby nauczyć się ruszać ze świateł;)
    >
    > BTW. Skoro ci tak gaśnie, to albo coś nie tak z samochodem, albo z

    Zbyt dosłownie wszystko bierzesz. Nie da się opisać wrażeń z jazdy
    dieslem kontra benzyna tylko w czarno-białej kategorii. W sumie to dają
    się zauważyć dwie sprawy w których diesel przegrywa - skuteczność
    ogrzewania wnętrza auta, no i cena części eksploatacyjnych.. Z tym że to
    drugie to już sztuczna kreacja producentów (sprzedawców?). Niedawny mój
    przypadek - kupuje filtr oleju do benzynowca (11zł), pytam jednocześnie
    o filtr do diesla, "no jest wkład do filtra" odpowiada "cena 25 zł"
    pytam dlaczego tak drogo skoro to tylko kawałek jakiegoś papieru a w
    benzynie kompletny filtr tylko 11zł?. A ten dureń wcale nie żartując
    informuje mnie że - " to przecie diesel, a więc musi być drożnej"... Aż
    zacząłem się zastanawiać czy to on sam nie wywindował cenę tego filtra.

  • 30. Data: 2016-02-28 09:49:08
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-02-28 o 01:57, RadoslawF pisze:

    > Bardziej awaryjne są silniki z turbinami niż bez.
    > Są dziś produkowane jakieś dizle bez turbin ?
    > Benzyniaki bez turbin jeszcze robią. :-)
    > I co na to realista ?
    >

    > Pozdrawiam

    Nie mam żadnego przekonania do takiej tezy, że turbina to pewność
    krótszego przebiegu bez awarii.