  • 1. Data: 2009-03-19 10:59:01
    Temat: Pentax jeszcze bardziej niszowy...
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

    Witam.

    http://www.fotopolis.pl/index.php?n=8659

    "Japońska prasa, a w ślad za nią inne media i agencje prasowe na
    świecie, doniosły o planowanym zwolnieniu 400 osób z działu aparatów
    cyfrowych koncernu Hoya, czyli de facto z Pentaksa. Pracę stracą
    pracownicy odpowiedzialni za handel, produkcję i rozwój. Redukcja
    oznacza, że japoński Pentax zmniejszy się o połowę."

    Mniejsza produkcja, mniej nowości, mniejszy udział w rynku...

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.com.pl | www.finanseiprawo.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik

  • 2. Data: 2009-03-19 13:01:39
    Temat: Re: Pentax jeszcze bardziej niszowy...
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    bakulik at work pisze:
> [...]
    > oznacza, że japoński Pentax zmniejszy się o połowę."
    > Mniejsza produkcja, mniej nowości, mniejszy udział w rynku...

    Smutne, od jakiegoś czasu o pentaksie słychać tylko złe wieści. Jedyne
    co to wypuścili plotę o średniaku ku pokrzepieniu serc. Od czasu jak ich
    Hoya zjadła bardziej utkwiło mi w głowie jak zamykają kolejne fabryki
    (było info o conajmniej dwóch już zamkniętych).

    Nawet samsung ogłosił swój NX format... bez pentaksa jakoś wyraźnie
    wyszczególnionego. Widocznie to będzie kierunek rozwoju tego producenta.
    A pentax?

    No nic, fajnie że minolta przed kryzysem się sprzedała. Dzisiaj pewnie
    jeszcze trudniej by jej było i system by po prostu poleciał lub zajął
    jakieś odległe, nieciekawe miejsce bez rozwoju i perspektyw.
    Może pentax chce być kupiony przez samsunga? Wbrew pozorom lepiej by im
    to na zdrowie wyszło.. Ale hoya ma się dobrze, tylko że nie w tym
    segmencie.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 3. Data: 2009-03-19 14:46:51
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    dominik pisze:
    > Nawet samsung ogłosił swój NX format... bez pentaksa jakoś wyraźnie
    > wyszczególnionego. Widocznie to będzie kierunek rozwoju tego producenta.
    > A pentax?

    Nóżki wyciągnie. I dobrze, same kaszaloty robią, a dobrego obiektywu
    standard 2.8 do dziś nie ma.
    /Sorry za bolesne słowa i obrażanie uczuć/

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 4. Data: 2009-03-19 14:58:19
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    bakulik at work napisał:
> [...]
    > oznacza, że japoński Pentax zmniejszy się o połowę."
    >
    > Mniejsza produkcja, mniej nowości, mniejszy udział w rynku...

    Jeśli (b. duże jeśli) pracę nad optyką przesuną do Hoyi - co jest dość
    logicznym posunięciem IMO - to news nie musi od razu oznaczać końca. Tak
    samo dział handlu był zbędny.

    m.
    --
    A killfile rośnie, rośnie, rośnie
    score kołysze się u stóp

  • 5. Data: 2009-03-19 15:01:17
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Jeśli (b. duże jeśli) pracę nad optyką przesuną do Hoyi - co jest dość
    > logicznym posunięciem IMO - to news nie musi od razu oznaczać końca.
    > Tak samo dział handlu był zbędny.

    Przy braku sprzedazy byla to jedyna rozsadna decyzja :)

  • 6. Data: 2009-03-19 15:03:07
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Nóżki wyciągnie. I dobrze, same kaszaloty robią, a dobrego obiektywu
    > standard 2.8 do dziś nie ma.
    > /Sorry za bolesne słowa i obrażanie uczuć/

    Pal ich diabli. I tak najciekawsze aparaty wyprodukowali
    dawno temu. Jak bede chcial to sobie kupie uzywke :)

    Bylo sporo marek aparatow foto na rynku i jakos sie swiat
    nie zawalil gdy poznikaly...

  • 7. Data: 2009-03-19 15:06:02
    Od: "PK" <p...@e...pl>

    > Nóżki wyciągnie. I dobrze, same kaszaloty robią ..
    90% amatorow kupuje lustrzanke z kitem
    Jakby te 90% kupilo Pentaxa z najlepszym kitem wsrod amatorkich lustrzanek
    to statystycznie jakos zaraz inaczej by to wygladalo ...
    To co napisales to demagogia.

  • 8. Data: 2009-03-19 15:15:53
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > 90% amatorow kupuje lustrzanke z kitem
    > Jakby te 90% kupilo Pentaxa z najlepszym kitem wsrod amatorkich
    > lustrzanek to statystycznie jakos zaraz inaczej by to wygladalo ...

    Jakby byl najlepszy to by kupilo.

    > To co napisales to demagogia.

    O wlasnie :)

  • 9. Data: 2009-03-19 15:32:09
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Janko Muzykant pisze:
    > Nóżki wyciągnie. I dobrze, same kaszaloty robią, a dobrego obiektywu
    > standard 2.8 do dziś nie ma.
    > /Sorry za bolesne słowa i obrażanie uczuć/

    Mi żal, bo to firma która miała spory potencjał, była na swój sposób
    innowacyjna, a połączenie z hoyką dawało nadzieję na niezłą optykę.
    Tymczasem skończyło się tak naprawdę na k10D, wszystko dalej to już było
    wręcz cofanie się :(

    Konkurencja jest wskazana zawsze i dobrze robi innym jak jest wybór.
    Poza tym niszowe firmy potrafią wkładać niezłe komponenty i wyceniać je
    fajnie.
    Oby pentax jakoś stanął na nogi i walczył dzielnie.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 10. Data: 2009-03-19 15:40:31
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mikolaj Machowski pisze:
    > Jeśli (b. duże jeśli) pracę nad optyką przesuną do Hoyi - co jest dość
    > logicznym posunięciem IMO - to news nie musi od razu oznaczać końca. Tak
    > samo dział handlu był zbędny.

    Ale powiedz co się stało z pentaksem od jego przejęcia przez Hoyę?
    Nic..
    Słychać tylko o zamykaniu fabryk i redukcjach.
    Jak przejmowali pentaksa to niby były twarde warunki i że zawsze aparaty
    będą. Ale potem przyszedł kryzys i może trzeba to zweryfikować? Bo co i
    jak?

    Po przejęciu minolty przez sonego wyłazi momentalnie nowe lustro pod
    nową marką i dwa porządne szkła. Potem trochę czekania i dzieje się
    naprawdę sporo. Tu sytuacja była jednak mimo wszystko trochę
    trudniejsza. Hoya wzięła całego pentaksa, a nie część, jakieś patenty itd.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \