  • Data: 2010-01-20 08:37:39
    Temat: Re: Pentax K-x - prośba o opinie
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 20 Jan 2010 08:31:10 +0100, januszek <j...@p...irc.pl> wrote(a):

    > Hmm... Kwestia dyskusyjna bo dla mnie jest to zaleta bo po pierwsze mogę
    > używać 4 eneloopów, które są lepsze niż 3/4 dedykowanych akumulatorów,
    > nie mówiąć już o cenie. Za drugi komplet enelopów zapłacę 40 zł a za
    > drugi, zapasowy dedykowany akku o parametrach tego oryginalnego zapłacę
    > więcej. Dodatkowo np w zimie, kiedy planuję używać aparatu na mrozie,
    > ładuję do niego baterie AA litowe i nie muszę się martwić zasilaniem.

    Zgrabnie ominąłeś wszystkie wady tego rozwiązania. :)
    A jaką wydajność zasilania ma K-x na tych 4xAA? (pomiar wg. metodologi
    CIPA). Bo z opinii pojawiających się w sieci wynika, że jak już uda się
    znaleźć odpowiedni typ ogniw na których K-x chce jako tako działać (na
    tych najpopularniejszych w postaci aku. Ni-MH i baterii alkalicznych nie
    bardzo chce) wynika że nie jest ona duża. Ba, jest znacząco mniejsza niż
    w konkurencyjnych puszkach (też entry-level) które na dedykowanych
    akumulatorach osiagają wydajność rzędu 1000 zdjęć (wg. CIPA). Akumulator
    dedykowany jest znacznie mniejszy i lżejszy niż 4xAA. Razem z ładowarką
    jest dołączony do aparatu. Ogniwa AA, oraz ładowarkę do nich trzeba
    sobie dokupić osobno. Ogniwa litowe są koszmarnie drogie. Więc również
    od strony kosztowej to nie wychodzi korzystnie...

    B.