-
1. Data: 2020-06-15 11:56:46
Temat: Piękna orka elektryków :-)
Od: "T." <k...@i...pl>
"W mojej okolicy jest 8 ładowarek do samochodów elektrycznych. Z żadnej
nie da się skorzystać"
https://spidersweb.pl/autoblog/ladowarki-elektryczne
-warszawa-katastrofa/?fbclid=IwAR2jskmNwShUIica-Zlsx
OLmlhCpKEqGK0kbnKW8vKB6BI2_bz_6ulrri0I
Najlepszy fragment:
Greenway. Parę dni wcześniej zarejestrowałem się w Greenway, karty
jeszcze nie dostałem, ale ponoć można przez aplikację. Pewnie że można,
ale parking Galerii Mall jest płatny, a 1 kWh kosztuje nie 1,49 zł jak w
Nexity, a 2,19 zł w wersji bezabonamentowej. Plus 40 groszy za minutę po
przekroczeniu 45 minut. Ładowanie hybrydy plug-in przebiega powoli,
złączem Typu 2, więc tak jak pisałem wcześniej, trzeba 2,5 godziny żeby
się naładowała. A to oznacza: 13 x 2,19 zł + 42 zł opłaty za czas (1:45
x 0,4 zł) + 15 zł za 3 godziny parkowania w Galerii Mall. Razem 85,47 zł
za 40 km jazdy, czyli 213,67 zł za 100 km.
I podsumowanie:
A idźcie w diabły z tą całą elektryfikacją. Pomysł wspaniały, tylko
ludzie k......
T.
-
2. Data: 2020-06-15 12:13:39
Temat: Re: Piękna orka elektryków :-)
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 15-06-2020 o 11:56, T. pisze:
> Ładowanie hybrydy plug-in przebiega powoli,
> złączem Typu 2,
>
> A idźcie w diabły z tą całą elektryfikacją.
Hybryda to badziew, a nie żadna elektryfikacja.
Połączenie wszystkich wad obu napędów.
Ściema dla naiwnych.
Albo zwykły elektryk z szybkim złączem, albo nie ma co sobie głowy zawracać.
-
3. Data: 2020-06-15 12:45:48
Temat: Re: Piękna orka elektryków :-)
Od: K <n...@e...com>
On 15/06/2020 10:56, T. wrote:
> "W mojej okolicy jest 8 ładowarek do samochodów elektrycznych. Z żadnej
> nie da się skorzystać"
>
> https://spidersweb.pl/autoblog/ladowarki-elektryczne
-warszawa-katastrofa/?fbclid=IwAR2jskmNwShUIica-Zlsx
OLmlhCpKEqGK0kbnKW8vKB6BI2_bz_6ulrri0I
>
>
> Najlepszy fragment:
>
> Greenway. Parę dni wcześniej zarejestrowałem się w Greenway, karty
> jeszcze nie dostałem, ale ponoć można przez aplikację. Pewnie że można,
> ale parking Galerii Mall jest płatny, a 1 kWh kosztuje nie 1,49 zł jak w
> Nexity, a 2,19 zł w wersji bezabonamentowej. Plus 40 groszy za minutę po
> przekroczeniu 45 minut. Ładowanie hybrydy plug-in przebiega powoli,
> złączem Typu 2, więc tak jak pisałem wcześniej, trzeba 2,5 godziny żeby
> się naładowała. A to oznacza: 13 x 2,19 zł + 42 zł opłaty za czas (1:45
> x 0,4 zł) + 15 zł za 3 godziny parkowania w Galerii Mall. Razem 85,47 zł
> za 40 km jazdy, czyli 213,67 zł za 100 km.
>
> I podsumowanie:
>
> A idźcie w diabły z tą całą elektryfikacją. Pomysł wspaniały, tylko
> ludzie k......
>
> T.
Juz dawno temu wyliczono, ze elektryk (nie hybryda) jest drozszy w
ekspolatacji niz oszczedny diesel (nie liczac czasu potrzebnego na
ladowanie w trasie). Nawet mala nowoczesna benzyna wychodzi
porownywalnie i to byly wyliczenia dla Niemiec i Polski z tego co pamietam.
-
4. Data: 2020-06-15 12:51:53
Temat: Re: Piękna orka elektryków :-)
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Mon, 15 Jun 2020 11:45:48 +0100, K napisał(a):
> Juz dawno temu wyliczono, ze elektryk (nie hybryda) jest drozszy w
> ekspolatacji niz oszczedny diesel (nie liczac czasu potrzebnego na
> ladowanie w trasie). Nawet mala nowoczesna benzyna wychodzi
> porownywalnie i to byly wyliczenia dla Niemiec i Polski z tego co pamietam.
Odpowiednio przyjmując założenia można wyliczyć że gówno jest droższe od
złota. Więc nie p... bez sensu o wyliczeniach nie podając jednocześnie
założeń.
--
Jacek
I hate haters.
-
5. Data: 2020-06-15 12:58:57
Temat: Re: Piękna orka elektryków :-)
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 15-06-2020 o 12:45, K pisze:
> Juz dawno temu wyliczono, ze elektryk (nie hybryda) jest drozszy w
> ekspolatacji niz oszczedny diesel (nie liczac czasu potrzebnego na
> ladowanie w trasie).
Niekoniecznie - zależy jak go używasz.
Jeśli (podobnie jak większość społeczeństwa), dojeżdżasz codziennie do
pracy w mieście, po kilkanaście km max, oraz (jak mniejszość) masz
dostęp do mocnego gniazdka w domu/garażu, to jest tańszy, dużo tańszy.
Jeśli chcesz nim codziennie jeździć w trasy i ładować się na szybkich
ładowarkach, to jest droższy - rzecz oczywista.
Można jeszcze obniżyć te koszty, szukając ładowarek tanich/darmowych,
ale na to trzeba duuuużo wolnego czasu.
Niemniej - nawet w trasie może być ciągle tańszy.
Główny cel to jednak miasto - i tutaj wyższość jest oczywista.
-
6. Data: 2020-06-15 13:41:38
Temat: Re: Piękna orka elektryków :-)
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2020-06-15 o 12:58, Cavallino pisze:
> W dniu 15-06-2020 o 12:45, K pisze:
>
>> Juz dawno temu wyliczono, ze elektryk (nie hybryda) jest drozszy w
>> ekspolatacji niz oszczedny diesel (nie liczac czasu potrzebnego na
>> ladowanie w trasie).
>
> Niekoniecznie - zależy jak go używasz.
>
> Jeśli (podobnie jak większość społeczeństwa), dojeżdżasz codziennie do
> pracy w mieście, po kilkanaście km max, oraz (jak mniejszość) masz
> dostęp do mocnego gniazdka w domu/garażu, to jest tańszy, dużo tańszy.
>
> Jeśli chcesz nim codziennie jeździć w trasy i ładować się na szybkich
> ładowarkach, to jest droższy - rzecz oczywista.
> Można jeszcze obniżyć te koszty, szukając ładowarek tanich/darmowych,
> ale na to trzeba duuuużo wolnego czasu.
> Niemniej - nawet w trasie może być ciągle tańszy.
>
> Główny cel to jednak miasto - i tutaj wyższość jest oczywista.
W zakładzie pracy mam na zewnętrznej ścianie budynku gniazdo 63A. Da się
z tego sensownie naładować samochód elektryczny? Wewnątrz budynku jest
jeszcze gniazdo 125A. W razie czego można wypuścić przewód przez okno :-)
-
7. Data: 2020-06-15 14:09:30
Temat: Re: Piękna orka elektryków :-)
Od: K <n...@e...com>
On 15/06/2020 11:51, Jacek Maciejewski wrote:
> Dnia Mon, 15 Jun 2020 11:45:48 +0100, K napisał(a):
>
>> Juz dawno temu wyliczono, ze elektryk (nie hybryda) jest drozszy w
>> ekspolatacji niz oszczedny diesel (nie liczac czasu potrzebnego na
>> ladowanie w trasie). Nawet mala nowoczesna benzyna wychodzi
>> porownywalnie i to byly wyliczenia dla Niemiec i Polski z tego co pamietam.
>
> Odpowiednio przyjmując założenia można wyliczyć że gówno jest droższe od
> złota. Więc nie p... bez sensu o wyliczeniach nie podając jednocześnie
> założeń.
>
https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/koniec
-darmowego-ladowania-aut-elektrycznych-dieslem-lub-a
utem-na-lpg-pojedziesz/42dkete
Nie wiem czy ktos probowal dla gowna ale mozesz byc pierwszy.
-
8. Data: 2020-06-15 14:10:30
Temat: Re: Piękna orka elektryków :-)
Od: K <n...@e...com>
On 15/06/2020 11:58, Cavallino wrote:
> W dniu 15-06-2020 o 12:45, K pisze:
>
>> Juz dawno temu wyliczono, ze elektryk (nie hybryda) jest drozszy w
>> ekspolatacji niz oszczedny diesel (nie liczac czasu potrzebnego na
>> ladowanie w trasie).
>
> Niekoniecznie - zależy jak go używasz.
>
> Jeśli (podobnie jak większość społeczeństwa), dojeżdżasz codziennie do
> pracy w mieście, po kilkanaście km max, oraz (jak mniejszość) masz
> dostęp do mocnego gniazdka w domu/garażu, to jest tańszy, dużo tańszy.
>
> Jeśli chcesz nim codziennie jeździć w trasy i ładować się na szybkich
> ładowarkach, to jest droższy - rzecz oczywista.
> Można jeszcze obniżyć te koszty, szukając ładowarek tanich/darmowych,
> ale na to trzeba duuuużo wolnego czasu.
> Niemniej - nawet w trasie może być ciągle tańszy.
>
> Główny cel to jednak miasto - i tutaj wyższość jest oczywista.
https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/koniec
-darmowego-ladowania-aut-elektrycznych-dieslem-lub-a
utem-na-lpg-pojedziesz/42dkete
i wycinek:
"W Niemczech jeszcze drożej?
W Polsce jest drogo? U wspomnianego operatora IONITY dla niemieckiego
,,klienta z ulicy" nowa stawka to 79 eurocentów, czyli jakieś 3,40 zł za
kWh, czyli nieco taniej niż u nas. Przy niemieckich cenach paliw oznacza
to, ni mniej ni więcej, że koszt pokonania 100 km np. w BMW i3 jest
taki, jak w przypadku diesla zużywającego ponad 10 l oleju napędowego na
100 km!
Oczywiście, tam też koszt ładowania można obniżyć wykupując odpowiednie
abonamenty, ale można też znaleźć stacje, które w godzinach szczytu za
podłączenie do szybkiej ładowarki potrafią zainkasować niemal 1,40
euro/kWh! Jazda na prądzie może być więc ekstremalnie droga. Nie bez
powodu na niemieckim rynku pula dopłat do aut elektrycznych - wyższych
niż w Polsce i przyznawanych ze znacznie mniejszą dozą biurokratycznej
mitręgi - jakoś od lat nie chce się wyczerpać, bo mimo mody na auta
elektryczne chętnych jest mniej niż zakładano."
-
9. Data: 2020-06-15 14:38:01
Temat: Re: Piękna orka elektryków :-)
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 15-06-2020 o 14:10, K pisze:
> On 15/06/2020 11:58, Cavallino wrote:
>> W dniu 15-06-2020 o 12:45, K pisze:
>>
>>> Juz dawno temu wyliczono, ze elektryk (nie hybryda) jest drozszy w
>>> ekspolatacji niz oszczedny diesel (nie liczac czasu potrzebnego na
>>> ladowanie w trasie).
>>
>> Niekoniecznie - zależy jak go używasz.
>>
>> Jeśli (podobnie jak większość społeczeństwa), dojeżdżasz codziennie do
>> pracy w mieście, po kilkanaście km max, oraz (jak mniejszość) masz
>> dostęp do mocnego gniazdka w domu/garażu, to jest tańszy, dużo tańszy.
>>
>> Jeśli chcesz nim codziennie jeździć w trasy i ładować się na szybkich
>> ładowarkach, to jest droższy - rzecz oczywista.
>> Można jeszcze obniżyć te koszty, szukając ładowarek tanich/darmowych,
>> ale na to trzeba duuuużo wolnego czasu.
>> Niemniej - nawet w trasie może być ciągle tańszy.
>>
>> Główny cel to jednak miasto - i tutaj wyższość jest oczywista.
>
> https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/koniec
-darmowego-ladowania-aut-elektrycznych-dieslem-lub-a
utem-na-lpg-pojedziesz/42dkete
>
>
> i wycinek:
> "W Niemczech jeszcze drożej?
Ale co w związku z tym?
Jak to się ma do tego na co odpowiedziałeś?
Bo ja piszę z doświadczeń praktycznych, własnych i cudzych, a nie z
dyrdymałów wypisywanych przez dziennikarzy, mających zerowe rozeznanie w
temacie, za to opanowane copy-paste.
Chcesz zaprzeczyć temu co napisałem, to musisz się wysilić i sam
policzyć i napisać co było nie tak.
P.S.
Ionity w Polsce nie jest żadnym wyznacznikiem, bo raz że mają śladową
ilość stacji, dwa że praktycznie nikt z nich nie korzysta w sposób płatny...
Korzysta się z Greenway, Ekoenergetyki, oraz ładowarek miejskich,
sklepowych, dostawców prądu czy paliw płynnych.
Często nadal darmowych, a przynajmniej wielokrotnie tańszych niż cennik
Ionity.
-
10. Data: 2020-06-15 14:49:36
Temat: Re: Piękna orka elektryków :-)
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Mon, 15 Jun 2020 13:09:30 +0100, K napisał(a):
> On 15/06/2020 11:51, Jacek Maciejewski wrote:
>> Dnia Mon, 15 Jun 2020 11:45:48 +0100, K napisał(a):
>>
>>> Juz dawno temu wyliczono, ze elektryk (nie hybryda) jest drozszy w
>>> ekspolatacji niz oszczedny diesel (nie liczac czasu potrzebnego na
>>> ladowanie w trasie). Nawet mala nowoczesna benzyna wychodzi
>>> porownywalnie i to byly wyliczenia dla Niemiec i Polski z tego co pamietam.
>>
>> Odpowiednio przyjmując założenia można wyliczyć że gówno jest droższe od
>> złota. Więc nie p... bez sensu o wyliczeniach nie podając jednocześnie
>> założeń.
>>
>
> https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/koniec
-darmowego-ladowania-aut-elektrycznych-dieslem-lub-a
utem-na-lpg-pojedziesz/42dkete
>
> Nie wiem czy ktos probowal dla gowna ale mozesz byc pierwszy.
Acha, czyli przy założeniu że ładujemy w najdroższy możliwie sposób,
elektryk się nie opłaca. Bardzo to odkrywcze, gratuluję pomyślunku :)
--
Jacek
I hate haters.