  • 11. Data: 2010-09-21 08:33:22
    Temat: Re: Pentax K-5 i 18-135/3.5-5.6 - oficjalnie
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-09-20 18:04:53 +0200, PK <p...@e...pl> said:

    > >... co w świetle AFa
    >> niestety wygląda żartobliwie.
    >
    > http://tiny.pl/hrw4h
    > Oglądałeś ten "żart" ?

    Lepiej pokaż statystykę trafień, bo z filmu wynika dokładnie NIC.

    > Czy przespałeś czas kiedy w Pentaxie od modelu k5 przestało się mówić zle o AF

    Nawet jeśli miałeś na myśli K7, to chyba umknęło Ci, że dolnopółkowy
    Nikon D5000 za połowę ceny Pentaka ma odczuwalnie sprawniejszy AF, mimo
    tylko jednego pola krzyżowego.
    Popatrzmy jak to wygląda na papierze:
    D300s (oficjalnie 100 dolców droższy): 51 punktów, w tym 15 krzyżowych,
    bardzo sprawnie działające śledzenie
    7D (cena j.w.) 19 punktów krzyżowych, dość sprawne śledzenie.
    D7000 (oficjalnie 400 dolców tańszy): 39 punktów, 9 krzyżowych,
    sprawność jeszcze nieznana, ale tej firmie można raczej zaufać w
    kwestii AFa.
    60D (oficjalnie 500 dolców tańszy) 9 punktów krzyżowych o naprawdę
    niezłej sprawności.

    i wreszcie K5: 11 punktów, w tym 9 krzyżowych, AF wyglądający na ten
    sam, co w K-r za 800 dolców. To nie jest coś, co powinno się znaleźć w
    puszce za 1600 dolców w roku 2010.

    de Fresz

  • 12. Data: 2010-09-21 08:36:53
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-09-20 18:52:00 +0200, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> said:

    > Mi to wygląda na aparat ociupinkę wyżej od K-7. A na pewno z tymi
    > parametrami nie jest to aparat pomiędzy K-r i K-7.

    A miał być? Ja słyszałem rumorsy, że to będzie oczko wyżej. Na razie
    wygląda na zwyczajnego następcę, choć ponoć na niektórych rynkach K7 ma
    jeszcze zostać przez jakiś czas na półkach, pewnie w nieco obniżonej
    cenie.

    > A jeszcze fajniejszy ten 18-135 WR. Kupię go sobie. Będę miał w końcu
    > sensowny uszczelniany spacerzoom do uszczelnianego aparatu.

    Wszystko fajnie, ale za ~2800 zł? I pewnie tradycyjnie dla Pentaka z
    dużą dystorsją na szerokim i kosmicznymi aberracjami.

    de Fresz

  • 13. Data: 2010-09-21 09:04:48
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Tue, 21 Sep 2010 10:33:22 +0200, de Fresz napisał(a):

    Nie dla każdego AF jest głównym priorytetem. Druga sprawa, że chyba w końcu
    to poprawili. Zdaję sobie sprawę, że AF to ważna rzecz a nawet bardzo
    ważna, ale zależy co się fotografuje. Jak już pisałem wcześniej Pentax ma
    nie tyle niecelny AF co po prostu wolny. Bywa tak u mnie przy słabym
    świetle, że aparat w ogóle nie złapie ostrości, ale wtedy nie potwierdza.
    Jeśli już potwierdzi to ostrość jest przeważnie dobrze trafiona.
    Profesjonaliści pewnie nie kupią Pentaksa, zwłaszcza tacy, którym zależy na
    szybkości, którzy robią dynamiczne sceny, ale dla amatorów to świetny
    sprzęt. Dziwi mnie, że porównując aparaty patrzysz tylko na autofocus :).
    Pozdrawiam.

    --
    Krasnal...

  • 14. Data: 2010-09-21 09:32:50
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-09-21 11:04:48 +0200, Krasnal <k...@o...pl> said:

> [...]
    > ważna, ale zależy co się fotografuje. Jak już pisałem wcześniej Pentax ma
    > nie tyle niecelny AF co po prostu wolny.

    Przy ruchliwych obiektach i warunkach nieidealnych również niecelny
    niestety - porównywałem pod tym kątem GX20, K7 i D90, który to (Nikon)
    też mistrzem nie jest, ale odczuwalnie wygrywał z oboma. Przy
    statycznych scenach jest w miarę ok, zresztą wtedy czas ostrzenia
    schodzi na drugi plan.

    > Profesjonaliści pewnie nie kupią Pentaksa, zwłaszcza tacy, którym zależy na
    > szybkości, którzy robią dynamiczne sceny, ale dla amatorów to świetny
    > sprzęt.

    Ja nie jestem profesjonalistą i mimo dużej sympatii do tej firmy raczej
    niestety też nie kupię, bo czasem sprawny AF, któremu mogę w miarę ufać
    jest mi potrzebny.

    > Dziwi mnie, że porównując aparaty patrzysz tylko na autofocus :).

