  • Data: 2011-07-02 23:42:33
    Temat: Re: Pentax poszedł pod młotek
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-07-02 12:20, Marek Wyszomirski wrote:
    > Nie mam danych ilościowych o sprzedaży, ale sadząc po ilości użytkowników
    > odzywających się na forach i listach dyskusyjnych od pewnego czasu Pentax
    > zaczyna się sprzedawać coraz lepiej. Oczywiście do poziomu sprzedaży
    > Nikona czy Canona jeszcze daleka droga, ale - wygląda na to, że czasy gdy
    > był systemem absolutnie egzotycznym należą już do przeszłości.

    Na pewno pentax ma największy odsetek userów świadomych, takich
    forumowych, po drugie pentax ma fajną społeczność w sieci, jednak dane
    ogólne wypadają dla pentaksa bardzo fatalnie, dopiero co publikowane były
    i pentax był na szarym końcu niestety, już zgrupowany jako reszta (w sumie
    AFAIR 5% razem z innymi). Nie znajdę do tego linka, ale bardzo mnie
    zaskoczył tak niski wynik pentaksa.

    > Jaki będzie dla Pentaxa skutek ostatniej zmiany właściciela nie podejmuję
    > się prorokować. Przyszłość pokaże.

    Pod wielkim producentem bezpieczniej w ciężkich czasach, ale bardzo
    martwi, że w wyniku tej operacji pentax de facto się mocno uszczuplił.
    AFAIR hoya płaciła za niego 800 milionów, a teraz sprzedała kawałek z
    logiem za 125 milionów. Wiem, że medyczne itd części, ale tak nieładnie
    wybierać kawałek i puszczać dalej.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564