eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPiękna orka elektryków :-)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 197

  • 1. Data: 2020-06-15 11:56:46
    Temat: Piękna orka elektryków :-)
    Od: "T." <k...@i...pl>

    "W mojej okolicy jest 8 ładowarek do samochodów elektrycznych. Z żadnej
    nie da się skorzystać"

    https://spidersweb.pl/autoblog/ladowarki-elektryczne
    -warszawa-katastrofa/?fbclid=IwAR2jskmNwShUIica-Zlsx
    OLmlhCpKEqGK0kbnKW8vKB6BI2_bz_6ulrri0I

    Najlepszy fragment:

    Greenway. Parę dni wcześniej zarejestrowałem się w Greenway, karty
    jeszcze nie dostałem, ale ponoć można przez aplikację. Pewnie że można,
    ale parking Galerii Mall jest płatny, a 1 kWh kosztuje nie 1,49 zł jak w
    Nexity, a 2,19 zł w wersji bezabonamentowej. Plus 40 groszy za minutę po
    przekroczeniu 45 minut. Ładowanie hybrydy plug-in przebiega powoli,
    złączem Typu 2, więc tak jak pisałem wcześniej, trzeba 2,5 godziny żeby
    się naładowała. A to oznacza: 13 x 2,19 zł + 42 zł opłaty za czas (1:45
    x 0,4 zł) + 15 zł za 3 godziny parkowania w Galerii Mall. Razem 85,47 zł
    za 40 km jazdy, czyli 213,67 zł za 100 km.

    I podsumowanie:

    A idźcie w diabły z tą całą elektryfikacją. Pomysł wspaniały, tylko
    ludzie k......

    T.


  • 2. Data: 2020-06-15 12:13:39
    Temat: Re: Piękna orka elektryków :-)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-06-2020 o 11:56, T. pisze:
    > Ładowanie hybrydy plug-in przebiega powoli,
    > złączem Typu 2,

    >
    > A idźcie w diabły z tą całą elektryfikacją.

    Hybryda to badziew, a nie żadna elektryfikacja.
    Połączenie wszystkich wad obu napędów.
    Ściema dla naiwnych.

    Albo zwykły elektryk z szybkim złączem, albo nie ma co sobie głowy zawracać.


  • 3. Data: 2020-06-15 12:45:48
    Temat: Re: Piękna orka elektryków :-)
    Od: K <n...@e...com>

    On 15/06/2020 10:56, T. wrote:
    > "W mojej okolicy jest 8 ładowarek do samochodów elektrycznych. Z żadnej
    > nie da się skorzystać"
    >
    > https://spidersweb.pl/autoblog/ladowarki-elektryczne
    -warszawa-katastrofa/?fbclid=IwAR2jskmNwShUIica-Zlsx
    OLmlhCpKEqGK0kbnKW8vKB6BI2_bz_6ulrri0I
    >
    >
    > Najlepszy fragment:
    >
    > Greenway. Parę dni wcześniej zarejestrowałem się w Greenway, karty
    > jeszcze nie dostałem, ale ponoć można przez aplikację. Pewnie że można,
    > ale parking Galerii Mall jest płatny, a 1 kWh kosztuje nie 1,49 zł jak w
    > Nexity, a 2,19 zł w wersji bezabonamentowej. Plus 40 groszy za minutę po
    > przekroczeniu 45 minut. Ładowanie hybrydy plug-in przebiega powoli,
    > złączem Typu 2, więc tak jak pisałem wcześniej, trzeba 2,5 godziny żeby
    > się naładowała. A to oznacza: 13 x 2,19 zł + 42 zł opłaty za czas (1:45
    > x 0,4 zł) + 15 zł za 3 godziny parkowania w Galerii Mall. Razem 85,47 zł
    > za 40 km jazdy, czyli 213,67 zł za 100 km.
    >
    > I podsumowanie:
    >
    > A idźcie w diabły z tą całą elektryfikacją. Pomysł wspaniały, tylko
    > ludzie k......
    >
    > T.

