  • Data: 2019-10-05 14:17:45
    Temat: Re: POpularno?? j?zyk?w programowania ??
    Od: g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 5 października 2019 12:44:46 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > Ktoś kiedyś mądrze powiedział: "talk is cheap".
    >
    > Jeśli nie jesteście w stanie wykazać się czymkolwiek faktycznym, to
    > przechwalanie się na grupie pozostanie na poziomie przedszkolnego
    > wykłócania się. Po co zaśmiecać tym publiczne forum?

    > Zakładam, że trening czyni mistrza. Ciężko mi uwierzyć aby ktoś mógł
    > panować nad czymś, czego de facto nie używa.

    Akurat pod tym względem muszę się zgodzić z Twoim przedmówcą.

    Jedyna rzecz, jaką w ostatnim czasie robiłem w asemblerze, była za NDA.
    Akurat wtedy byłem zatrudniony w dziale kompilatorów w dużej korporacji, i
    optymalizowałem jakieś tam funkcje z biblioteki standardowej C, żeby korzystały z
    jakichś tam rozszerzeń procesora.

    Kod funkcji miał być w asemblerze, ale oczywiście nie pisałem go ręcznie (bo było
    ileś tam różnych ścieżek przebiegu dla różnych alignmentów argumentów wejściowych, i
    całość miała chyba jakieś 10000 linii), tylko generowałem sobie z języka wysokiego
    poziomu (i oczywiście użyłem do tego Scheme'u, bo lubię i kto mi zabroni).

    Asembler to nie jest język do tego, żeby w tym coś pisać, tylko coś, co można sobie
    generować z czegoś innego, jeśli trzeba.

    Nie jest to też coś, nad czym byłoby trudno zapanować, bo generalnie nie ma tam nic
    trudnego (przynajmniej w sensie "pionowej" złożoności, bo jeżeli idzie o ilość
    instrukcji, jaką posiadają niektóre współczesne procesory, to faktycznie można dostać
    zawrotu głowy)

    Ale zgodzę się też, że to jest "takie tam pierdolenie" w tym sensie, że jak się nie
    ma kodu do pokazania, to po co w ogóle o tym mówić - i że jest wręcz coś smutnego w
    tym, że masz bandę gości, z których każdy próbuje przykozaczyć, co to nie on, ale z
    których żaden nic w życiu nie osiągnął.

    Z drugiej strony, jak tak sobie czytam te "dyskusje", które się tu odbywają, to mam
    wrażenie, że przynajmniej kilku spośród jej uczestników to rosyjscy szpiedzy. Jakś
    czas temu na Quorze natrafiłem na taki tekst od gościa, który pracował kiedyś dla
    sowieckiej propagandy:

    This a routine technique of conversation you have to start mastering as a freshman
    spy--whether you work for KGB or something else.

    * You need to keep a smooth conversation flow. You talk a lot.
    * You reveal as little information about you as possible. Every piece of truthful
    information you dispense about yourself can bring you down sometime later.
    * You shake your conversation partner for information as much as possible. Whatever
    you two talk about, circle everything back to himself and what he knows.
    * If the other guy is cagey, try to make him angry. Angry people often down their
    guards and reveal things they never would being level-headed.

    [https://www.quora.com/Why-does-Putin-typically-resp
    ond-to-criticism-with-a-counterpunch-or-counter-crit
    icism/answer/Dima-Vorobiev]

    Ja kilka razy przymierzałem się do napisania asemblera dla x86-64, ale w końcu
    porzucałem ten pomysł. W każdym razie jakieś zalążki mam napisane tutaj, obrazujące
    moje zmagania z instrukcją "mov" (dla celów referencyjnych stworzyłem też fasadę do
    NASMa, żeby testować, czy moje interpretacje dokumentacji procesora są poprawne):
    https://bitbucket.org/panicz/envy/

    Napisałem też kiedyś "asembler" (jakieś 20 linijek) dla maszyny wirtualnej, która
    służyła jako target kompilacji podzbioru Scheme'u w mojej pracy magisterskiej:

    https://github.com/panicz/master-thesis/blob/master/
    chapters/3.tex#L575