eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPILNE !! Google Groups zostaną zlikwidowane 15 lutego 2024 roku 273 views SubscribeRe: PILNE !! Google Groups zostaną zlikwidowane 15 lutego 2024 roku 273 views Subscribe
  • Data: 2023-12-20 15:06:37
    Temat: Re: PILNE !! Google Groups zostaną zlikwidowane 15 lutego 2024 roku 273 views Subscribe
    Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > używających języka polskiego względen całości. Zresztą gdy polski
    > Usenet wystartował i zaczął szybko rosnąć, znaczenie tego światowego
    > spadało i już się zaczął zwijać.
    >
    > To są w ogóle ciekawe rzeczy, co widać w samym nazewnictwie. Polskie
    > określenie "grupy dyskusyjne" nie jest tłumaczeniem, jest rodzimą
    > twórcością. W oryginale nie ma nic o dyskusjach, jest o nowościach.
    > Podstawowym zadaniem, jakie sobie postawili twórcy tej usługi, było
    > szybkie i skuteczne przekazywanie informacji o nowościach. Następcą
    > światowego usenetu stało się WWW, a nie jakiś FB.

    A http://niusy.pl ?

    To tylko kwestia rodowodu. Wycinek z RFC z 1986 roku

    "For many years, the ARPA-Internet community has supported the
    distribution of bulletins, information, and data in a timely fashion to
    thousands of participants. We collectively refer to such items of
    information as "news". Such news provides for the rapid dissemination of
    items of interest such as software bug fixes, new product reviews,
    technical tips, and programming pointers, as well as rapid-fire
    discussions of matters of concern to the working computer professional.
    News is very popular among its readers."

    Internetowy "geocentryzm", jak to "komputerowy kazio" chciał koniecznie
    używać ISO-8859-2 bez polskich cudzysłowów itp itd.

    > Wiem. Co jest dla mni naturalne, że nikt nikomu nie wciska jakiejś
    > namiastki edytora w programie, skoro każdy już ma własny, który
    > sobie upodobał. Ale przecież apka do Usenetu to nie tylko pisanie.
    > Tin robi też wiele innych fajnych rzeczy.

    Tin to wyjątkowy czytnik. Tak wyjątkowy, że prawie nikt go nie używa :-)