    From: "gebi" <gebi_KASUJ_TO_@_I_TO_poczta.fm>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Pentax K-x - prośba o opinie
    Date: Wed, 20 Jan 2010 08:32:48 +0100

    Użytkownik "dominik" napisał
    > A bardzo słaba stabilizacja w body?
    Jakoś nie chce mi się wierzyć (i testy użytkowników raczej tego nie
    potwierdzają) aby Pentax specjalnie zepsuł stabilizację w tym modelu. A że jest
    to już siódmy z kolei model Pentaksa (K100D, K10D, K100D Super, K20D, K-m, K-7),
    posiadający wbudowaną stabilizację, więc podejrzewałbym raczej, że stabilizacja
    (już dobra) została jeszcze poprawiona.
    Tak więc dopóki nie będę miał osobiście możliwości porównania dwóch korpusów ze
    stabilizacją, to zakładam raczej skacowanego testera ;-)
    >A mocna ingerencja w pliki RAW?
    Naczytałeś się chyba "Opacznych" :-) zresztą nawet oni napisali coś w rodzaju,
    że właściwie to nie widać na obrazie wyostrzania ale są różne rodzaje
    wyostrzania i na pewno są takie, których nie widać, ale muszą być, bo to
    niemożliwe, żeby K-x dawał lepszy obraz niż NikonD300s, a tak w ogóle to zasługa
    wrednych programistów, którzy zrobili to tak, że obraz jest odszumiony i ostry a
    mimo to nie traci szczegółów, a jest to niedopuszczalne bo kłóci się z polityką
    "Opacznych", dla których niedopuszczalne jest grzebanie w RAW-ach w amatorskich
    korpusach
    A tak na serio to oni nie nazwali tego mocną ingerencją

    >No i osobiście dla mnie rzecz nie do zaakceptowania - czyli zasilanie na
    > paluszki, ale jak ktoś lubi to niezbyt szczęśliwe źródło energii to jego
    > sprawa.
    To już kwestia dyskutowana, jedni wolą to rozwiązanie, drudzy dedykowane
    zasilanie. Żadne rozwiązanie nie jest idealne.