  • 11. Data: 2010-04-22 21:00:31
    Temat: Re: Pendrive Transcend 8GB
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    > Nawiązując zaś do innych postów, czyli co do trwałości, najcięższy test
    > przeszedł mój dwugigowy stary platinum. Wyprałem go w programie w 60
    > stopniach i jeszcze dodatkowo wypłukałem w płynie do zmiękczanie i
    > odwirowałem. Po wyschnięciu działał jeszcze rok.

    Niektore pendrive'y maja wnetrznosci przypominajace swa budowa... chociazby
    karte microsd - w zasadzie jest to uklad scalony z naniesionymi stykami dla
    gniazda USB. Monolityczny blok bez zadnych zewnetrznych podzespolow czy
    chociazby plytki drukowanej. Cos takiego jest w zasadzie niezniszczalne -
    jedynie ekstremalne zdarzenia typu zlamanie, przewiercenie czy spalenie (z
    tym ostatnim nie bedzie tak latwo) moga mu zaszkodzic.

    --
    KILu

  • 12. Data: 2010-04-22 21:10:01
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "wwwojtek1" <w...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
    >Witam.
    >Ponieważ potrzebuję przenosic większe ilości danych, leci do mnie taki
    >oto pendrive:
    >http://www.morele.net/pendrive-transcend-ts8gjfv85-
    201133/
    >(przykładowy sklep)

    To są WIĘKSZE ilości danych? Post jakby sprzed 2 lat. Teraz się kupuje 32
    lub 64GB.
    Zaczynałem 10 lat temu od 512 MB. Dopiero jak mam traz 32 GB to noszę w
    kieszeni jedynie
    JEDEN pendrajw..... Kosztował prawie tyle samo co teraz 16GB

    >Czego się spodziewac mogę po firmie Transcend?
    >Moze ktoś z Was używa produktów tej firmy?
    >Do tej pory używałem 256MB (tak, MB) "Kingston Data Traveler II+ migo"
    >i byłem bardzo zadowolony z jego prędkości i wytrzymałości. Po 3
    >latach katowania żadnych sprzeciwów ze strony sprzetu :)

    Transfer 8/20?
    Corsair Voyager GT - 16 GB ma transfer 27/34
    Cena 200 zł

    Pozdrawiam
    Feromon

  • 13. Data: 2010-04-22 22:54:28
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Feromon pisze:

    > Transfer 8/20?
    > Corsair Voyager GT - 16 GB ma transfer 27/34
    > Cena 200 zł

    Spróbuj skopiować gdzieś 10000 plików tekstowych o objętości gdzieś 1kB
    na niego, to się bardzo zdziwisz prędkością zapisu.

  • 14. Data: 2010-04-23 05:54:49
    Od: nb <n...@n...net>

    at Thu 22 of Apr 2010 23:10, Feromon wrote:

> [...]
    > 32 lub 64GB.
    > Zaczynałem 10 lat temu od 512 MB. Dopiero jak mam traz 32 GB to noszę

    Jednak większość ludzi ma internet i potrafi z niego korzystać.
    Mi tylko raz był potrzebny pendrive większy niż 1 GB
    (wymiana okablowania podczas remontu u znajomych).

    A możesz powiedzieć, do czego przydają się tak duże
    pojemności? Bo mi trudno wymyślić, za wyjątkiem
    bardzo szczególnych (np mam szybki ale drogi
    CF-disk 4GB do aparatu foto, i na wyjeździe
    zrzucałbym w kawiarence na tańszy i większy pendrive).

    --
    nb

  • 15. Data: 2010-04-23 06:27:25
    Od: wwwojtek1 <w...@g...com>

> [...]
    > kieszeni jedynie
    > JEDEN pendrajw..... Kosztował prawie tyle samo co teraz 16GB

    Tak, może dla mnie 8GB to sa WIĘKSZE ilosci danych. A może jednak za
    twoją rada kupię sobie 3 dyski przenośne 1TB w kieszeni USB?

    > Transfer 8/20?

    Wiekszość innych tanich pen'ów ma znacznie niższy

    > Corsair Voyager GT  - 16 GB ma transfer 27/34
    > Cena 200 zł
    > Pozdrawiam
    > Feromon

    Jakbym miał wydać 200zł na pena to bym faktycznie kupił dysk
    przenośny.

  • 16. Data: 2010-04-23 06:30:51
    Od: wwwojtek1 <w...@g...com>

> [...]
    > bardzo szczególnych (np mam szybki ale drogi
    > CF-disk 4GB do aparatu foto, i na wyjeździe
    > zrzucałbym w kawiarence na tańszy i większy pendrive).

    Przenoszenie obrazów płyt CD/DVD, instalek softu, "przenośny" bank
    zdjęć, muzyki i filmów oraz archiwizacja danych na czas przebudowy
    kompa, testowy dysk instalacyjny na jakiś system.

    Ponieważ miałem pożyczony 8GB i po załadowaniu na niego tego co chce
    zajęte było 6.48GB więc jeszcze zostało zapasu, dlatego taka pojemnośc
    jest dla mnie OK.

  • 17. Data: 2010-04-23 06:33:59
    Od: wwwojtek1 <w...@g...com>

    > Poza ceną i prędkościami jedyne znaczenie ma wygląd, ale to zakładam
    > że kupujący sobie odpowiednio dobrał do swoich upodobań lub
    > wymagań.

    Tak, wygląd ma dla mnie znaczenie. I akurat ten pen jest w moim
    guście.
    Co do reszty, to myślę że parametry sa jakimś kopromisem, zważywszy na
    stosunek do ceny.
    W morelach 95zł a mi się go udało nabyć za 80zł ze wszystkimi kosztami
    dodatkowymi.

    Dziś będe go miał juz do dyspozycji, więc napiszę co i jak :)

  • 18. Data: 2010-04-23 06:53:52
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-04-23 08:30, Użytkownik wwwojtek1 napisał:

    > Przenoszenie obrazów płyt CD/DVD, instalek softu, "przenośny" bank
    > zdjęć, muzyki i filmów oraz archiwizacja danych na czas przebudowy
    > kompa, testowy dysk instalacyjny na jakiś system.

    Pytanie było do przedmówcy zachwalającego peny 32 i 64GB.
    Przy takiej cenie w jakiej są lepiej kupić mały dysk i
    mały pendrive. Cena porównywalna a bierzemy w kieszeń
    to co akurat potrzebujemy a i pojemności mamy większe.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2010-04-24 06:34:30
    Od: tomekr <t...@n...pl>

    Poza tym zaraz będzie USB 3.0, więc "szybki" pendrive stanie się powolny...

  • 20. Data: 2010-04-24 14:36:22
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    tomekr pisze:
    > Poza tym zaraz będzie USB 3.0, więc "szybki" pendrive stanie się powolny...

    Ale to nie interfejs jest wolny, tylko kontroler pamięci. USB2.0
    umożliwia prędkość 400 Mbit o ile dobrze pamiętam. Więc "szybki" USB 3.0
    nic nie zmieni.