-
21. Data: 2016-02-27 18:49:54
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: Trybun <c...@r...cb>
W dniu 2016-02-27 o 13:28, Pszemol pisze:
> "Trybun" <c...@r...cb> wrote in message
> news:56d05b6c$0$652$65785112@news.neostrada.pl...
>> Naprawy?, bądźmy szczerzy - przy używanych autach nie opłaca się
>> naprawiać ani jednych ani drugich. Jeżdżę już prawie 3 lata
>> nowoczesnym (w miarę) dieslem. Kompletnie nic go nie boli. Mam także
>> sporo młodszego benzyniaka. Straciłem już sporo kasy, no i obroty jak
>> falowały tak falują. Jak czasem zdarzało mu się zgasnąć na
>> skrzyżowaniu. tak nadal gaśnie. Kto może powiedzieć - "Koreańczyk",
>> więc czego tu się spodziewać.. Passat brata, wizyty w co najmniej
>> kilkunastu warsztatach no i sprzedaż stosunkowo młodego auta po cenie
>> prawie złomowej, przyczyna - poza niemożliwością wyregulowania
>> wolnych obrotów. a od czasu do czasu "atak wścieklicy" - noga na
>> podłodze a silnik samoistnie ryczy na obrotach dochodzących do końca
>> skali na obrotomierzu. Nikt nie był w stanie tego naprawić..
>> Wyższość w mieście - choćby płynniejsze ruszanie spod świateł. Nie ma
>> możliwości aby zgasł na skrzyżowaniu.
>
> No to wykazałeś wyższość diesli nad benzyniakami :-) Gratuluję!
Fakt, jazda ropniakiem przypomina trochę jazdę z automatyczną skrzynią.
Spod świateł można ruszać bez naciskania na pedał gazu. Mały silniczek a
auto nieomal 1,5 tony. W benzyniaku mimo że trochę lżejszy, i więcej o
30 koników nawet ostre dodawanie gazu nie daje pewności że auto się
zadławi przy ruszaniu.
-
22. Data: 2016-02-27 18:51:48
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: Trybun <c...@r...cb>
W dniu 2016-02-27 o 17:32, Lewis pisze:
>
> A co benzyniak winien że mechanicy to pizdy?
> Tam samo jakbyś miał usterkę w dieslu to byś krzyczał ze diesel jest ble.
>
> Diesel jest droższy w utrzymaniu niż benzyniak a Twoja krzywa teoria
> tego nie zmieni.
>
Tak tak, to nie silnik jest do d*py tylko mechanicy, którzy nie są w
stanie go naprawić.
Takie dywagacje zacząłbym od zastanowienia się co jest powodem że nowe
auto z silnikiem diesla jest o jakąś 1/3 droższe od benzynowca.. Czy to
nie czyste wyrzucenie kasy w błoto? No bo tylko patrzeć jak ON znowu
będzie droższy niż E95, podobno jest na dodatek bardziej awaryjny, no i
o gorszym komforcie użytkowania...
Używam na co dzień auta zasilane tymi dwoma paliwami, i w związku z
powyższym dziwią mnie trochę oczekiwania - "musi być benzyna".
-
23. Data: 2016-02-27 18:52:16
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: Trybun <c...@r...cb>
W dniu 2016-02-26 o 18:58, RadoslawF pisze:
> W dniu 2016-02-26 o 17:27, Trybun pisze:
>
>> Nic a nic nie wskazuje aby nowoczesny diesel był w pod jakimś względem
>> bardziej skomplikowany i wrażliwszy na awarie od benzyny. Można wręcz
>> postawić tezę że benzyniakom ta ewolucja w nowoczesność wychodzi bokiem
>> znacznie bardziej niż ropniakom.
>
> Fantasta.
>
>
> Pozdrawiam
Realista..:-P
-
24. Data: 2016-02-27 18:54:23
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: Shrek <...@w...pl>
On 27.02.2016 18:49, Trybun wrote:
> Fakt, jazda ropniakiem przypomina trochę jazdę z automatyczną skrzynią.
> Spod świateł można ruszać bez naciskania na pedał gazu. Mały silniczek a
> auto nieomal 1,5 tony. W benzyniaku mimo że trochę lżejszy, i więcej o
> 30 koników nawet ostre dodawanie gazu nie daje pewności że auto się
> zadławi przy ruszaniu.
No to właśnie podałeś przyczynę, dla której lepiej uczyć się na
benzyniaku. Choćby dlatego, żeby nauczyć się ruszać ze świateł;)
BTW. Skoro ci tak gaśnie, to albo coś nie tak z samochodem, albo z
kierowcą;)
Shrek.
-
25. Data: 2016-02-27 19:23:31
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 27.02.2016 o 18:49, Trybun pisze:
> W dniu 2016-02-27 o 13:28, Pszemol pisze:
>> "Trybun" <c...@r...cb> wrote in message
>> news:56d05b6c$0$652$65785112@news.neostrada.pl...
>>> Naprawy?, bądźmy szczerzy - przy używanych autach nie opłaca się
>>> naprawiać ani jednych ani drugich. Jeżdżę już prawie 3 lata
>>> nowoczesnym (w miarę) dieslem. Kompletnie nic go nie boli. Mam także
>>> sporo młodszego benzyniaka. Straciłem już sporo kasy, no i obroty jak
>>> falowały tak falują. Jak czasem zdarzało mu się zgasnąć na
>>> skrzyżowaniu. tak nadal gaśnie. Kto może powiedzieć - "Koreańczyk",
>>> więc czego tu się spodziewać.. Passat brata, wizyty w co najmniej
>>> kilkunastu warsztatach no i sprzedaż stosunkowo młodego auta po cenie
>>> prawie złomowej, przyczyna - poza niemożliwością wyregulowania
>>> wolnych obrotów. a od czasu do czasu "atak wścieklicy" - noga na
>>> podłodze a silnik samoistnie ryczy na obrotach dochodzących do końca
>>> skali na obrotomierzu. Nikt nie był w stanie tego naprawić..
>>> Wyższość w mieście - choćby płynniejsze ruszanie spod świateł. Nie ma
>>> możliwości aby zgasł na skrzyżowaniu.
>>
>> No to wykazałeś wyższość diesli nad benzyniakami :-) Gratuluję!
>
> Fakt, jazda ropniakiem przypomina trochę jazdę z automatyczną skrzynią.
> Spod świateł można ruszać bez naciskania na pedał gazu.
I tylko to.
A potem musisz lewarować biegami co kilka sekund, zwłaszcza jak chcesz
dynamiczniej w mieście pojechać.
W turbobenzyniaku nie musisz, bo zakres użytecznych obrotów jest dużo
większy, a biegi dłuższe.
Na trasie sytuacja się odwraca - dieslem rzadziej musisz redukować,
porównywalnemu benzyniakowi częściej nie wystarcza mocy na wysokich biegach.
-
26. Data: 2016-02-27 20:12:00
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2016-02-26 o 14:33, Trybun pisze:
> Benzyna? Zrozumiałe że gusty są różne, jednak wykazywać wyższość benzyny
> nad ropniakiem może tylko ktoś co nie zna zalet silników diesla.
Samochody z dieslem mają jedną ogromną wadę: duże przebiegi.
Nikt rozsądny nie kupuje diesla, żeby jeździć nim do kościoła. Zwykle
stukają po 30-50 tys km rocznie. W Polsce praktycznie każdy diesel ma
cofany licznik więc lepiej kupić benzyniaka, który jeśli na liczniku ma
np 48 tys km po 4 latach - to jest szansa, że to prawda.
--
MN
-
27. Data: 2016-02-27 20:46:53
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: sirapacz <n...@s...pl>
> Samochody z dieslem mają jedną ogromną wadę: duże przebiegi.
zgoda, duże przebiegi. ale dlaczego wada?
co za różnica jaki przebieg - ważne, że na bieżąco serwisowany i tyle.
-
28. Data: 2016-02-28 01:57:56
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2016-02-27 o 18:52, Trybun pisze:
>>> Nic a nic nie wskazuje aby nowoczesny diesel był w pod jakimś względem
>>> bardziej skomplikowany i wrażliwszy na awarie od benzyny. Można wręcz
>>> postawić tezę że benzyniakom ta ewolucja w nowoczesność wychodzi bokiem
>>> znacznie bardziej niż ropniakom.
>>
>> Fantasta.
>>
>>
>> Pozdrawiam
>
> Realista..:-P
Bardziej awaryjne są silniki z turbinami niż bez.
Są dziś produkowane jakieś dizle bez turbin ?
Benzyniaki bez turbin jeszcze robią. :-)
I co na to realista ?
Pozdrawiam
-
29. Data: 2016-02-28 09:48:49
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: Trybun <c...@r...cb>
W dniu 2016-02-27 o 18:54, Shrek pisze:
> On 27.02.2016 18:49, Trybun wrote:
>
>> Fakt, jazda ropniakiem przypomina trochę jazdę z automatyczną skrzynią.
>> Spod świateł można ruszać bez naciskania na pedał gazu. Mały silniczek a
>> auto nieomal 1,5 tony. W benzyniaku mimo że trochę lżejszy, i więcej o
>> 30 koników nawet ostre dodawanie gazu nie daje pewności że auto się
>> zadławi przy ruszaniu.
>
> No to właśnie podałeś przyczynę, dla której lepiej uczyć się na
> benzyniaku. Choćby dlatego, żeby nauczyć się ruszać ze świateł;)
>
> BTW. Skoro ci tak gaśnie, to albo coś nie tak z samochodem, albo z
> kierowcą;)
>
> Shrek.
Zbyt dosłownie wszystko bierzesz. Nie da się opisać wrażeń z jazdy
dieslem kontra benzyna tylko w czarno-białej kategorii. W sumie to dają
się zauważyć dwie sprawy w których diesel przegrywa - skuteczność
ogrzewania wnętrza auta, no i cena części eksploatacyjnych.. Z tym że to
drugie to już sztuczna kreacja producentów (sprzedawców?). Niedawny mój
przypadek - kupuje filtr oleju do benzynowca (11zł), pytam jednocześnie
o filtr do diesla, "no jest wkład do filtra" odpowiada "cena 25 zł"
pytam dlaczego tak drogo skoro to tylko kawałek jakiegoś papieru a w
benzynie kompletny filtr tylko 11zł?. A ten dureń wcale nie żartując
informuje mnie że - " to przecie diesel, a więc musi być drożnej"... Aż
zacząłem się zastanawiać czy to on sam nie wywindował cenę tego filtra.
-
30. Data: 2016-02-28 09:49:08
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: Trybun <c...@r...cb>
W dniu 2016-02-28 o 01:57, RadoslawF pisze:
> W dniu 2016-02-27 o 18:52, Trybun pisze:
>
>>>> Nic a nic nie wskazuje aby nowoczesny diesel był w pod jakimś względem
>>>> bardziej skomplikowany i wrażliwszy na awarie od benzyny. Można wręcz
>>>> postawić tezę że benzyniakom ta ewolucja w nowoczesność wychodzi
>>>> bokiem
>>>> znacznie bardziej niż ropniakom.
>>>
>>> Fantasta.
>>>
>>>
>>> Pozdrawiam
>>
>> Realista..:-P
>
> Bardziej awaryjne są silniki z turbinami niż bez.
> Są dziś produkowane jakieś dizle bez turbin ?
> Benzyniaki bez turbin jeszcze robią. :-)
> I co na to realista ?
>
>
> Pozdrawiam
Nie mam żadnego przekonania do takiej tezy, że turbina to pewność
krótszego przebiegu bez awarii.