eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPILNE !! Google Groups zostaną zlikwidowane 15 lutego 2024 roku 273 views SubscribeRe: PILNE !! Google Groups zostaną zlikwidowane 15 lutego 2024 roku 273 views Subscribe
  • Data: 2023-12-20 14:48:07
    Temat: Re: PILNE !! Google Groups zostaną zlikwidowane 15 lutego 2024 roku 273 views Subscribe
    Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > takiego a może coś miłego, dostajesz drobną walidację w nieregularnych
    > odstępach (liczonych w powiadomieniach), nieregularne wzmocnienia. Bo to
    > najbardziej uzależnia (to dlatego hazard jest taki uzależniający). Strony?
    > Nie ma stron, jest endless scrolling, żeby nie było naturalnego czynnika
    > hamującego (przejrzałem do końca stronę, więc zamykam). Nawet te głupie
    > powiadomienia "czy znasz tę osobę" wyświetlają ucięty fragment kolejnego
    > profilu po prawej stronie, żebyś kliknął, żeby zobaczyć, kto to jest (i
    > widział kolejny ucięty fragment, i kolejny, i kolejny).

    No to tak jak na grupach dyskusyjnych :-)

    > Plus z czasem budujesz tam swoją sieć znajomych i okazuje się, że 95%
    > ludzi, których znasz, używa FB jako głównej formy komunikacji, więc
    > siedzisz tam, żeby być częścią społeczności. Przeglądasz posty, wpisy
    > znajomych, reagujesz na nie, oni reagują na twoje, wchodzisz na grupy, na
    > których ciągle coś się dzieje. Jest bardzo dużo interakcji i to ta
    > interakcja uzależnia. Treści, które tylko nakręcają emocje, to osobna
    > sprawa, choć mam wrażenie, że np. na wykopie jest ich więcej.

    No i widzisz, to jest zupełnie normalne. Jedyny problem to to, że to
    ogranicza się do FB, że nie da się komunikować z osobami spoza.

    > Oczywiście jest też messenger. On staje się główną formą komunikacji. Nie
    > piszesz SMSów, nie dzwonisz telefonem, tylko piszesz na messengerze. To
    > mnie na szczęście ominęło, głównie przez decyzję o pozostawieniu telefonu
    > czystym od tego syfu. Ludzie nauczyli się, że jak piszą na messengerze, to
    > moga się doczekać odpowiedzi niekoniecznie wtedy, kiedy by chcieli, a jak
    > zadzwonią, to zwykle odbiorę.

    Mówię, były tamtamy, telefony a teraz są komunikatory. Nic w tym złego.

    > Tacy to znajomi, że jak odszedłem z FB, zostawiłem do siebie maila, to nie
    > napisał nikt. Jasne, na grupach tęsknili, były żale, że co to będzie, kto
    > będzie teraz adminował, że będzie im mnie brakowało, ale nie odezwał się
    > nikt. Kontakt mam tylko z tymi, z którymi znajomość już wcześniej przeszła
    > do reala lub na inne platformy (czyli bardzo małą garstką ludzi), choć bez
    > tego czynnika spajającego (widzę czyjeś posty, komentarze, nawet nie muszę
    > na nie reagować ale mam tę osobę w wirtualnym otoczeniu) te znajomości też
    > się porozchodziły.

    No i tak jest w życiu, że ludzie zmieniają pracę, miejsce zamieszkania i
    nowych znajomych mają. Nie wiem jak można oczekiwać czegoś innego.

    > Tacy to znajomi, że jak jeden facet, którego miałem w znajomych, umarł, to
    > dowiedziałem się o tym przypadkiem po 3 latach, bo ktoś o tym wspomniał.
    > Po prostu jego posty przestały mi się wyświetlać, nawet nie zauważyłem.
    > Tyle te znajomości są warte. Ale mózg daje się oszukać.

    A co, do grobu miałeś z nim iść?

    > Oczywiście inne platformy mają swoje własne wady. TikTok uzależnia przez
    > manipulowanie uwagą. Masz mały filmik, 10 sekund, może coś zabawnego, może
    > będzie skok dopaminy, a jak nie, to tu masz kolejny, i kolejny, a algorytm
    > dobrze wie, jakie filmiki sprawiają, że spędzasz więcej czasu na
    > platformie. Siedzisz na tym tiktoku w każdej wolnej chwili, idąc do kibla,
    > stojąc w kolejce, i po jakimś czasie okazuje się, że nie jesteś w stanie
    > obejrzeć nic dłuższego niż 15 minut, nie wspominając o przeczytaniu choćby
    > rozdziału książki, bo masz tak rozregulowany układ nagrody, a rozpiętość
> [...]

    Ja mam podobne problemy ze słuchaniem muzyki :-)

> [...]
    > Dookoła pełno pięknych ludzi, robiących fajne rzeczy, więc robisz sobie 50
    > selfie, żeby wyedytować i wrzucić jedno, oszukując siebie i innych, że
    > wyglądasz tak, jak nie wyglądasz, i żyjesz tak, jak nie żyjesz. A potem
    > lajki, komentarze, karmisz swoje kruche ego, choć w głębi serca wiesz, że
    > to wszystko jest oparte na kłamstwie i tli się w tobie przekonanie, że
    > nikt by cię nie akceptował takim, jakim jesteś, gdyby nie filtry i
    > kreowana przez ciebie rzeczywistość. Porównujesz własną rzeczywistość do
    > świata wykreowanego przez innych ludzi, więc nie dziwne, że szara

    No i w każdej grupie tak będzie.

    > Obie platformy na szczęście mnie ominęły (może nie ten target, może nie
    > ten wiek, choć miałem przez chwilę konto na Instagramie), ale widziałem
    > ludzi, którzy realnie się od tych platform uzależnili i przez to finalnie
    > cierpieli.

    Jasne, ale czy z tego wynika, że nie da się z tych platform korzystać
    bez uzależnienia? MZ da się, tzn obserwuję, że ludzie korzystają i nie
    uzależnili się.