  • 1. Data: 2010-04-20 21:06:58
    Temat: Brak odczytu HHD
    Od: "Jacek Kuklinski" <j...@p...onet.pl>

    Witam,

    Dzisiaj nagle przestał mi się bootować system z HHD.
    Mam na pierwszym banku IDE1 - dysk twardy jako master i nic więcej - nie
    widzi go (w BIOS).
    Na drugim banku IDE2 są dwa CD - jako master i primary - tu są widoczne.
    Jeśli przełoże dysk twardy do IDE2, to go znajdzie, ale wypluwa komunikat
    brak odczytu.
    Natomiast po przełożeniu CD do IDE1 - nie widać ich - None
    (ewidentnie uszkodzony IDE1, taśma zmieniona)

    Natomiast pojawiły się dodatkowo dwa banki w BIOS (a są faktycznie tylko
    dwa)
    IDE3 - Master
    IDE4 - master
    Co może być za przyczyna, czy to koniec płyty, czy może procek, RAM? -
    zasilacz sprawdzony, podmieniłem na nowy.

    W BIOS-ie jest taki układ - cztery banki IDE:

    IDE1 - Master - None
    IDE1 - Primary - None
    IDE2 - Master - jest dysk CD lub HHD
    IDE2 - Primary - Jest DVD

    tu przerwa dwóch linni i pisze

    IDE3 - Master - None
    IDE4 - Master - None

    Czy mam szykować kasę na nowa płytę?.

    Pozdrawiam
    Jacek K.

  • 2. Data: 2010-04-20 21:15:54
    Temat: Re: Brak odczytu HHD
    Od: "Jacek Kuklinski" <j...@p...onet.pl>

    Jacek Kuklinski <j...@p...onet.pl> :
> [...]
    > zasilacz sprawdzony, podmieniłem na nowy.
    >
    > W BIOS-ie jest taki układ - cztery banki IDE:

    Dodam, że jak podłącze do IDE1 dysk twardy, a do IDE2 CD i DVD , to wtedy
    nic nie znajdzie, ani CD, ani DVD jak również twardego - wszędzie pisze
    None. Natomiast jak odłącze HHD z IDE1, to wtedy pokaże CD i DVD.

    Jacek K.

  • 3. Data: 2010-04-20 22:04:22
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 20.4.2010, Jacek Kuklinski napisał(a):

    > Natomiast pojawiły się dodatkowo dwa banki w BIOS (a są faktycznie tylko
    > dwa)
    > IDE3 - Master
    > IDE4 - master

    Pojawiły się bo przełączyłeś tryb pracy SATA.

    > Co może być za przyczyna, czy to koniec płyty, czy może procek, RAM? -

    IMO żadne z powyższych.

    > zasilacz sprawdzony, podmieniłem na nowy.

    :D

    > W BIOS-ie jest taki układ - cztery banki IDE:
> [...]

    Jeśli chcesz. Może lepiej na kogoś kto to po prostu skonfiguruje? ;D

    A teraz do rzeczy.
    Odłącz wszystkie napędy. Sprawdź stan taśm, jak masz nową to użyj nowej
    dla dysku. Zakładam, że skoro działało to zwory masz prawidłowo
    poustawiane, ale nie zaszkodzi sprawdzić.
    Podłącz tylko dysk, na końcu taśmy i sprawdź czy BIOS go wykryje.
    Później podłącz napędy optyczne.
    A żeby wyłączyć dodatkowe kanały IDE wyłącz kontroler SATA - z treści
    wynika, że go nie używasz.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://www.pajacyk.pl/

  • 4. Data: 2010-04-21 06:04:37
    Od: "Jacek Kuklinski" <j...@p...onet.pl>

    Michal Lukasik <m...@t...pl> :

    > Pojawiły się bo przełączyłeś tryb pracy SATA.

    Zgadza się, były włączone od nowości

    > IMO żadne z powyższych.

    > Jeśli chcesz. Może lepiej na kogoś kto to po prostu skonfiguruje? ;D

    Skonfigurowac to "umiem", ale za chiny nie chce wykryc na IDE1

> [...]
    > Później podłącz napędy optyczne.
    > A żeby wyłączyć dodatkowe kanały IDE wyłącz kontroler SATA - z treści

    To już zrobiłem wcześniej o czym pisałem, na IDE1 nie wykrywa żadnego
    napedu, natomiast na IDE2 wykrywa, ale nie można nic odczytać. Dodam, że jak
    podłącze razem IDE1 i IDE2 to NIC nie wykryje na żadnym kontrolerze. Po
    wyjeciu/odpieciu z IDE1, a pozostawienie jedynie IDE2 wtedy wykryje na nim,
    ale jest nie jadalny.
    Ewidentnie tu widać, że kanał IDE1 jest 'uwalony" i robi zwarcie.
    Wszystko w BIOS-ie jest ustawione prawidłowo.

    Jacek

  • 5. Data: 2010-04-21 17:06:19
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 21.4.2010, Jacek Kuklinski napisał(a):

> [...]
    > ale jest nie jadalny.
    > Ewidentnie tu widać, że kanał IDE1 jest 'uwalony" i robi zwarcie.

    A sprawdzałeś z nową taśmą?
    Taśma prawidłowo wpięta (kolory, kolejność napędów)?
    Obejrzałeś gniazdo czy ma wszystkie szpilki i czy są proste (zarówno w
    MoBo jak i HDD)?
    Sprawdzałeś napędy w innej MoBo?

    > Wszystko w BIOS-ie jest ustawione prawidłowo.

    W BIOSie za bardzo nie ma co ustawiać. ;D
    Wszystko zostaw na AUTO.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://www.pajacyk.pl/

  • 6. Data: 2010-04-25 07:07:40
    Od: "Jacek Kuklinski" <j...@p...onet.pl>

    Michal Lukasik <m...@t...pl> :

> [...]
    > MoBo jak i HDD)?
    > Sprawdzałeś napędy w innej MoBo?

    > W BIOSie za bardzo nie ma co ustawiać. ;D

    Wszystko było poprawnie wpięte. Okazało się, że jest uszkodzona płyta,
    popuchniete kondensatory itd. Po wpięciu do innego kompa, dysk jest widoczny
    80 GB - podzielony na dwie partycje. Tu jest sęk jak odzyskac dane, bo nie
    można dostac sie do plików. gdyz obie partycje są w RAW. Jak to przywrócić
    do NTFS?.
    Chce to wykonac za pomoca TesDisk, ale nie wiem jak to zrobić, prosze o
    łopatologicze przedstawienie.

    Pozdrawiam
    Jacek K.