  • 21. Data: 2010-04-28 12:11:05
    Temat: Re: Pendrive Transcend 8GB
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > Jakbym miał wydać 200zł na pena to bym faktycznie kupił dysk
    > przenośny.

    Dyski są za duże. Gabarytowo. Pendrive'a mogę zawsze nosić w małej kieszonce
    jeansów i o nim nie myśleć. Jak potrzeba, to wiem że mam.

    --
    Azarien

  • 22. Data: 2010-04-28 13:25:02
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-04-28 14:11, Użytkownik Wiktor S. napisał:

    > Dyski są za duże. Gabarytowo. Pendrive'a mogę zawsze nosić w małej
    > kieszonce jeansów i o nim nie myśleć. Jak potrzeba, to wiem że mam.

    To podobnie jak ja. Mogę jeździć Porshe ale z uwagi na cenę nie jeżdżę.
    :-)

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2010-04-30 11:24:46
    Od: wwwojtek1 <w...@g...com>

    On 24 Kwi, 08:34, tomekr <t...@n...pl> wrote:
    > Poza tym zaraz będzie USB 3.0, więc "szybki"pendrivestanie się powolny...

    Tylko ze ja mam kompa sprzed kilku lat z USB 2.0 i raczej nie zanosi
    się na wymianę :)
    WiecUSB2.0 jest dla mnie w zupełności wystarczajace.

  • 24. Data: 2010-04-30 11:30:41
    Od: wwwojtek1 <w...@g...com>

    Krótka recenzja:

    + świetne wykonanie i stylistyka
    + znośna predkość (bez rewelacji)
    + wymiary
    + pojemność
    + cena vs. jakosć !

    - koniecznośc wykupienia przedłużenia licencji na oprogramowanie
    antyvirusowe
    - długi czas "rozpoznawania" pen'a przez kompa
    - istalacja wirtualnego CD i zajęcie 26MB pamięci na wewnętrzne
    oprogramowanie.

  • 25. Data: 2010-05-01 16:17:09
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Thu, 22 Apr 2010 19:32:29 +0200, "LeP" <l...@o...pl> wrote:

    > Wyprałem go w programie w 60
    >stopniach i jeszcze dodatkowo wypłukałem w płynie do zmiękczanie i
    >odwirowałem. Po wyschnięciu działał jeszcze rok.

    Ja to samo zrobiłem z Actiną. Działa do dzisiaj.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 26. Data: 2010-05-02 01:36:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "wwwojtek1" 9...@r...goo
    glegroups.com

    : Czego się spodziewac mogę po firmie Transcend?
    : Moze ktoś z Was używa produktów tej firmy?

    Ja mam dysk zewnętrzny na USB. :)

    Wewnątrz jest

    FUJITSU MJA2500BH G2
    Firmware: 00000018
    Serial: K90DTA12PB33
    LBA: 976773168

    a na obudowie jest napis Transcend.

    Mało ciągnie amperów (starcza jedno USB i nie przegrzewa się
    pomimo pancernej obudowy -- 44 stopnie pomimo szarpania jakimś
    ostrym testerem) i fajnie :) wygląda, ale jest ciężki -- 211 gramów.

    Łatwo rozkręcić obudowę, ale ma oplombowania. :)

    Szybkość w polotach? 33 MB/s zapis i 25 MB/s odczyt.
    Ponoć można zainstalować ,,turbo hdd usb mode'' i zwiększyć
    tę szybkość o 30%, która i tak nie jest zła jak na USB 2.0.

    IMO Transcend to dobra firma. :)
    Co do Fuijtsu? Mam notebook, ten dysk, o którym pisze
    i jeszcze jeden (w obudowie PQI) o pojemności 500 GB.
    PQI już raczej nie kupię. Transcend -- raczej tak. :)

    Za jakiś czas kupię do notebooka Seagate z 7200 obr/minutę. :)
    Wtedy jeszcze raz sprawdzę szybkości -- a nuż coś się poprawi. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 27. Data: 2010-05-02 03:30:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "BQB" 4bd3021e$...@n...home.net.pl

    > Ale to nie interfejs jest wolny, tylko kontroler pamięci. USB2.0 umożliwia prędkość
    400 Mbit o ile dobrze pamiętam. Więc "szybki"
    > USB 3.0 nic nie zmieni.

    Któryś FajerŁajer ;) ma 400 -- USB 2.0 ma 480 Mb/s, ale USB 2.0
    pomimo tej przewagi (480 nad 400) jest w efekcie wolniejszy.

    USB 3.0 jest już rzeczywistością (nie wiem, jak z SATA 6 Gb/s) więc
    kupowanie szybkich PenFlaszek na USB 2.0 może nie mieć już sensu.

    Od PenFlaszek są (IMO) lepsze karty pamięci, bo są przydatne w różnych
    miejscach -- telefonach czy w aparatach fotograficznych, a za 1 złotówkę
    można kupić czytnik do kart na USB umożliwiający komunikowanie się takiej
    karty na dużej szybkości (jak na USB 2.0 -- dużej) z komputerami tak, jak
    komunikuje się PenFlaszka. Tyle tylko, że PenFlaszki mają ciekawszy wgląd
    od kart pamięci (czy takiego czytnika) i są mechanicznie mocniejsze od
    kart pamięci.

    Zapewne niedługo już będą przejściówki z SATA na USB 3 -- wtedy dysk
    zewnętrzny będzie miał szybkość trudną do pokonania przez PenFlaszki.

    Może też rozwiną się PenFlaszki na energetyczne SATA.

