  • Data: 2010-01-20 10:00:19
    Temat: Re: Pentax K-x - prośba o opinie
    Od: "gebi" <gebi_KASUJ_TO_@_I_TO_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bartosz Mierzwiak" napisał

    > Hehe, i wtedy działa Ci lampa, a nie korpus. Bo wyjąłeś z niego
    > akumulatory. No genialne! :)

    Żebyś wiedział, że genialne :-) Na akumulatorach wyjętych z lampy spokojnie
    pstrykam sobie jeszcze kilkadziesiąt zdjęć, podczas gdy lampa ładowała się już o
    wiele dłuzej niż przy w pełni naładowanych akumulatorach.

    > A Ty jak zapomnisz ładowarki do AA, to one się same wtedy automagicznie
    > naładują? :)

    Nie, ale może ładowarkę będzie pewnie miała gaździna u której wynajmujesz pokój
    albo jej sąsiad, albo kupisz najprostszą ładowarkę uniwersalną. To że będzie
    miała np. jakiegoś Canona z dedykowaną ładowarką jest (chyba mi przyznasz) mniej
    prawdopodobne.

    > Och, jakie szczęście. Jak już przyjmujemy sobie hipotetyczne założenia,
    > to może i takie że w okolicy nie będzie kiosku? :)
    Właśnie Ci napisałem, że ze zdobyciem takowej nie ma problemów, np. w
    miejscowości w której mieszkają moi teściowie jest jeden kiosk, w którym kupisz
    baterie, jest sklep mydło i powidło w którym możesz kupić dwa rodzaje ładowarek
    uniwersalnych i akumulatorki AA!

    Jest też sklep "Dedykowane akumulatorki do Nikona D50 - szeroki wybór, najlepsze
    ceny w województwie! Zapraszamy!" ;-))))
    I to jest ich jedyne źródło dochodów - taki mają zbyt :-)

    > No i kupisz, baterie alkaliczne. Albo cynkowe. Które z K-x nie bardzo
    > chcą działać. :)
    Coś Ty się tak uparł na tego K-x-a, że nie chce na nich działać?

    > Jeśli chodzi o ładowania w terenie, to głównym problemem jest raczej to
    > skąd wziąć prąd, a nie rodzaj ładowarki jaki ze sobą zabrać. Zabiera się
    > taki jaki będzie potrzebny.
    Ja pisałem o przypadku, gdy zapomnisz ładowarki. Jeśli nie zapomnisz, to
    zabierasz ładowarkę samochodową, albo jakiś panel słoneczny, albo/oraz (i to
    jest najbardziej oczywiste) dokupujesz kilka kompletów akumulatorków czy
    dedykowanych - jeśli stać Cię na wyjazd w taką dzicz, że nie ma tam prądu, to
    koszt dodatkowego zasilania chyba nie stanowi dużego obciążenia.

    > Za 30pln to ja kupie zamiennik mojego dedykowanego akumulatora. Który
    > przeżyje kilkaset, albo nawet kilka tysięcy cyklów ładowania i
    > rozładowania. A nie jeden komplet ogniw. Przemnóż sobie proszę i
    > przelicz. :)
    Ależ akumulatorki AA również mają podawane 1000x jako ilość
    rozładowań/naładowań. Daruj, ale wymnóż to przez choćby 700zdjęć, to niestety
    ale biedny K-x tego chyba nie wytrzyma. Teraz weźmy Twój korpus, który ma
    aktualnie dwa komplety - oryginał i zamiennik, każdy ma starczyć na kilka
    (powiedzmy średnio 5) tysięcy (oryginał zwykle lepiej trzyma). Teraz pomnóżmy to
    przez 1000zdjęć na komplecie (przecież dedykowane powinny tyle wytrzymać) i mamy
    10milionów zdjęć :-) Która migawka to wytrzyma? Czy producent będzie tak długo
    stosował te same akumulatory? Po 200000 na korpus i masz 50 aparatów po kolei
    ;-)
    To nie jest argument!

    > Pomine już może takie luksusy jak procentowy wskaźnik rozładowania
    > akumulatora, jaki oferują dedykowane rozwiązania... :)
    A to jest przyznam fajne :-)

    Tylko powiedz, po co to piszesz, skoro inni już wałkowali ten temat na tysiąc
    sposobów, co napisałem już wcześniej?