    From: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ostrzeganie światłami drogowymi - niezgodne z PoRD?
    Date: Fri, 8 Jul 2011 10:56:35 +0200

    On Fri, 8 Jul 2011, Jarek Andrzejewski wrote:

    > pozwolę sobie zaprotestować! To byłoby bzdurne prawo, bo albo niemożliwe
    > do stosowania (bo niby jak policjant ma zmierzyć czas błyskania albo
    > spamiętać ile razy w ciągu ostatniej minuty dany pojazd błyskał) [...]

    Niesposób odmówić Ci racji, bo nonsensem byłoby wymaganie od policjanta,
    aby mierzył czas błysku reflektorów lub liczbę błysków w ciągu minuty ;-)
    Ale zgodzisz się ze mną, że w obecnym brzmieniu przepisu słowo
    "nadużywanie świateł" to "worek bez dna", do którego każdy może włożyć
    wszystko według własnego uznania. Dla mnie np. ewidentnym nadużywaniem
    świateł jest (notorycznie stosowane przez polskich kierowców) "poganianie"
    wyprzedzających nieco wolniej lewym pasem autostrady, a za coś takiego
    policja jakoś mandatów nie nakłada :)

    Pozdrawiam :)

    W.