  • Data: 2017-05-25 12:52:00
    Temat: Re: Partycjonowanie dysku
    Od: marrgol <m...@a...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 2017-05-25 at 03:08, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > 5.0 ,,przeoczyłem'' -- od razu z 3.3 skoczyłem na 6.x.
    > Obok DOSa IBM/M$ były inne DOSy, które miały wyższe numery.
    > Tych nie znałem.

    Wygląda na to, że PC i MS DOS-a też nie za dobrze...

    > te być może sobie radziły

    Nie ,,być może". Radziły sobie.

    > -- ale to nie
    > były DOSy, a jedynie jakieś emulatory ;) DOSa

    Tylko z powodu tej emotikony uznam to za żart (kiepski).

    > Naprawdę DOS (w tym Win oparty o DOS -- WinDos, czyli: różne
    > W95, różne W98 czy WMe) nie radził sobie z wieloma podstawowymi
    > partycjami na jednym nośniku.

    Bzdura. Z racji mojej pracy miałem całymi latami na jednym
    dysku DOS 6.22, W95, W98 i NT4. Każdy z nich widział wszystkie
    pozostałe partycje i miał dostęp (oczywiście w miarę swoich
    możliwości, ale były nawet sterowniki NTFS dla w9x i FAT32 dla NT4)
    do filesystemów z innymi OS-ami.

    > Nie rozstrzygniemy tego tutaj. :)

    Skoro kilka osób mówi ci, że jesteś w błędzie, a ty dalej swoje,
    to pewnie nie. Szkoda czasu.

    > Miałem na jednym dysku i WXP, i WinDosy zarazem.
    > Mogłem zacząć pisanie postu pod WXP, przebootować
    > na W95 czy WMe i dokończyć ów post pod innym Win...
    > Wspólny był pulpit, wspólne DBXy OE, wspólna masa
    > różnych programów (nie wszystkie pracowały zarazem
    > i pod WXP, i pod WinDosami) i wspólne dane...

    Sam sobie przeczysz. Nie radziły sobie, ale miałeś je
    na jednym dysku i używałeś ,,wspólnej masy programów",
    i wspólnego pulpitu? (BTW, bardzo chciałbym zobaczyć
    ten wspólny pulpit W95 i WXP...)

    > WXP radzi sobie bez trudu z kilkoma podstawowymi, więc kusiło
    > zakładanie kilku podstawowych -- niestety WinDosy nie radziły
    > sobie z kilkoma podstawowymi.

    J.w.

    > WXP radzi sobie z kilkoma podstawowymi, ale niekoniecznie
    > z kilkoma rozszerzonymi czy rozszerzoną, po której jest
    > jeszcze podstawowa czy są podstawowe.

    I znów się mylisz. Nawet nie trzeba specjalnego narzędzia,
    żeby sobie w WXP założyć 3 partycje podstawowe i rozszerzoną
    w absolutnie dowolnej kolejności (nie można tylko, i oczywiście
    słusznie, wielu rozszerzonych) -- wbudowany Disk Management
    robi to bez problemu.

    > Być może są jakieś środki zaradcze -- ja ich nie poznałem.

    I dobrze to teraz widać...

    --
    mrg