    Bo wiele innych rzeczy w Pentaksie jest z difoltu super. No dobra, mi w
    K7, a więc i w K5 nie pasuje za krótki grip, na którym nie mogę
    wygodnie ułożyć dłoni, a osobiście nie lubię dociążać sobie sprzętu
    battery-pakami. 3 najsłabsze ogniwa IMHO u Pentaxa przy K7 to były:
    taki se AF, marna dynamika matrycy (zwłaszcza w światłach), słabe
    systemowe zoomy dla bardziej zaawansowanych. AF to jakiś tam kroczek na
    przód, ale przy tym co pokazał Nikon, w tańszym od K5, D7000 wypada
    bardzo blado, nie mówiąc o porównywalnym cenowo D300s.
    Matryca - przypuszczalnie soniaczowa - miejmy nadzieję, że o ile bardzo
    nie schrzanią strony softowej będzie ok. Z optyką dalej jest tak se,
    ale tu oczywiście można się ratować firmami niezależnymi, tylko po co
    wtedy wchodzić w Pentaxa...

    de Fresz

  • 15. Data: 2010-09-21 12:56:52
    Od: PaPi <...@...3>

    > Ja nie jestem profesjonalistą i mimo dużej sympatii do tej firmy raczej
    > niestety też nie kupię, bo czasem sprawny AF, któremu mogę w miarę ufać
    > jest mi potrzebny.

    BTW, Pentax w koncu wypuscil jakis sensowny jasny telezoom - cos ala
    Canonowski 70-200/4L ?

  • 16. Data: 2010-09-21 13:47:20
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-09-21 14:56:52 +0200, PaPi <...@...3> said:

    > BTW, Pentax w koncu wypuscil jakis sensowny jasny telezoom - cos ala
    > Canonowski 70-200/4L ?

    No przecież mają od dawna świetnego optycznie 60-250/4. Za jedyne ~5k
    zł. Nie licząc niektórych Limitedów (jeśli kogoś kręcą stałki), to
    jedna z perełek optycznych tego systemu, o ile jest się w stanie
    przeboleć cenę.

    de Fresz

  • 17. Data: 2010-09-21 14:48:21
    Od: Łukasz Góralczyk <l...@g...com>

    On Tue, 21 Sep 2010 11:32:50 +0200, de Fresz wrote:
    [ciach]
    > nie mówiąc o porównywalnym cenowo D300s. Matryca - przypuszczalnie
    > soniaczowa - miejmy nadzieję, że o ile bardzo nie schrzanią strony
    [ciach]

    A nie Samsung? Dotychczasowe modele miały matryce Samsunga, a nie
    przypominam sobie żeby miała być jakaś zmiana...

    --
    Ł.

  • 18. Data: 2010-09-21 14:57:25
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    de Fresz pisze:

    > Wszystko fajnie, ale za ~2800 zł? I pewnie tradycyjnie dla Pentaka z
    > dużą dystorsją na szerokim i kosmicznymi aberracjami.

    Ceny jeszcze nie widziałem, ale jeśli faktycznie tyle, to moja Sigma
    może spać spokojnie. Pójdę jej to powiedzieć, bo ostatnio jakaś taka
    zestresowana leży w torbie ;)
    A co do aberracji chromatycznej - S 17-70 ma je większe niż mój kit
    18-55 z pierwszej serii (czyli nie ten poprawiony), a dystorsje w tej
    Sigmie też nie są małe. Dla mnie zaletą jej był trochę większy zakres
    (jak dla mnie wystarczający w 90% sytuacji) i trochę lepsze światło -
    szczególnie na szerokim końcu - w pomieszczeniach bardzo przydatne te
    2/3EV (2.8 vs. 3.5).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --

    http://www.prawnicydlabiznesu.pl/

  • 19. Data: 2010-09-21 14:58:39
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Łukasz Góralczyk pisze:

    > A nie Samsung? Dotychczasowe modele miały matryce Samsunga, a nie
    > przypominam sobie żeby miała być jakaś zmiana...

    Z tego co mi wiadomo, to wszystkie lustrzanki Pentaksa mają matryce
    Sony, za wyjątkiem modeli K20 i K7, które to mają matryce od Samsunga.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --

    http://www.prawnicydlabiznesu.pl/

  • 20. Data: 2010-09-21 16:21:04
    Od: Łukasz Góralczyk <l...@g...com>

    On Tue, 21 Sep 2010 16:58:39 +0200, Paweł W. wrote:

    > Z tego co mi wiadomo, to wszystkie lustrzanki Pentaksa mają matryce
    > Sony, za wyjątkiem modeli K20 i K7, które to mają matryce od Samsunga.

    Rzeczywiście, sam mam K20 i zapamiętałem info o Samsungu, a sprawdziłem
    tylko wymienione przez Ciebie modele. Na szybko, teraz, nie mogłem się
    doszukać konkretnych informacji jak to jest w innych modelach.

    --
    Ł.