-
Data: 2020-06-15 14:10:30
Temat: Re: Piękna orka elektryków :-)
Od: K <n...@e...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 15/06/2020 11:58, Cavallino wrote:
> W dniu 15-06-2020 o 12:45, K pisze:
>
>> Juz dawno temu wyliczono, ze elektryk (nie hybryda) jest drozszy w
>> ekspolatacji niz oszczedny diesel (nie liczac czasu potrzebnego na
>> ladowanie w trasie).
>
> Niekoniecznie - zależy jak go używasz.
>
> Jeśli (podobnie jak większość społeczeństwa), dojeżdżasz codziennie do
> pracy w mieście, po kilkanaście km max, oraz (jak mniejszość) masz
> dostęp do mocnego gniazdka w domu/garażu, to jest tańszy, dużo tańszy.
>
> Jeśli chcesz nim codziennie jeździć w trasy i ładować się na szybkich
> ładowarkach, to jest droższy - rzecz oczywista.
> Można jeszcze obniżyć te koszty, szukając ładowarek tanich/darmowych,
> ale na to trzeba duuuużo wolnego czasu.
> Niemniej - nawet w trasie może być ciągle tańszy.
>
> Główny cel to jednak miasto - i tutaj wyższość jest oczywista.
https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/koniec
-darmowego-ladowania-aut-elektrycznych-dieslem-lub-a
utem-na-lpg-pojedziesz/42dkete
i wycinek:
"W Niemczech jeszcze drożej?
W Polsce jest drogo? U wspomnianego operatora IONITY dla niemieckiego
,,klienta z ulicy" nowa stawka to 79 eurocentów, czyli jakieś 3,40 zł za
kWh, czyli nieco taniej niż u nas. Przy niemieckich cenach paliw oznacza
to, ni mniej ni więcej, że koszt pokonania 100 km np. w BMW i3 jest
taki, jak w przypadku diesla zużywającego ponad 10 l oleju napędowego na
100 km!
Oczywiście, tam też koszt ładowania można obniżyć wykupując odpowiednie
abonamenty, ale można też znaleźć stacje, które w godzinach szczytu za
podłączenie do szybkiej ładowarki potrafią zainkasować niemal 1,40
euro/kWh! Jazda na prądzie może być więc ekstremalnie droga. Nie bez
powodu na niemieckim rynku pula dopłat do aut elektrycznych - wyższych
niż w Polsce i przyznawanych ze znacznie mniejszą dozą biurokratycznej
mitręgi - jakoś od lat nie chce się wyczerpać, bo mimo mody na auta
elektryczne chętnych jest mniej niż zakładano."
Następne wpisy z tego wątku
- 15.06.20 14:38 Cavallino
- 15.06.20 14:49 Jacek Maciejewski
- 15.06.20 15:17 K
- 15.06.20 15:25 Cavallino
- 15.06.20 15:43 RadoslawF
- 15.06.20 15:49 s...@g...com
- 15.06.20 15:57 Poldek
- 15.06.20 16:08 K
- 15.06.20 16:11 K
- 15.06.20 16:24 viktorius
- 15.06.20 16:33 Jacek Maciejewski
- 15.06.20 16:44 K
- 15.06.20 17:05 Poldek
- 15.06.20 17:16 s...@g...com
- 15.06.20 17:14 RadoslawF
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-20 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-19 Kamerka sam. na tył
- 2024-12-20 Jak być bezpiecznym z Li-Ion?