  • 11. Data: 2016-02-26 17:54:18
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2016-02-26 o 14:38, szerszen pisze:
    >12km dom>praca następne 12km praca>dom
    >plus przelotki raz na miesiąc po 200km na trasie.
    >Jazda benzyniakiem Volvo V40 1.8 spalanie ok 11l do nawet 15l w
    >zimie.
    Lacznie z trasa ?

    >Jazda obecnym dieslem Mondeo MK4 1.8 spalanie 7l (obecnie zimowe),
    >6.6/7

    Ja mam vectre diesla.
    Owszem, przyjemnie sie robi na autostradzie, jak komputer przy 150
    pokazuje ponizej 7 ... czasami niestety.
    W trasie nieautostradowej niestety wiele mniej nie pali.

    Sierra w trasie palila ok 10l gazu. Podejrzewam ze nowszy silnik
    spokojnie zadowoliby sie ~8l benzyny, wiec nie jest to jakas wielka
    oszczednosc.
    Szczegolnie gdy cena ropy znow przegoni benzyne :-)
    A moze i do 7 w trasie bym zszedl ?

    W miescie ... ja mam krotsze odcinki i ciezkie buty, wiec i diesel
    przekracza 10.
    A ile by spalala benzyna ... trudno mi powiedziec, dawno nie uzywalem.
    LPG w miescie jakos istotnie nie roslo ...

    J.

  • 12. Data: 2016-02-26 18:58:24
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-02-26 o 17:27, Trybun pisze:

    > Nic a nic nie wskazuje aby nowoczesny diesel był w pod jakimś względem
    > bardziej skomplikowany i wrażliwszy na awarie od benzyny. Można wręcz
    > postawić tezę że benzyniakom ta ewolucja w nowoczesność wychodzi bokiem
    > znacznie bardziej niż ropniakom.

    Fantasta.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2016-02-26 21:41:03
    Od: Diabełson <h...@s...org>

    W dniu 2016-02-26 o 15:56, Chris pisze:
    a najechane
    > ma już 210tyś.

    tyś?

  • 14. Data: 2016-02-26 21:57:07
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 26.02.2016 o 16:02, J.F. pisze:

    > Hm, a sa jeszcze jakies ?
    > Bo ON bedzie wkrotce pewnie znow drozszy od benzyny, silnik coraz
    > bardziej skomplikowany i wrazliwy, a z drugiej strony - beznyny ponoc
    > coraz oszczedniejsze.

    I pewnie dołożenie im turbo plus bezpośredniego wtrsyku, oznacza że
    robią się coraz mniej skomplikowane, mniej wrażliwe i w ogóle wolne od
    wad wszelkich?

    Bo chyba nie mówisz o jakichś starych wolnossących sieczkarniach, coś
    takiego do osobówek się nie nadaje...

  • 15. Data: 2016-02-27 13:28:35
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Trybun" <c...@r...cb> wrote in message
> [...]
    > zdarzało mu się zgasnąć na skrzyżowaniu. tak nadal gaśnie. Kto może
    > powiedzieć - "Koreańczyk", więc czego tu się spodziewać.. Passat brata,
    > wizyty w co najmniej kilkunastu warsztatach no i sprzedaż stosunkowo
    > młodego auta po cenie prawie złomowej, przyczyna - poza niemożliwością
    > wyregulowania wolnych obrotów. a od czasu do czasu "atak wścieklicy" -
    > noga na podłodze a silnik samoistnie ryczy na obrotach dochodzących do
    > końca skali na obrotomierzu. Nikt nie był w stanie tego naprawić..
    > Wyższość w mieście - choćby płynniejsze ruszanie spod świateł. Nie ma

    No to wykazałeś wyższość diesli nad benzyniakami :-) Gratuluję!

  • 16. Data: 2016-02-27 13:30:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Zdaje się że myślisz o sobie a piszesz o mnie. Jak możesz oceniać diesle
    > skoro od zarania dziejów jeździsz tylko benzyniakami? Ja na podstawie
    > doświadczeń własnych mogę wystawiać cenzurki obydwu rodzajom silników.
    > Jest jeszcze czwarty, uwierz że gdybym podał koszty napraw przedostatniego
    > mojego benzyniaka (Mustang) to przeżyłbyś duży szok ;-)

    Myślę że jak byś tego Forda Mustanga miał w dieslu to zmieniłbyś
    zdanie o dieslach... Po prostu Ford, VW czy korańczyki które miałeś
    to dupiane auta... Gdybyś miał toyoty, hondy w benzynie miałbyś
    lepsze opinie o benzynowych silnikach. Taka jest moja opinia, bo
    japończykami jeżdżę w wersji benzynowej i ZERO kłopotów z silnikiem.

  • 17. Data: 2016-02-27 13:31:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > Bo ON bedzie wkrotce pewnie znow drozszy od benzyny, silnik coraz bardziej
    > skomplikowany i wrazliwy, a z drugiej strony - beznyny ponoc coraz

    A ktoś się jeszcze dziś interesuje LPG przy obecnych cenach ropy???

  • 18. Data: 2016-02-27 13:51:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 27.02.2016 13:31, Pszemol wrote:

    > A ktoś się jeszcze dziś interesuje LPG przy obecnych cenach ropy???

    LPG 1,69, PB95 3,92

    Shrek.

  • 19. Data: 2016-02-27 17:32:06
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-02-26 o 15:04, Trybun pisze:

> [...]
    > był w stanie tego naprawić..
    > Wyższość w mieście - choćby płynniejsze ruszanie spod świateł. Nie ma

    A co benzyniak winien że mechanicy to pizdy?
    Tam samo jakbyś miał usterkę w dieslu to byś krzyczał ze diesel jest ble.

    Diesel jest droższy w utrzymaniu niż benzyniak a Twoja krzywa teoria
    tego nie zmieni.

    Lewis

  • 20. Data: 2016-02-27 18:49:19
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-02-27 o 13:30, Pszemol pisze:
> [...]
    > lepsze opinie o benzynowych silnikach. Taka jest moja opinia, bo
    > japończykami jeżdżę w wersji benzynowej i ZERO kłopotów z silnikiem.

    Nie, zupełnie nie to jest powodem tego ze zapytałem - "a dlaczego musi
    być benzyna".. Przecie ja nie piszę że benzyniaki to zawsze awaryjny
    szajs a diesle to już tylko super.
    Napisałem tylko że komfort jazdy dieslem w stosunku do benzynowca jest
    wyższy, a na dodatek podałem przykłady na to że benzyna to
    niekoniecznie łatwość napraw, skoro tabun mechaników nie daje rady
    usunąć tak, w sumie błahego niedomagania jak nierówne wolne obroty.