    From: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Paski na ekranie - uszkodzona karta graficzna (?)
    Date: Mon, 16 May 2011 10:07:06 +0200

    Użytkownik "Bugatti" <s...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:iqo71q$bnl$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > "Radiator" jest z tworzywa

    ??

    > Ale seryjny wentylator miał 30 - 35 mm a obecny ma 60 mm (i jest większej
    > wysokości) więc dmucha większy strumień powietrza niż seryjny.

    Nie wiem jak to wygląda, ale może to jest błąd, ponieważ "powiększając"
    wentylator powodujesz, że większy wentylator najbardziej "wieje" już poza
    radiator
    karty (jak zrobisz doświadczenie to zauważysz, że przy takiej samej
    prędkości kątowej
    prędkość liniowa łopatek wentylatora jest największa na końcach i z tego
    wynika,
    że w środku wentylator prawie nie tłoczy powietrza). Dodatkowo siła
    dośrodkowa
    (niektórzy piszą odśrodkowa) powoduje że cząsteczki powietrza są "wypychane"
    nieco
    na zewnątrz co zwiększa efekt "niechłodzenia"

    Taki jest mój pogląd na rzecz i tego będę się trzymał.
    :)

    Artur(m)