  • 1. Data: 2010-04-22 10:43:03
    Temat: Problem z wydajnością Raid 0
    Od: Marek <b...@e...com>

    Witam,

    Wykonywałem test wydajności dwóch dysków w Raid 0 na Windows 7 64, płyta
    Gigabyte P55A-UD3R. Szczerze mówiąc oczekiwałem lepszych rezultatów.
    Chodzi o dyski Samsunga HD502HJ. Średni transfer wyniósł 160MB/s. Czy
    coś robię źle?

    Do testów użyłem HD Tach w trybie kompatybilności z XP - może to złe
    narzędzie dla tego systemu? Czy jest obojętne do jakich portów SATA na
    płycie podłączam oba dyski? Pytam w kontekście historycznym bardziej. W
    IDE na jednej taśmie nie było można łączyć wolnego CD-ROM z szybkim
    dyskiem bo dysk zaczynał mulić.

  • 2. Data: 2010-04-22 13:20:26
    Temat: Re: Problem z wydajnością Raid 0
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Marek pisze:
> [...]
    > Gigabyte P55A-UD3R. Szczerze mówiąc oczekiwałem lepszych rezultatów.
    > Chodzi o dyski Samsunga HD502HJ. Średni transfer wyniósł 160MB/s. Czy
    Taki Samsung w systemie Win7 64-bit osiąga następujące wyniki:
    http://img707.imageshack.us/img707/866/hdtunebenchma
    rksamsungho.png

    Wydaje mi się, że w takim układzie Twój wynik średni jest przyzwoity.
    Nie powinien się zmieniać bez względu na miejsce odczytu danych z
    macierzy Raid 0.

> [...]
    > płycie podłączam oba dyski? Pytam w kontekście historycznym bardziej. W
    > IDE na jednej taśmie nie było można łączyć wolnego CD-ROM z szybkim

    Więc podłącz do portu 0 i 1.

    Pzdr, OMSON

  • 3. Data: 2010-04-22 21:42:18
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-04-22 15:20, OMSON pisze:

    > Taki Samsung w systemie Win7 64-bit osiąga następujące wyniki:
    > http://img707.imageshack.us/img707/866/hdtunebenchma
    rksamsungho.png

    Właśnie zainstalowałem sobie to samo narzędzie do testowania.

    > Wydaje mi się, że w takim układzie Twój wynik średni jest przyzwoity.
    > Nie powinien się zmieniać bez względu na miejsce odczytu danych z
    > macierzy Raid 0.

    No i faktycznie nie zmienia się. Średni transfer mam w w/w programie
    również 160MB/s - czasem jest 110, a czasem 190. Gdy Windows coś robi na
    dysku, to oczywiście zaraz spada wynik. Przypuszczam, że gdyby nie to,
    to cały czas byłoby ok 190. Uważasz, że to jest ok ? Jeśli tak, to nie
    mam więcej pytań :-)

  • 4. Data: 2010-04-23 05:55:14
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marek napisał(a):

> [...]
    > dysku, to oczywiście zaraz spada wynik. Przypuszczam, że gdyby nie to,
    > to cały czas byłoby ok 190. Uważasz, że to jest ok ? Jeśli tak, to nie

    Organoleptycznie doszedłeś do tego, że RAID-0 w rzeczywistości nie jest
    wcale wydajniejszy od pojedyńczego dysku ;) Mało tego, gdyby optymalnie
    rozłożyć partycje na dwóch niezależnych dyskach to może się okazać, że
    system będzie "szybciej działał" ;)

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 5. Data: 2010-04-23 08:02:21
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-04-23 07:55, januszek pisze:

> [...]
    > wcale wydajniejszy od pojedyńczego dysku ;) Mało tego, gdyby optymalnie
    > rozłożyć partycje na dwóch niezależnych dyskach to może się okazać, że

    Na to wyszło... choć zazwyczaj dyski pod koniec swojej pojemności stają
    się znacznie wolniejsze a na Raidzie wygląda to równo wszędzie. Z
    drugiej zaś strony nigdy się nawet do połowy zajętości dysku nie zbliżę.

    No cóż... ciutek się zawiodłem choć nie jest źle.
    A tak na marginesie Windows 7 ocenia szybkość transferu danych na 5.9.
    Orientujesz się czy to dużo czy mało?