  • Data: 2019-10-05 10:03:50
    Temat: Re: POpularno?? j?zyk?w programowania ??
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 05/10/2019 07:40, slawek wrote:
    > trzy linijki, ale to nieistotne) jako dowód tezy że testy
    > jednostkowe wyłapią wszystko.

    Nikt takiej tezy nie postawił. Pokazałeś przykład, wyjaśniłem Ci że
    żałosny a ty dorabiasz filozofię. Reszta to już wewnątrzne głosy.

    > No i co? Możesz - a jakże - sprawdzać co będzie gdy n <= 0. Możesz
    > ewentualnie sprawdzić, że dla n = 1 powinno być fun(1) = buz(1.0)
    > z dokładnością co do maszynowego epsilon. Możesz nawet sprawdzić,
    > znając konkretną buz, np. że to logarytm naturalny sinusa,
    > jeszcze parę wartości. I na tym koniec. Bo gdy buz będzie
    > definiowana przez użytkownika (np. przez podanie kilkunastu liczb
    > określających współczynniki, wykładniki itp.)

    Jeśli dowolny element badanego kodu nie jest znany na etapie jego
    unittestowania to mamy do czynienia z testami nie unit tylko *jakimiś*,
    najczęsciej integracyjnymi.

    Tak że niestety, nie masz pojęcia o czym bredzisz.

    > Przy tym taki drobiazg: testy według ciebie - chcesz 100% coverage

    100% coverage mówisz? A jakiego coverage? Wszystkich stanów? Może
    wszystkich lini? Może triggera dla wszystkich bitów? Wszystkich gałęzi?
    Wszystkich asercji? Może jakiegoś innego z kilkunastu mierników coverage?

    Planowanie testowania moze mieć wymóg pokrycia 100% stanów, może mieć
    wymóg pokrycia 90% lini itd itp. Zależy co masz w planie testowania. Bo
    masz, prawda?

    > - powinny objąć jakieś 2**63 czyli około 10**19 wartości...
    > jeżeli integer jest 64 bitowy.

    Jesli ktoś tak zdefiniował coverage. Całe szczęście nie każdy tak
    definiuje. Można powiedzieć że tylko niejaki "sławek" tak defniniuje.