    Juz dawno temu wyliczono, ze elektryk (nie hybryda) jest drozszy w
    ekspolatacji niz oszczedny diesel (nie liczac czasu potrzebnego na
    ladowanie w trasie). Nawet mala nowoczesna benzyna wychodzi
    porownywalnie i to byly wyliczenia dla Niemiec i Polski z tego co pamietam.


  • 4. Data: 2020-06-15 12:51:53
    Temat: Re: Piękna orka elektryków :-)
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 15 Jun 2020 11:45:48 +0100, K napisał(a):

    > Juz dawno temu wyliczono, ze elektryk (nie hybryda) jest drozszy w
    > ekspolatacji niz oszczedny diesel (nie liczac czasu potrzebnego na
    > ladowanie w trasie). Nawet mala nowoczesna benzyna wychodzi
    > porownywalnie i to byly wyliczenia dla Niemiec i Polski z tego co pamietam.

    Odpowiednio przyjmując założenia można wyliczyć że gówno jest droższe od
    złota. Więc nie p... bez sensu o wyliczeniach nie podając jednocześnie
    założeń.
    --
    Jacek
    I hate haters.


  • 5. Data: 2020-06-15 12:58:57
    Temat: Re: Piękna orka elektryków :-)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-06-2020 o 12:45, K pisze:

    > Juz dawno temu wyliczono, ze elektryk (nie hybryda) jest drozszy w
    > ekspolatacji niz oszczedny diesel (nie liczac czasu potrzebnego na
    > ladowanie w trasie).

    Niekoniecznie - zależy jak go używasz.

    Jeśli (podobnie jak większość społeczeństwa), dojeżdżasz codziennie do
    pracy w mieście, po kilkanaście km max, oraz (jak mniejszość) masz
    dostęp do mocnego gniazdka w domu/garażu, to jest tańszy, dużo tańszy.

    Jeśli chcesz nim codziennie jeździć w trasy i ładować się na szybkich
    ładowarkach, to jest droższy - rzecz oczywista.
    Można jeszcze obniżyć te koszty, szukając ładowarek tanich/darmowych,
    ale na to trzeba duuuużo wolnego czasu.
    Niemniej - nawet w trasie może być ciągle tańszy.

    Główny cel to jednak miasto - i tutaj wyższość jest oczywista.


  • 6. Data: 2020-06-15 13:41:38
    Temat: Re: Piękna orka elektryków :-)
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-06-15 o 12:58, Cavallino pisze:
    > W dniu 15-06-2020 o 12:45, K pisze:
    >
    >> Juz dawno temu wyliczono, ze elektryk (nie hybryda) jest drozszy w
    >> ekspolatacji niz oszczedny diesel (nie liczac czasu potrzebnego na
    >> ladowanie w trasie).
    >
    > Niekoniecznie - zależy jak go używasz.
    >
    > Jeśli (podobnie jak większość społeczeństwa), dojeżdżasz codziennie do
    > pracy w mieście, po kilkanaście km max, oraz (jak mniejszość) masz
    > dostęp do mocnego gniazdka w domu/garażu, to jest tańszy, dużo tańszy.
    >
    > Jeśli chcesz nim codziennie jeździć w trasy i ładować się na szybkich
    > ładowarkach, to jest droższy - rzecz oczywista.
    > Można jeszcze obniżyć te koszty, szukając ładowarek tanich/darmowych,
    > ale na to trzeba duuuużo wolnego czasu.
    > Niemniej - nawet w trasie może być ciągle tańszy.
    >
    > Główny cel to jednak miasto - i tutaj wyższość jest oczywista.

