eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPiękna orka elektryków :-)Re: Piękna orka elektryków :-)
  • Data: 2020-06-15 14:10:30
    Temat: Re: Piękna orka elektryków :-)
    Od: K <n...@e...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 15/06/2020 11:58, Cavallino wrote:
    > W dniu 15-06-2020 o 12:45, K pisze:
    >
    >> Juz dawno temu wyliczono, ze elektryk (nie hybryda) jest drozszy w
    >> ekspolatacji niz oszczedny diesel (nie liczac czasu potrzebnego na
    >> ladowanie w trasie).
    >
    > Niekoniecznie - zależy jak go używasz.
    >
    > Jeśli (podobnie jak większość społeczeństwa), dojeżdżasz codziennie do
    > pracy w mieście, po kilkanaście km max, oraz (jak mniejszość) masz
    > dostęp do mocnego gniazdka w domu/garażu, to jest tańszy, dużo tańszy.
    >
    > Jeśli chcesz nim codziennie jeździć w trasy i ładować się na szybkich
    > ładowarkach, to jest droższy - rzecz oczywista.
    > Można jeszcze obniżyć te koszty, szukając ładowarek tanich/darmowych,
    > ale na to trzeba duuuużo wolnego czasu.
    > Niemniej - nawet w trasie może być ciągle tańszy.
    >
    > Główny cel to jednak miasto - i tutaj wyższość jest oczywista.

    https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/koniec
    -darmowego-ladowania-aut-elektrycznych-dieslem-lub-a
    utem-na-lpg-pojedziesz/42dkete


    i wycinek:

    "W Niemczech jeszcze drożej?

    W Polsce jest drogo? U wspomnianego operatora IONITY dla niemieckiego
    ,,klienta z ulicy" nowa stawka to 79 eurocentów, czyli jakieś 3,40 zł za
    kWh, czyli nieco taniej niż u nas. Przy niemieckich cenach paliw oznacza
    to, ni mniej ni więcej, że koszt pokonania 100 km np. w BMW i3 jest
    taki, jak w przypadku diesla zużywającego ponad 10 l oleju napędowego na
    100 km!

    Oczywiście, tam też koszt ładowania można obniżyć wykupując odpowiednie
    abonamenty, ale można też znaleźć stacje, które w godzinach szczytu za
    podłączenie do szybkiej ładowarki potrafią zainkasować niemal 1,40
    euro/kWh! Jazda na prądzie może być więc ekstremalnie droga. Nie bez
    powodu na niemieckim rynku pula dopłat do aut elektrycznych - wyższych
    niż w Polsce i przyznawanych ze znacznie mniejszą dozą biurokratycznej
    mitręgi - jakoś od lat nie chce się wyczerpać, bo mimo mody na auta
    elektryczne chętnych jest mniej niż zakładano."

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: