    From: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Pentax poszedł pod młotek
    Date: Sat, 02 Jul 2011 12:20:48 +0200

    W dniu 2011-07-02 01:02, dominik pisze:

> [...]
    or-Database/Pentax/Kx
    or-Database/Pentax/Kr

    > Ale niestety całość fajności nie była poparta wynikami sprzedaży i choćby
    > aparat był w czołówce możliwości to jednak dla producenta liczy się zysk.

    Nie mam danych ilościowych o sprzedaży, ale sadząc po ilości
    użytkowników odzywających się na forach i listach dyskusyjnych od
    pewnego czasu Pentax zaczyna się sprzedawać coraz lepiej. Oczywiście do
    poziomu sprzedaży Nikona czy Canona jeszcze daleka droga, ale - wygląda
    na to, że czasy gdy był systemem absolutnie egzotycznym należą już do
    przeszłości.

    > Nie wiem czemu, ale szybko mi się całość skojarzyła z kyocerą i jej
    > historią z contaksem. Ricoh może skutkować ożywieniem, ale również i tym,
    > że niestety pentax podzieli los wspomnianego. Póki co niestety rozmieniają
    > się na drobne, Hoyka zapłaciła jakieś 8x więcej za pentaksa, a teraz
    > wydzielili kawałek niemedyczny i się pozbyli. Nie wiem czy to dobrze czy
    > źle. Akcje tych na h... poszły w górę jak by pozbyli się problemu,
    > przeciwnie u ricoha,

    Jaki będzie dla Pentaxa skutek ostatniej zmiany właściciela nie
    podejmuję się prorokować. Przyszłość pokaże.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)