  • 1. Data: 2010-04-22 09:56:15
    Temat: Pendrive Transcend 8GB
    Od: wwwojtek1 <w...@g...com>

    Witam.
    Ponieważ potrzebuję przenosic większe ilości danych, leci do mnie taki
    oto pendrive:
    http://www.morele.net/pendrive-transcend-ts8gjfv85-2
    01133/
    (przykładowy sklep)

    Czego się spodziewac mogę po firmie Transcend?
    Moze ktoś z Was używa produktów tej firmy?
    Do tej pory używałem 256MB (tak, MB) "Kingston Data Traveler II+ migo"
    i byłem bardzo zadowolony z jego prędkości i wytrzymałości. Po 3
    latach katowania żadnych sprzeciwów ze strony sprzetu :)

    Generalnie potrzebowałem dokonać szybko, a tylko taki model był
    dostępny "na już" i za przystepna cenę, a jego parametry są wg opisu
    całkiem znośne.

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2010-04-22 10:18:22
    Temat: Re: Pendrive Transcend 8GB
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-04-22 11:56, Użytkownik wwwojtek1 napisał:

    > Generalnie potrzebowałem dokonać szybko, a tylko taki model był
    > dostępny "na już" i za przystepna cenę, a jego parametry są wg opisu
    > całkiem znośne.

    Śpieszyłeś się i kupiłeś sprzęt o gównianych parametrach a konkretnie
    o niskich prędkościach zapisu i odczytu.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-04-22 11:07:11
    Od: "Robbo" <r...@...luv.spam.com>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Śpieszyłeś się i kupiłeś sprzęt o gównianych parametrach a konkretnie
    > o niskich prędkościach zapisu i odczytu.

    Rozumiem, że dla Ciebie parametr "szybkość odczytu/zapisu" jednoznacznie
    definiuje "gównianość". Pozostałe kwestie, jak bezpieczeństwo danych,
    jakość, marka to zupełnie takie sobie nic...

    --
    rb

  • 4. Data: 2010-04-22 11:23:50
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-04-22 13:07, Użytkownik Robbo napisał:

    > Rozumiem, że dla Ciebie parametr "szybkość odczytu/zapisu" jednoznacznie
    > definiuje "gównianość". Pozostałe kwestie, jak bezpieczeństwo danych,
    > jakość, marka to zupełnie takie sobie nic...

    Bezpieczeństwo zależy od użytkownika.
    Bardzo chętnie poczytam jak ustalić jakość nowego produktu.
    Bardzo chętnie poczytam jakie znaczenie ma marka w sytuacji kiedy
    pamięci robi trzy fabryki a obudowy do nich i dokładanie swojej
    "marki" dwadzieścia.
    Poza ceną i prędkościami jedyne znaczenie ma wygląd, ale to zakładam
    że kupujący sobie odpowiednio dobrał do swoich upodobań lub
    wymagań.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-04-22 12:40:11
    Od: ApanasBudriszko <c...@g...pl>

    W dniu 2010-04-22 13:07, Robbo pisze:

    > Rozumiem, że dla Ciebie parametr "szybkość odczytu/zapisu" jednoznacznie
    > definiuje "gównianość". Pozostałe kwestie, jak bezpieczeństwo danych,
    > jakość, marka to zupełnie takie sobie nic...

    Może podać sposób "pomiaru" dla parametru - bezpieczeństwo danych ? jak
    rozpoznać, który pendrive jest dla danych bezpieczny a który nie ?

    Podobnie proszę o definicję jakości w przypadku pendrive, o marce nie
    wspomnę bo jak widze kolega juz ci wyjasnił co to marka w tym przypadku

  • 6. Data: 2010-04-22 13:02:55
    Od: "::-::dysmorfofob::-::" <l...@p...onet.pl>

    > Może podać sposób "pomiaru" dla parametru - bezpieczeństwo danych ? jak
    > rozpoznać, który pendrive jest dla danych bezpieczny a który nie ?

