  • 1. Data: 2010-04-21 09:29:10
    Temat: Jaka mocna, ale pasywna grafika z CUDA?
    Od: "latet" <l...@s...pl>

    Witam,

    Czy możecie mi polecić kartę graficzną, które spełnia następujące wymagania:

    - obsługa CUDA, a więc koniecznie nVidia
    - chłodzenie pasywne (!!!)
    - wydajność 3D i CUDA większa od GF 9600GT
    - niewielka prądożerność (technologia nowsza niż 65 nm)

    Chcę ją zamontować na płycie Gigabyte GA-EP35-DS4 (chipset Intel P35). Procek
    tam mam Core 2 Duo E8200.

    Jeśli takiej karty jeszcze nie wyprodukowano, to po prostu poczekam. Na razie
    mam pasywną 9600GT (65nm 512 GDDR3, Gigabyte) i jakoś z tym żyję, choć przydałby
    się większa wydajność w CUDA (żądny mocy CUDA program to nReveal).

    Dzięki,

    latet

  • 2. Data: 2010-04-21 09:44:22
    Temat: Re: Jaka mocna, ale pasywna grafika z CUDA?
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2010-04-21 11:29, latet pisze:
> [...]
    > razie mam pasywną 9600GT (65nm 512 GDDR3, Gigabyte) i jakoś z tym żyję,
    > choć przydałby się większa wydajność w CUDA (żądny mocy CUDA program to

    GT240 GDDR5 z dobrym chłodzeniem w zasadzie tak ma np.Gigabyte
    GV-N240D5-512I (normalnie jej nie słychać bo wiatrak ma pare % max.
    obrotów), ale różnica w wydajności nie będzie duża.

    miab

  • 3. Data: 2010-04-21 12:12:47
    Od: "gosmo" <t...@m...pl>

    Użytkownik "latet" <l...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > razie mam pasywną 9600GT (65nm 512 GDDR3, Gigabyte) i jakoś z tym żyję,
    > choć przydałby się większa wydajność w CUDA (żądny mocy CUDA program to

    No to tylko chyba Ci zostaje 9800GT w wydaniu gigabytea, ale czy warto się
    przesiadać? Ewentualnie Radek ma coś podobnego, ale chyba nieco słabsze.

  • 4. Data: 2010-04-21 15:11:07
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    latet pisze:
> [...]
    > razie mam pasywną 9600GT (65nm 512 GDDR3, Gigabyte) i jakoś z tym żyję,
    > choć przydałby się większa wydajność w CUDA (żądny mocy CUDA program to

    Wybierz sobie cos co Cie zadowala wydajnoscia i zmien chlodzenie na
    ACCELERO S1 Rev2.

  • 5. Data: 2010-04-21 16:40:47
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces latet <l...@s...pl> zwrócił błąd:

> [...]
    > się większa wydajność w CUDA (żądny mocy CUDA program to nReveal).

    Wyraźnie wydajniejsza w CUDA i jednocześnie pasywna karta istnieje, ale
    jest ona modułem do serwera (Tesla M1060), zwykłych takich nie ma. No i
    cena jest taka że taniej sobie wybudować blaszaka z dźwiękoszczelną
    obudową i odpowiednim wodnym.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 6. Data: 2010-04-21 21:33:35
    Od: "latet" <l...@s...pl>

    > GT240 GDDR5 z dobrym chłodzeniem w zasadzie tak ma np.Gigabyte GV-N240D5-512I
    > (normalnie jej nie słychać bo wiatrak ma pare % max. obrotów), ale różnica w
    > wydajności nie będzie duża.

    To ta:
    http://www.allegro.pl/item915617858_hit_gigabyte_gef
    orce_gt_240_512mb_gddr5_hdmi_sklep.html
    No, ale pasywna to ona nie jest :-(

    A testy - np. tutaj:
    http://www.chip.pl/testy/podzespoly-pc/karty-graficz
    ne/gainward-geforce-gt-240-golden-sample-1024mb-gddr
    5
    pokazują, że wzrost wydajności w stosunku do 9600GT raczej znikomy...

    Chyba zadam to samo pytanie ponownie za jakieś pół roku :-)

    Dziękuję,

    latet

  • 7. Data: 2010-04-21 21:40:17
    Od: "latet" <l...@s...pl>

    > No to tylko chyba Ci zostaje 9800GT w wydaniu gigabytea

    Chyba ta:
    http://www.nokaut.pl/karty-graficzne/gigabyte-gf-980
    0gt-1024mb-ddr3-256b-d-h-pcie.html#ProductInfo=Produ
    ctDescriptions

    > ale czy warto się > przesiadać?

    Nie wiem... o ile wydajniejsze jest 9800GT od 9600GT? Z tego co widzę w sieci,
    to różnica niekoniecznie jest znacząco odczuwalna.
    GT240 też nie powala wydajnością...

    Chyba jeszcze za wcześnie na przesiadkę...

    latet

  • 8. Data: 2010-04-21 21:41:47
    Od: "latet" <l...@s...pl>

    > Wybierz sobie cos co Cie zadowala wydajnoscia i zmien chlodzenie na ACCELERO
    > S1 Rev2.

    Dzięki, ale samodzielne majsterkowanie to nie moja bajka :)
    Latet

  • 9. Data: 2010-04-21 22:01:08
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    latet pisze:

    > Dzięki, ale samodzielne majsterkowanie to nie moja bajka :)

    To ja troche nie rozumiem. Chcesz wydajniejsza karte, al emozesz
    poczekac. Czyli ta karta jest Ci w tym momencie nie potrzebna? Skor
    MUSISZ miec wieksza wydajnosc to robisz tak jak ja pisze, skoro nie, to
    w czym masz problem?

  • 10. Data: 2010-04-21 22:43:43
    Od: "latet" <l...@s...pl>

> [...]
    > wydajnosc to robisz tak jak ja pisze, skoro nie, to w czym masz problem?

    Nie jestem aż taki radykalny w decyzjach :) Mocniejsza karta w CUDA przydałaby
    mi się, ale jeśli takiej na razie nie ma, to po prostu poczekam.

    latet