  • Data: 2011-02-10 17:05:40
    Temat: Re: Panel zbiorczy
    Od: Mirek <i...@z...adres> szukaj wiadomości tego autora

    entroper wrote:

    > To chyba coś z tymi złączami jest nie tak :) Korozja elektrochemiczna
    > między drutem a nożami?? Ktoś "krosował" śrubokrętem?

    Śrubokrętem to sobie nie wyobrażam. Na upartego można to wbić nożem do
    tapet - co oczywiście jest karygodne, bo rozginają się te nożyki. Być
    może problem jest na tych rozłączalnych stykach, albo faktycznie jakieś
    podróbki się nam trafiły... ale jak już pisałem problem wystąpił również
    na parach dzierżawionych (akurat nie tepe) - po paru "pomiarach" (i
    odroczeniu usterki na jakiś czas) w końu wysłali montera na trasę żeby
    poprzeszywał - nie wyglądali na specjalnie zdziwionych tą koniecznością.
    Złącza są faktycznie bardzo szybkie i wygodne i je stosujemy, ale przy
    takim specyficznym zastosowaniu IMHO nie są 100% niezawodne. I tak np.
    jak mam usterkę przy alarmie, a wiem, że jest problem z okablowaniem (bo
    czujkę i wejśćie w centrali już wymieniłem) to jak mam po drodze krone
    to pierwsze sprawdzam to (przeszywam), a jak wiem, że gdzieś mam
    porządnie zlutowane to raczej szukam gdzie mógł ktoś przewiercić,
    zagnieść, zaciągnąć albo myszka podjeść itp.

    Mirek.