eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPILNE !! Google Groups zostaną zlikwidowane 15 lutego 2024 roku 273 views SubscribeRe: PILNE !! Google Groups zostaną zlikwidowane 15 lutego 2024 roku 273 views Subscribe
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: PILNE !! Google Groups zostaną zlikwidowane 15 lutego 2024 roku 273
    views Subscribe
    Date: Wed, 20 Dec 2023 12:56:45 +0100

    Pan Arnold Ziffel napisał:

    > W porównaniu ze światowym Usenetem mały.

    Nawet w statystykach chmurki to widać. Hierarchia pl.* na tle całego
    Usenetu zawsze była bardzo aktywna, licząc to wedle proporcji opsób
    używających języka polskiego względen całości. Zresztą gdy polski
    Usenet wystartował i zaczął szybko rosnąć, znaczenie tego światowego
    spadało i już się zaczął zwijać.

    To są w ogóle ciekawe rzeczy, co widać w samym nazewnictwie. Polskie
    określenie "grupy dyskusyjne" nie jest tłumaczeniem, jest rodzimą
    twórcością. W oryginale nie ma nic o dyskusjach, jest o nowościach.
    Podstawowym zadaniem, jakie sobie postawili twórcy tej usługi, było
    szybkie i skuteczne przekazywanie informacji o nowościach. Następcą
    światowego usenetu stało się WWW, a nie jakiś FB.

    > W zasadzie to zewnętrznego edytora. tin nie ma własnego edytora.

    Wiem. Co jest dla mni naturalne, że nikt nikomu nie wciska jakiejś
    namiastki edytora w programie, skoro każdy już ma własny, który
    sobie upodobał. Ale przecież apka do Usenetu to nie tylko pisanie.
    Tin robi też wiele innych fajnych rzeczy.

    --
    Jarek