    W zakładzie pracy mam na zewnętrznej ścianie budynku gniazdo 63A. Da się
    z tego sensownie naładować samochód elektryczny? Wewnątrz budynku jest
    jeszcze gniazdo 125A. W razie czego można wypuścić przewód przez okno :-)


  • 7. Data: 2020-06-15 14:09:30
    Temat: Re: Piękna orka elektryków :-)
    Od: K <n...@e...com>

    On 15/06/2020 11:51, Jacek Maciejewski wrote:
    > Dnia Mon, 15 Jun 2020 11:45:48 +0100, K napisał(a):
    >
    >> Juz dawno temu wyliczono, ze elektryk (nie hybryda) jest drozszy w
    >> ekspolatacji niz oszczedny diesel (nie liczac czasu potrzebnego na
    >> ladowanie w trasie). Nawet mala nowoczesna benzyna wychodzi
    >> porownywalnie i to byly wyliczenia dla Niemiec i Polski z tego co pamietam.
    >
    > Odpowiednio przyjmując założenia można wyliczyć że gówno jest droższe od
    > złota. Więc nie p... bez sensu o wyliczeniach nie podając jednocześnie
    > założeń.
    >

    https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/koniec
    -darmowego-ladowania-aut-elektrycznych-dieslem-lub-a
    utem-na-lpg-pojedziesz/42dkete

    Nie wiem czy ktos probowal dla gowna ale mozesz byc pierwszy.


  • 8. Data: 2020-06-15 14:10:30
    Temat: Re: Piękna orka elektryków :-)
    Od: K <n...@e...com>

    On 15/06/2020 11:58, Cavallino wrote:
    > W dniu 15-06-2020 o 12:45, K pisze:
    >
    >> Juz dawno temu wyliczono, ze elektryk (nie hybryda) jest drozszy w
    >> ekspolatacji niz oszczedny diesel (nie liczac czasu potrzebnego na
    >> ladowanie w trasie).
    >
    > Niekoniecznie - zależy jak go używasz.
    >
    > Jeśli (podobnie jak większość społeczeństwa), dojeżdżasz codziennie do
    > pracy w mieście, po kilkanaście km max, oraz (jak mniejszość) masz
    > dostęp do mocnego gniazdka w domu/garażu, to jest tańszy, dużo tańszy.
    >
    > Jeśli chcesz nim codziennie jeździć w trasy i ładować się na szybkich
    > ładowarkach, to jest droższy - rzecz oczywista.
    > Można jeszcze obniżyć te koszty, szukając ładowarek tanich/darmowych,
    > ale na to trzeba duuuużo wolnego czasu.
    > Niemniej - nawet w trasie może być ciągle tańszy.
    >
    > Główny cel to jednak miasto - i tutaj wyższość jest oczywista.

    https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/koniec
    -darmowego-ladowania-aut-elektrycznych-dieslem-lub-a
    utem-na-lpg-pojedziesz/42dkete


    i wycinek:

    "W Niemczech jeszcze drożej?

    W Polsce jest drogo? U wspomnianego operatora IONITY dla niemieckiego
    ,,klienta z ulicy" nowa stawka to 79 eurocentów, czyli jakieś 3,40 zł za
    kWh, czyli nieco taniej niż u nas. Przy niemieckich cenach paliw oznacza
    to, ni mniej ni więcej, że koszt pokonania 100 km np. w BMW i3 jest
    taki, jak w przypadku diesla zużywającego ponad 10 l oleju napędowego na
    100 km!

    Oczywiście, tam też koszt ładowania można obniżyć wykupując odpowiednie
    abonamenty, ale można też znaleźć stacje, które w godzinach szczytu za
    podłączenie do szybkiej ładowarki potrafią zainkasować niemal 1,40
    euro/kWh! Jazda na prądzie może być więc ekstremalnie droga. Nie bez
    powodu na niemieckim rynku pula dopłat do aut elektrycznych - wyższych
    niż w Polsce i przyznawanych ze znacznie mniejszą dozą biurokratycznej
    mitręgi - jakoś od lat nie chce się wyczerpać, bo mimo mody na auta
    elektryczne chętnych jest mniej niż zakładano."


