  • 11. Data: 2009-03-19 15:54:44
    Temat: Re: Pentax jeszcze bardziej niszowy...
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    PK pisze:
    > 90% amatorow kupuje lustrzanke z kitem
    > Jakby te 90% kupilo Pentaxa z najlepszym kitem wsrod amatorkich
    > lustrzanek to statystycznie jakos zaraz inaczej by to wygladalo ...
    > To co napisales to demagogia.

    Może i najlepszy, ale coś nie za bardzo konkurencję odstawił, bo jednak
    90% go nie kupiło :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 12. Data: 2009-03-19 15:56:59
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    dominik pisze:
    > Mi żal, bo to firma która miała spory potencjał, była na swój sposób
    > innowacyjna, a połączenie z hoyką dawało nadzieję na niezłą optykę.
    > Tymczasem skończyło się tak naprawdę na k10D, wszystko dalej to już było
    > wręcz cofanie się :(

    Przede wszystkim nie zrobili żadnego sensownego kompaktu. A jak każda
    firma, miała z czego.

    > Konkurencja jest wskazana zawsze i dobrze robi innym jak jest wybór.

    Konkurencja to jest w przemyśle spożywczym. Przy dwóch większych i
    trzech mniejszych firmach na cały świat to jest taka konkurencja, żeby
    się o loga kłócić na grupach, na nic więcej.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /lubię te igrzyska różne, zawsze kibicuję na Trynidad i Tobago czy jakoś
    tak/

  • 13. Data: 2009-03-19 16:00:55
    Od: Kosu <k...@k...pl>

    Janko Muzykant wrote:
    > Może i najlepszy, ale coś nie za bardzo konkurencję odstawił, bo jednak
    > 90% go nie kupiło :)

    A nie kupiło nie tylko dlatego, że Pentax nie wybija się ze swoją
    ofertą. Kiedy jakiś czas temu zbierałem się do kupna taniej lustrzanki
    wiele osób polecało Pentaxa, bo rzeczywiście wypadał nieźle (K100D). Ja
    wtedy napisałem, że IMO Pentax padnie (a jednak liczyłem na nowe szkła
    itp) i niektórzy niemal mnie zwyzywali za to :P

    Przesłanki były od 3 lat minimum, więc nikogo nie powinna dzisiejsza
    sytuacja dziwić.

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 14. Data: 2009-03-19 16:05:21
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Miękka klucha Janko Muzykant napisał tak:

    > Nóżki wyciągnie. I dobrze, same kaszaloty robią, a dobrego obiektywu
    > standard 2.8 do dziś nie ma.
    > /Sorry za bolesne słowa i obrażanie uczuć/

    Bo ja wiem? 35/2.8 Limited
    Ja uzywam FA 35/2 i jestem zachwycony, Limited jest jeszcze lepszy (chociaz
    ja i tak wole ta dziake jasniej zamiast hiperjakosci).

    Staram sie byc optymista co do przyszlosci P - za dlugo jestem zzyty z marka
    zeby prezentowac inna postawe ;)

    --
    W tablicę kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...

  • 15. Data: 2009-03-19 16:27:27
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Kombajn Bizon pisze:
    > Bo ja wiem? 35/2.8 Limited
    > Ja uzywam FA 35/2 i jestem zachwycony, Limited jest jeszcze lepszy (chociaz
    > ja i tak wole ta dziake jasniej zamiast hiperjakosci).

    28-75/2,8 - to jest standard :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /zegar, który stoi, przynajmniej jest dokładny dwa razy dziennie/

  • 16. Data: 2009-03-19 17:26:04
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Janko Muzykant pisze:
    > Przede wszystkim nie zrobili żadnego sensownego kompaktu. A jak każda
    > firma, miała z czego.

    Robili jakieśtam kompakty. Ale to nie jest prestiżowe po prostu.
    Zresztą czy pentax miał kiedykolwiek jakiś taki wybijający się kompakt?
    Nie przypominam sobie.
    Np kiedyś za starych dobrych czasów było sobie sony 717, canon g3, olek
    5050, nikoś 8700, a nawet świętej pamięci minolta 7Hi. Gdzie tu pentax?

    > Konkurencja to jest w przemyśle spożywczym. Przy dwóch większych i
    > trzech mniejszych firmach na cały świat to jest taka konkurencja, żeby
    > się o loga kłócić na grupach, na nic więcej.

    Nie no... im więcej producentów tym lepiej. Przy lustrach z całą
    pewnością. Gdyby sony nie przepuściło szturmu z tanimi lustrami z
    stabilizacją to myślisz, że byś miał dzisiaj takiego kita IS? W życiu.
    Radośnie by sobie żyli na 8Mpix z mydlatokitami bez IS. Bo po co?

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 17. Data: 2009-03-19 18:06:44
    Od: Maciej Moskwa <g...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 19 Mar 2009 17:27:27 +0100, Janko Muzykant napisał(a):

    > 28-75/2,8 - to jest standard :)

    Dość dziwne zasady określania standardów, ale mówisz i masz:
    http://www.bdimitrov.de/kmp/lenses/zooms/short/DA16-
    50f2.8.html

    PZDR. Maciek

    --
    It'll End In Tears

  • 18. Data: 2009-03-19 18:50:22
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    dominik wrote:
    > Np kiedyś za starych dobrych czasów było sobie sony 717, canon g3, olek
    > 5050, nikoś 8700, a nawet świętej pamięci minolta 7Hi. Gdzie tu pentax?

    Pentax mial pare bardzo ciekawych modeli - chocby "designerski" Optio X
    czy WP, wodoodporny i z szeregiem bardzo ciekawych opcji, typu
    zapamietywanie dowolnych wybranych ustawien (wliczajac ogniskowa i focus),
    MF, "pan focus" (kazdy aparat powinien miec cos takiego - wylaczasz AF, a
    duza GO sprawia, ze i tak wszystko jest ostre) czy swietne macro. Problem
    w tym, ze Pentax nie kojarzy sie tak, jak Canon czy Nikon (ktory przeciez
    tez przez ostatnie lata pokazal bardzo malo w dziedzinie kompaktow, a
    jednak cieszy sie popularnoscia) czy powszechnie kojarzone z porzadna
    elektronika Sony czy Samsung.

    k,

  • 19. Data: 2009-03-19 18:51:17
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Jakub Jewuła wrote:

    > Jakby byl najlepszy to by kupilo.

    Gdybysmy zyli w idealnym swiecie, to tak. :) Pentax faktycznie mial
    najlepszy kit (nie wiem, jak w porownaniu do niego wypada nowy Canon - nie
    macalem).

    k,

  • 20. Data: 2009-03-19 18:53:36
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Miękka klucha Janko Muzykant napisał tak:

    > 28-75/2,8 - to jest standard :)

    Z Twoich ust sie nie spodziewalem czegos TAKIEGO ;)

    --
    W tablicę kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...