    Prosze bardzo: np. material, z ktorego wykonana jest obudowa determinuje
    odpornosc danych na zdeptanie, zalanie/utopienie, naslonecznianie, rzucenie
    z wsciekloscia o sciane, noszenie wpietego pendrivea w peku 30 kluczy do
    drzwi, itp. :]

    ""f""

  • 7. Data: 2010-04-22 16:34:17
    Od: Grzegorz S <g...@s...waw.pl>

    wwwojtek1 <w...@g...com> wrote:
> [...]

    > Generalnie potrzebowałem dokonać szybko, a tylko taki model był
    > dostępny "na już" i za przystepna cenę, a jego parametry są wg opisu

    Wszystko pada, Kingston szczególnie. Kupiłem 3 sztuki Data Traveller 200
    o pojemności 32 Giga i w przeciągu 2 miesięcy padły wszystkie 3.
    Na szczęście wymienili na gwarancji ale od tego czasu boję się tam trzymać
    czegokolwiek poza nieistotnymi plikami.

    Ale szybkie są, muszę przyznać różnicę widać gołym okiem.

    --
    gs

  • 8. Data: 2010-04-22 17:15:22
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "::-::dysmorfofob::-::" <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hqphi0$b1k$1@pippin.nask.net.pl...

> [...]
    > odpornosc danych na zdeptanie, zalanie/utopienie, naslonecznianie,
    > rzucenie z wsciekloscia o sciane, noszenie wpietego pendrivea w peku 30

    No i ja dlatego kupiłem Sandisk Cruzer Contour 8GB
    - jest metalowy, ciężko zdeptać
    - nie ma kapsla na wtyk tylko chowany
    - utopienie/zalanie - akurat tak nie potrzebowałem, nasłonecznienie? hmm..
    - rzucać nim mi szkoda bo ładny, ale metalowy więc da rady
    - noszę go z pekiem kluczy, bardzo fajny skurzany w komplecie jest futerał,
    który właśni mi słuzy za breloczek do pęku.

    No i poza tym jak napisał RadoslawF nie ma gównianych parametrów. są takie
    akurat dla mnie (są szybsze, ale dla mnie nie potrzebne, zapis 19MB/s
    starczy).

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2010-04-22 17:32:29
    Od: "LeP" <l...@o...pl>

    Użytkownik "wwwojtek1"

> [...]

    > Generalnie potrzebowałem dokonać szybko, a tylko taki model był
    > dostępny "na już" i za przystepna cenę, a jego parametry są wg opisu

    Za te same pieniądze można dostać (np. w komputroniku) dwa razy szybszego
    ocz rally2, albo atv usb. Wykonanie o niebo lepsze, firma nie potrzebuje
    rekomendacji, a przy 8 GB czas zapisu ma już spore znaczenie.
    Nawiązując zaś do innych postów, czyli co do trwałości, najcięższy test
    przeszedł mój dwugigowy stary platinum. Wyprałem go w programie w 60
    stopniach i jeszcze dodatkowo wypłukałem w płynie do zmiękczanie i
    odwirowałem. Po wyschnięciu działał jeszcze rok.

    --
    LeP

  • 10. Data: 2010-04-22 20:44:55
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    LeP pisze:

> [...]
    > stopniach i jeszcze dodatkowo wypłukałem w płynie do zmiękczanie i
    > odwirowałem. Po wyschnięciu działał jeszcze rok.

    Ja miałem jakiś noname 64MB dodawany kiedyś do bodaj 10 licencji na
    MKSVira - prany kilkanaście razy w pralce, działał po wyschnięciu
    zawsze, tylko czasem trzeba było go formatować :P
    Kilka razy spadł z pierwszego piętra na chodnik, po chyba 2 latach,
    szkiełko nad diodą gdzieś zginęło, skuwka się połamała straszliwie oraz
    plastik się nieco pozdzierał. Ale cały czas był sprawny.