    Ja bym chętnie zobaczył ,,ethernet do wszystkiego''. :)

    Dyski zewnętrzne i wewnętrzne, PenFlaszki, komputery,
    drukarki i skanery -- wszystko na ethernecie, na dodatek
    miedzianym lub tanim optycznym, szybkim co najmniej na 10 Gb/s
    i sięgającym co najmniej na 250 metrów w przypadku miedzi oraz
    znacznie dalej w przypadku tanich światłowodów... Do tego po
    miedzi zasilanie... Do ethernetu -- WiFi. Też szybkie, co
    najmniej na 1 Gb/s -- choćby za sprawa wielokanałowości
    jednoczesnej. :) Skoro na 802.11 g można puszczać 100 Mb/s,
    to na 10 takich kanałach można puszczać 1 Gb/s -- tak, wiem
    o tym, że na razie świat idzie w kierunku szeregowania, nie
    zaś równoległego przesyłania, ale chyba akurat WiFi lubi
    i równoległe transmisje...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 28. Data: 2010-05-02 03:43:30
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> [...]
    > i jeszcze jeden (w obudowie PQI) o pojemności 500 GB.
    > PQI już raczej nie kupię. Transcend -- raczej tak. :)

    LOL, tym tokiem rozumowania:
    Mam motor Honda - jest szybki, więc kupię samochód Honda, to będzie
    równie szybki.

  • 29. Data: 2010-05-02 04:40:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "BQB" 4bdcf521$...@n...home.net.pl

    > LOL, tym tokiem rozumowania:
    > Mam motor Honda - jest szybki, więc kupię samochód Honda, to będzie równie szybki.

    Zmęczenie czy spicie? ;)

    W obu obudowach są takie same dyski

    Model: FUJITSU MJA2500BH G2 FUJITSU MJA2500BH G2
    Firmware: 00000018 00000018
    Serial: K92PT9628DE3 K90DTA12PB33
    LBA: 976773168 976773168

    ale wolę obudowę (i oprogramowanie -- choć z niego nie
    korzystam) firmowane nazwą Transcend. Oba dyski (czy
    raczej obie obudowy z dyskami) są chyba tak samo
    szybkie -- tak samo w przybliżeniu.

    Mam też dysk (320 GB) Toshiby w obudowie niemal takiej samej, jak
    ten z napisem PQI -- dysk żre dużo energii, zwykle wchodzi na
    USB 1, zamiast na USB 2, co daje 1 MB/s i raczej nie podoba się mi.

    Toshiba i Fujitsu to ta sama firma?

    -=-

    Największą zaletą tego Transcenda jest bezproblemowość i ładny
    wygląd -- zarówno obudowy, opakowania i ,,papierków''. :) Co
    do szybkości -- czy te szybkości (33 i 25) to jakaś rewelacja
    dla takich dysków? Wewnętrzny (WDC na SATA 150 MB/s) na samym
    swoim początku daje ponad 70 MB/s.

    IMO dobry zewnętrzny dysk to taki, który nie potrzebuje wielu amperów do życia. :)

    -=-

    Transcend jest szarpany od kilu godzin i ma nadal tylko
    41 stopni Celsjusza. Wewnętrzny WDC potrafi rozgrzać się
    do 58 stopni Celsjusza -- maksymalna dopuszczalna to 60 stopni.

    Uciszanie Transcenda (softem -- AAM) nijak nie wpływa na zmniejszenie
    szybkości/transferu; nie wiem jak z dostępem, ale najwyraźniej nie;
    natomiast **chyba** obniża temperaturę o 3 stopnie przy maksymalnym
    szarpaniu. :)

    -=-

    Oprogramowanie do automagii kopiowniczej OE łatwo głupieje -- może
    ja za wiele wymagam? Poza tym jest ciekawe. :) (o ile cokolwiek dla
    OE może być ciekawe i mieć jakiś sens) Znając smutki OE, podziwiam
    zapał twórców tego oprogramowania.

    Dysk ma za sobą dopiero 12 godzin pracy i aż 21 włączeń. :)
    Te włączenia to efekt pracy z maszynami wirtualnymi.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 30. Data: 2010-05-02 12:31:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" hrivnv$ii7$...@i...gazeta.pl

    > Dysk ma za sobą dopiero 12 godzin pracy i aż 21 włączeń. :)
    > Te włączenia to efekt pracy z maszynami wirtualnymi.

    O 11 godzinie miał nadal 12 godzin pracy, teraz ma 15 godzin...
    Coś nie tak. :) Na dodatek nie może przejść jednego z testów. :)
    Test trwa i trwa, dysk kręci, stuka, ale w innych dyskach te testy
    nie trwają aż tak długo. Poza tym, że nie przechodzi tych testów,
    nie ma problemów.

    Problemy dopiero są w wirtualnych komputerach. Jeden taki nawet
    się zepsuł sprzętowo ;) zupełnie. ;) I chyba nie miał gwarancji. ;)
    Pewnie jakaś chińszczyzna składana zimną lutownicą w piwnicy,
    pokątnie... No nic, jakoś to będzie -- ściągnę najnowsze
    oprogramowanie do wirtualnych komputerów -- może jakoś
    hardu ;) się poprawi.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Postscriptum: Ten dysk zamierzałem kupić w RAM.necie, ale
    nie doszedłem do porozumienia ze sklepem
    w sprawie adresu :) dostawy, więc zrezygnowałem z kupna
    w RAM.necie i kupiłem w Morelach -- odebrałem osobiście,
    więc nie zapłaciłem za przesyłkę, ale niestety dysk był
    tam droższy o całe 10 groszy. ;) Po kupnie doczytałem,
    że co najmniej wielu ma problemy z RAM.netem... :)