  • 9. Data: 2020-06-15 14:38:01
    Temat: Re: Piękna orka elektryków :-)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-06-2020 o 14:10, K pisze:
    > On 15/06/2020 11:58, Cavallino wrote:
    >> W dniu 15-06-2020 o 12:45, K pisze:
    >>
    >>> Juz dawno temu wyliczono, ze elektryk (nie hybryda) jest drozszy w
    >>> ekspolatacji niz oszczedny diesel (nie liczac czasu potrzebnego na
    >>> ladowanie w trasie).
    >>
    >> Niekoniecznie - zależy jak go używasz.
    >>
    >> Jeśli (podobnie jak większość społeczeństwa), dojeżdżasz codziennie do
    >> pracy w mieście, po kilkanaście km max, oraz (jak mniejszość) masz
    >> dostęp do mocnego gniazdka w domu/garażu, to jest tańszy, dużo tańszy.
    >>
    >> Jeśli chcesz nim codziennie jeździć w trasy i ładować się na szybkich
    >> ładowarkach, to jest droższy - rzecz oczywista.
    >> Można jeszcze obniżyć te koszty, szukając ładowarek tanich/darmowych,
    >> ale na to trzeba duuuużo wolnego czasu.
    >> Niemniej - nawet w trasie może być ciągle tańszy.
    >>
    >> Główny cel to jednak miasto - i tutaj wyższość jest oczywista.
    >
    > https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/koniec
    -darmowego-ladowania-aut-elektrycznych-dieslem-lub-a
    utem-na-lpg-pojedziesz/42dkete
    >
    >
    > i wycinek:
    > "W Niemczech jeszcze drożej?

    Ale co w związku z tym?
    Jak to się ma do tego na co odpowiedziałeś?

    Bo ja piszę z doświadczeń praktycznych, własnych i cudzych, a nie z
    dyrdymałów wypisywanych przez dziennikarzy, mających zerowe rozeznanie w
    temacie, za to opanowane copy-paste.

    Chcesz zaprzeczyć temu co napisałem, to musisz się wysilić i sam
    policzyć i napisać co było nie tak.

    P.S.
    Ionity w Polsce nie jest żadnym wyznacznikiem, bo raz że mają śladową
    ilość stacji, dwa że praktycznie nikt z nich nie korzysta w sposób płatny...

    Korzysta się z Greenway, Ekoenergetyki, oraz ładowarek miejskich,
    sklepowych, dostawców prądu czy paliw płynnych.
    Często nadal darmowych, a przynajmniej wielokrotnie tańszych niż cennik
    Ionity.


  • 10. Data: 2020-06-15 14:49:36
    Temat: Re: Piękna orka elektryków :-)
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 15 Jun 2020 13:09:30 +0100, K napisał(a):

    > On 15/06/2020 11:51, Jacek Maciejewski wrote:
    >> Dnia Mon, 15 Jun 2020 11:45:48 +0100, K napisał(a):
    >>
    >>> Juz dawno temu wyliczono, ze elektryk (nie hybryda) jest drozszy w
    >>> ekspolatacji niz oszczedny diesel (nie liczac czasu potrzebnego na
    >>> ladowanie w trasie). Nawet mala nowoczesna benzyna wychodzi
    >>> porownywalnie i to byly wyliczenia dla Niemiec i Polski z tego co pamietam.
    >>
    >> Odpowiednio przyjmując założenia można wyliczyć że gówno jest droższe od
    >> złota. Więc nie p... bez sensu o wyliczeniach nie podając jednocześnie
    >> założeń.
    >>
    >
    > https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/koniec
    -darmowego-ladowania-aut-elektrycznych-dieslem-lub-a
    utem-na-lpg-pojedziesz/42dkete
    >
    > Nie wiem czy ktos probowal dla gowna ale mozesz byc pierwszy.

    Acha, czyli przy założeniu że ładujemy w najdroższy możliwie sposób,
    elektryk się nie opłaca. Bardzo to odkrywcze, gratuluję pomyślunku :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

strony : [ 1 ] . 2 ... 10 ... 20


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: